Éjfélkor, a centenáriumi Le Mans-i 24 órás egyharmadánál az élmezőny a korábbihoz képest kissé jobban szétszakadt, ami elsősorban az este tíz óra körül érkező esőnek köszönhető, amikor megnőttek a különbségek a köridőket illetően, és a gumicsere is volt, akinek jól, s volt, akinek kevésbé jól jött ki. Miután a hosszú, másfél órás biztonsági autós fázis véget ért, rövidesen a Jota privát Porschéja állt az élre, s jó fél órán át örvendhettek is annak, hogy a mezőny két ügyfélautójának egyikével vezetik a 24 órást, ám a kínai Ye Yifei hibázott, s csúnyán összetörte az autót, így jelenleg csak a két Glickenhaus mögött, a 13. helyen haladnak.
A Porschének igazi pechszériája volt: a Yifei hibája előtti percekben a #6-os defekt miatt veszített időt, az #5-öst megbüntették és más gondjai is adódtak, de a legrosszabbul a sokáig a Toyotákkal együtt haladó #75-ös járt, mely megállt Jaminet alatt, és az első hiperautós kieső lett. A szakasz sztárja a négyórás határnál élen álló #94-es Peugeot volt, hiszen a hűvös, nedves körülmények között nagyon jól érezte magát az autó és versenyzői is, s nyolc óra után is vezetik a Le Mans-t. Persze ez nem volt annyira sima, az élen a nyolcadik óra utolsó perceiig a Ferrari #51-ese haladt, melyben Alessandro Pier Guidi egészen remek tempót mutatott, de hibázott és hosszú perceket veszített.
A nyolcadik óra utolsó percében aztán újabb baleset történt, mely a Pier Guidi hibája után második helyen haladó #7-es Toyotát elintézte. Az első visszajátszások alapján a balesetben kieső Ferrari GT hibázott – s az LMP2 élmezőnybe tartozó Alpine is áldozatul esett az incidensnek, s jelentősen visszacsúszott. Nem ez volt az egyetlen drámai esemény a „másodosztályban”: a nem sokkal korábban még a kategória első helyén United #23-ast fékhiba miatt Tom Blomqvist összetörte, aminek a következménye nemcsak több kör szerelés lett, hanem a versenyzőt a versenyirányítás berendelte az orvosi központba, ugyanis a lassulásmérő a kritikus értéknél magasabbat jelzett.
A GT-k élmezőnye jelenleg háromtagú, tisztes különbségekkel: vezet Rexy, azaz az #56-os Project 1 Porsche, második a hölgyautó, az Iron Dames Porsche, míg a harmadik helyen az AF Corse #54-ese áll.
A Le Mans-i 24 órás versenyt teljes egészében folyamatosan frissülő szöveges tudósítás formájában közvetítjük, ez IDE KATTINTVA érhető el.