DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
WEC

WEC: Első győzelmét aratta LMDh-autójával az Alpine

Fordulatos és biztonsági autós fázisokkal szabdalt hatórást teljesített a WEC-mezőny Fujiban, ahol végül a franciák #35-ös egysége nyert a Peugeot és a Porsche előtt.

Az Alpine sikerét hozta az Endurance-világbajnokság idei utolsó előtti, hatórás futama Fujiban: a Habsburg Ferdinánd, Charles Milesi, Paul-Loup Chatin fémjelezte #35-ös egység ezzel a francia gyártó első győzelmét jegyezte a saját LMDh-autójával (2022-ben Monzában még egy LMP1-es autó alapjaira épülő géppel nyertek).

wec-alpine-fuji



Az Alpine azok után érkezett meg a győzelemért folyó harcba, hogy két és fél órával a leintés vége előtt éppen másodpercekkel egy biztonsági autós fázis – amelyből amúgy három is volt a versenyen – kezdete előtt hajtottak be a bokszutcába, így kevesebb időt veszítettek a szervizeléssel.

Pedig előtte pechjük is volt hasonló esetben, amikor vésztankolásra be kellett hajtaniuk a pitbe egy SC-fázis során, valamint büntették is az egységet a Toyotával való ütközésért. A szerencsés bokszkiállással viszont megérkeztek az élbolyba, az utolsó órában pedig az élre álltak azzal, hogy csak két friss abroncsot raktak fel az autójukra, míg a kihívó Peugeot-n és Porschén mind a négy gumit cserélték.

wec-peugeot-fuji

A #35-ös végül bő hét másodperccel előzte a célban a Paul di Resta, Jean-Eric Vergne, Mikkel Jensen által vezetett #93-as Peugeot-t, amelyet az utolsó etapban közelről követett a vb-címvédő #6-os Porsche Kevin Estrével és Laurens Vanthoorral a volánnál.

Utóbbi páros ezzel életben tartotta a világbajnoki reményeit is, főleg úgy, hogy a Ferrarik pocsék napot fogtak ki. Az éllovas #51-es (Antonio Giovinazzi, James Calado, Alessandro Pier Guidi) csak a 15. lett, a gyári testvérautó, az #50-es pedig ugyancsak nem szerzett pontot a 11. helyen. A kivételt a „privát” #83-as AF Corse jelentette a tizedik pozícióban, így Robert Kubicáék egyetlen ponttal közelebb léptek az #51-eshez.

wec-porsche

A dobogósok mögött amúgy az #5-ös Porsche és a #94-es Peugeot következett, majd jött a #009-es Aston Martin, amely messze a márka legjobb eredményét érte el a WEC-ben – igaz, az időmérős harmadik helyet érő tempótól azért elmaradt a Valkyrie, a #007-es testvérautó pedig ütközés miatt ki is esett. De ha már balesetek: a legnagyobbat a #15-ös BMW szenvedte el Raffaele Marciellóval a volánnál, amikor egy kiforgás után a falban találták magukat.

A Cadillac hiába sajátította ki az első sort szombaton és vezette az első etapban a futamot is, a számos megszakítás során visszacsúsztak a mezőnyben, és végül csupán a hetedik helyen futott be a #12-es autó. A Toyota is haloványan teljesített, a #7-es egység lett a nyolcadik, míg a pontszerzők közé a #20-as BMW tudott még beférni – azaz egyébként a Hypercar-géposztály mind a nyolc márkája feltűnt a top 10-ben.

 

Büntetés döntött az LMGT3-ban

wec-lmgt3-fuji

Ami az LMGT3-as kategóriát illeti: ott a TF Sport #81-es Corvette-je (Charlie Eastwood, Rui Andrade és Tom van Rompuy) húzta be a győzelmet – igaz, a célba nem ők értek elsőként, csakhogy a #21-es AF Corse Ferrarit öt másodperces büntetéssel sújtották a bokszkiállásnál történt kihágásért.

Mindkét egység közelített viszont a bajnoki tabellát vezető #92-es Manthey Porschére, így hármas versenyfutás várható még a szezonfinálén. A dobogót pedig egyébként a #31-es The Bent Team WRT BMW tette teljessé, megelőzve a Valentino Rossi-féle #46-os testvérautót.

A WEC idénye november 8-án zárul a bahreini 8 órás futammal.

A Fuji 6 órás futam végeredménye:

1. Hypercar #35 Alpine P Chatin, F Habsburg, C Milesi
2. Hypercar #93 Peugeot P di Resta, M Jensen
3. Hypercar #6 Porsche Penske K Estre, L Vanthoor
4. Hypercar #5 Porsche Penske J Andlauer, M Christensen
5. Hypercar #94 Peugeot L Duval, M Jakobsen
6. Hypercar #009 Aston Martin A Rivieras, M Sorenson
7. Hypercar #12 Cadillac Hertz Team Jota A Lynn, N Nato, W Stevens
8. Hypercar #7 Toyota Gazoo Racing JM Lopez, K Kobayashi, N de Vries
9. Hypercar #20 BMW Team WRT R Rast, R Frijns, S van der Linde
10. Hypercar #83 AF Corse R Kubica, Y Ye, P Hanson
11. Hypercar #50 Ferrari AF Corse A Fuoco, M Molina, N Nielsen
12. Hypercar #99 Proton N Jani, N Pino, N Varrone
13. Hypercar #38 Cadillac Hertz Team Jota E Bamber, S Bourdais, J Button
14. Hypercar #36 Alpine J Gounon, F Makowiecki, M Schumacher
15. Hypercar #51 Ferrari AF Corse A Pier Guidi, J Calado, A Giovinazzi
16. Hypercar #8 Toyota Gazoo Racing B Hartley, R Hirakawa, S Buemi
17. LMGT3 #81 TF Sport T van Rompuy, R Andrade, C Eastwood
18. LMGT3 #21 Vista AF Corse F Heriau, S Mann, A Rovera
19. LMGT3 #31 The Bend Team WRT Y Shahin, T Boguslavskiy, A Farfus
20. LMGT3 #46 Team WRT A Al Harthy, V Rossi, K van der Linde
21. LMGT3 #92 Manthey R Hardwick, R Pera, R Lietz
22. LMGT3 #54 Vista AF Corse T Flohr, F Castellacci, D Rigon
23. LMGT3 #27 Heart of Racing I James, Z Robichon, M Drudi
24. LMGT3 #33 TF Sport B Keating, J Edgar, D Juncadella
25. LMGT3 #61 Iron Lynx M Berry, L Hodenius, M Martin
26. LMGT3 #78 Akkodis ASP A Robin, F Ghersitz, B Barnicoat
27. LMGT3 #95 United Autosports D Leung, S Gelael, M Sato
28. LMGT3 #77 Proton B Sousa, B Tuck, B Barker
29. LMGT3 #85 Iron Dames C Martin, R Frey, M Gatting
30. LMGT3 #59 United Autosports J Cottingham, S Baud, G Saucy
31. LMGT3 #87 Akkodis ASP P Umbrarescu, C Schmid, J Hawksworth
32. LMGT3 #60 Iron Lynx A Gilbert, L Hanafin, F Rueda
33. LMGT3 #10 Racing Spirit of LeMan D DeBoer, E Barrichello, V Hasse Clot
34. LMGT3 #88 Proton S Gattuso, G Levorato, D Olsen
  Hypercar #007 Aston Martin H Tincknell, T Gamble
  Hypercar #15 BMW Team WRT D Vanthoor, R Marciello, K Magnussen
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: