A Sebringben aratott magabiztos kettős siker után már az időmérőn is úgy tűnt, hogy folytatódhat a Toyota uralma az Endurance-világbajnokság Hypercar kategóriájában, miután a portugáliai forduló rajtját is az első sorból várhatták egységeikkel. A pole-pozíciót a #8-as kaparintotta meg, mellőlük pedig a testvérautó várhatta a zöld jelzést, míg mögöttük a két Ferrari foglalhatott helyet az elindulásnál.
A rajtot végül a Toyota #7-es autója kapta el jobban, így a vezetést is átvették, de ez nem tartott sokáig, a pozíciócsere még annak ellenére is megtörtént az első két órán belül, hogy az egyik Ferrari beékelődött autóik közé. Mivel addigra már tekintélyes előnyt alakítottak ki a riválisokkal szemben is, így a japán gyártónál bízhattak az újabb kettős győzelemben, főként úgy, hogy a Ferrarikat még a Porsche #6-os rajtszámú egysége is megosztotta.
Féltávnál azonban már csak a #8-as autóban bízhattak. Ekkor a Buemi-Hartley-Hirakawa triót az #50-es Ferrari követte, nyomukban az erősebb Porschéval, mivel a Conway, Kobayashi és Lopez nevével fémjelzett #7-es elég sokáig a bokszban rostokolt a nyomatékszenzor problémái, és egy féltengely csere miatt, ami megpecsételte a sorsukat.
Később hét kör hátrányban térhettek vissza a pályára, de a Toyotánál persze így sem panaszkodhattak, mivel az élen maradt autójuk addigra már egy percnél is nagyobb előnyben volt, bő egy órával a vége előtt pedig kört adtak a második helyen haladó #50-esnek. A Nielsen-Molina-Fuoco hármas után elég közel volt egymáshoz a Porsche a #6-os egysége, a negyedik helyen érkező #51-es Ferrari, valamint a #2-es Cadillac, így a dobogóért izgalmas csatára volt kilátás a végjátékban.
Mindezt tetézte, hogy az utolsó etapra a biztonsági autó is bejött, miután Jacques Villeneuve falnak csapta a #4-es Vanwallt. A tapasztalt kanadai nem sok mindent tehetett, mivel egy fékhiba miatt következett be a baleset, így viszont összeért a mezőny. Ehhez jöttek az utolsó bokszkiállások is, a dobogós csatában viszont nem ez, hanem az #51-es fékproblémája hozta meg az első komoly fordulatot. Ez már Antonio Giovinazzi etapja alatt is előjött, de miután átvette a volánt, Alessandro Pier Guidi is szenvedett vele, a probléma pedig 25 perccel az óra letelte előtt vált igazán súlyossá, így fokozatosan bukták a pozíciókat, végül a hatodik helyhez is bízniuk kellett a szerencsében.
A dobogót a Porsche szerezte meg, de ebben a csatában a Ferrari problémái mellett is maradt még egy csavar, mivel a #6-os számára egy plusz tankolást is be kellett iktatniuk az utolsó körökre, így izgulniuk kellett, hogy a Cadillac #2-es autója ne érje utol őket. Az ötödik helyet a Peugeot #94-ese vitte el, de a francia márkánál ennek is örülni kell, a #93-as hetedik helye pedig kész csoda azok után, hogy a bokszból voltak kénytelenek elrajtoltni.
LMP2/GTE Am:
Az LMP2-ben a United Autosports #23-as autója volt az élen a verseny nagyrészében, végül a Giedo van der Garde, Olivier Jarvis, és Joshua Pierson által alkotott egység a biztonsági autónak köszönhetően elég nagy csatára kényszerült a Prema Racing #63-as versenygépével, de egy jó darabig a csapat másik autója, vagyis a #22-es is versenyben volt. A legvégén aztán utóbbi került a második helyre a Prema pedig a kategória dobogójáról is lecsúszott, amit a Team WRT #41-es egysége örökölt meg.
Ami a GTE Am szegmensét illeti, ott az AF Corse autói több ízben is nagy csatában voltak a Corvette Racing #33-as egységével. A futam első szakaszában még a #21-es harcolt velük az első helyért, később viszont már a #83-as számú autó elől kellett menekülniük, ebből pedig egy fantasztikus utolsó körös meccs kerekedett ki. Ekkor a Ferrarit Alessio Rovera vezette, a Corvette pilótája pedig Nicky Catsburg volt, látványos csatájukkal pedig egészen a kockás zászlóig volt miért izgulni, amit aztán Catsburg látott meg elsőként Rovera előtt. A kategória harmadik helyét a három hölggyel felálló #85-ös Porsche, név szerint Sara Bovy, Rahel Frey, valamint Michelle Gatting szerezték meg.