DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
WEC

LM24 12. óra: Ferrari vs. Toyota, Peugeot-dráma

Hárman maradtak igazán versenyben a győzelemért a Le Mans-i 24 órás féltávjánál: elszállt az #50-es Ferrari és a #94-es Peugeot is.

Éjfél körül történtek az igazi drámák a Le Mans-i 24 óráson az #51-es Ferrari sóderágy-látogatásával és a #7-es Toyota kiesést eredményező balesetével, de az azt követő négy órában is zajlottak az események a Hypercar kategóriában. Az #50-es Ferrarinál egy kavics okozott sérülést az ERS-hűtőnél, amely miatt csaknem fél óráig kellett szerelni az autót a bokszban, míg a verseny addigi meglepetését szolgáltató #94-es Peugeot-val Gustavo Menezes csúszott bele a harmadik helyen haladva a falba, amely szintén hasonló szervizidőt eredményezett, miután az autó visszaevickélt a bokszba.

Mindez azt eredményezte, hogy az #51-es Ferrari visszakeveredett az élre, de James Calado előnye öt-tíz másodperc körüli csupán a Sebastian Buemi vezette #8-as Toyotával szemben – igaz, utóbbiakra öt másodperces büntetés vár majd a következő kerékcserénél. Körön belül még a bő egyperces lemaradásban lévő #2-es Cadillac is.

 

Ez már nem mondható el a #6-os Porschéről, valamint a #3-as Cadillacről sem – utóbbi egység egy kisebb kalandban is érintett volt, amikor az utolsó kanyarokban koccant a #41-es LMP2-es WRT-vel. A Peugeot-k közül a korábban a sóderágyban ragadó #93-as áll már a hatodik helyen, megelőzve a két Glickenhaust, az #5-ös Porschét, valamint a hatkörös hátrányban lévő #50-es Ferrarit.

A többi kategória is elképesztően kiélezett küzdelmet hoz eddig. Az LMP2-ben a #30-as Duqueine Team vezet, de összesen öt egység van még percen belül: a #65-ös Panis Racing, a #47-es Cool Racing, a #41-es WRT és a #34-es Inter Europol. Elhullott viszont többek között a #63-as Prema, amelyben Danyiil Kvjat szenvedett kiesést eredményező balesetet.

Ami pedig a GTE Am géposztályt illeti: ott a Rexy-festésű #56-os Projekt 1 Porsche az első, de itt is öten vannak még percen belül, köztük a női egység, azaz az Iron Dames.

Féltávig egyébként összesen 14 egység adta fel a küzdelmet a 62-ből: a Hypercarok közül hivatalosan a #75-ös Porsche szállt már ki az említett #7-es Toyota mellett.

A Le Mans-i 24 órásról a teljes verseny alatt folyamatosan frissülő szöveges közvetítés formájában tudósítunk, amely IDE KATTINTVA érhető el.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: