DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 19. péntek
WEC

WEC: Nyert a Toyota, világbajnok a Ferrari

Kettős győzelmet aratott a Toyota a bahreini finálén, a világbajnoki értékelésekben viszont a Ferrari tarolt: Giovinazzi, Calado és Pier Guidi ültek fel a WEC trónjára.

A Toyota kettős győzelmét és a Ferrari világbajnoki tarolását hozta az Endurance-világbajnokság nyolcórás bahreini szezonzárója: a futamot a Kamui Kobayashi, Mike Conway, Nyck de Vries trió nyerte, miközben a versenyzők vb-címét az #51-esben ülő Antonio Giovinazzi, James Calado, Alessandro Pier Guidi hármas vitte el – és persze a gyártók között is az olaszok értek révbe.

wec-bahrein-1-ferrari



Giovinazziék 13 pontos előnnyel érkeztek meg a fináléra a Le Mans-győztes privát egység, a Robert Kubica-féle #83-as autóval szemben, és további nyolc ponttal előzték a #6-os Porschét. Mivel az #51-es egység negyedik lett, s ezzel mindkét kihívóját megelőzte, nem férhetett kétség a két évvel korábban Le Mans-t nyerő trió vb-címéhez.

Magána a nyolcórás versenyen az időmérős hengerlés után nem igazán volt ellenfele a Toyotának Szahírban: csupán a féltáv környékén állt az élre rövid időre az Aston Martin egy merész taktikával, de azt büntetést kaptak, így hátrébb estek. Szankcionálták egyébként egy ideig vezető #8-as Toyotát is, de összességében nem fért kétség a #7-es egység diadalához – ezzel egy év után nyertek ismét a japánok.

wec-bahrein-2-toyota

A dobogó alsó fokára aztán már a Ferrari állhatott fel, méghozzá a fináléban kiadott csapatutasítás révén az #50-es autó: ezzel biztosította ugyanis a gyártó, hogy kisajátítsák a teljes világbajnoki dobogót, hiszen így az Antonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen hármas átlépte a trónról letaszított #6-os Porschét és feljött a Kubica, Yifei Ye, Phil Hanson egység mögé, akik amúgy ötödikként futottak be szombaton.

Mindez természetesen azt is jelentette, hogy a gyártói világbajnokságot is megnyerte a Ferrari: a prototípus sportautózás világában 1972 óta nem értek el ekkora sikert, értelemszerűen a Hypercar géposztályban most először jutottak a csúcsra.

wec-bahrein-3-aston-porsche

Őket a #12-as Cadillac követte a sorban, majd jött a hetedik helyet mentő #009-es Aston Martin, a pontszerzők közé pedig a #20-as BMW és a két Peugeot fért még be a Hypercar kategóriában. A Porsche búcsúja meglehetősen haloványra sikerült, hiszen az előzetesen a címért is harcban lévő #6-os csupán a 13. lett a két Alpine mögött. De nem sikerült túl erősen Jenson Button karrierjének utolsó versenye sem: az utolsó előtti órában Earl Bamber megforgása által is sújtott #38-as Jota Cadillac mindössze 16. helyen futott be.

 

LMGT3: „Címet védett” a Manthey Porsche

Az LMGT3-as kategóriában Lexus-siker született Bahreinben: idén másodszor nyert az Akkodis ASP #87-es egysége Jose Maria Lopezzel, Clemens Schmiddel és Razvan Umbrarescuval a volánnál. A #61-es Iron Lynx a Mercedes idei első dobogóját jegyezte a második helyen, míg a #27-es Heart of Racing Aston Martin futott be harmadikként.

wec-bahrein-4-lmgt3

A bajnoki címet pedig a #92-es Manthey Porsche kaparintotta meg: a Ryan Hardwick, Richard Lietz, Riccardo Pera összeállítású csapat a 18. helyről startolva negyedikként ért célba az LMGT3-asok között. Ezzel a Manthey és a Porsche zsinórban másodszor lett bajnok, hiszen tavaly is a #92-es autójuk ért csúcsra, csak még más pilótákkal.

A nagy ellenfél a #21-es Vista AF Corse Ferrari volt, amely azonban egy futam közbeni büntetésnek is köszönhetően csupán az ötödik helyen látta meg a kockás zászlót szombaton.

A futam végeredménye:

Hely. Kategória Kat. hely. Csapat Versenyzők
1. Hypercar 1. #7 Toyota Gazoo M. Conway, K. Kobayashi, N. de Vries
2. Hypercar 2. #8 Toyota Gazoo S. Buemi, B. Hartley, R. Hirakawa
3. Hypercar 3. #50 Ferrari A. Fuoco, M. Molina, N. Nielsen
4. Hypercar 4. #51 Ferrari A. Pier Guidi, J. Calado, A. Giovinazzi
5. Hypercar 5. #83 AF Corse R. Kubica, Y. Ye, P. Hanson
6. Hypercar 6. #12 Cadillac Jota A. Lynn, N. Nato, W. Stevens
7. Hypercar 7. #009 Aston Martin Thor A. Riberas, M. Sorenson, R. De Angelis
8. Hypercar 8. #20 BMW Team WRT R. Rast, R. Frijns, S. van der Linde
9. Hypercar 9. #93 Peugeot P. di Resta, M. Jensen, J.E Vergne
10. Hypercar 10. #94 Peugeot L. Duval, M. Jakobsen, T. Pourchaire
11. Hypercar 11. #35 Alpine P-L. Chatin, F. Habsburg, C. Milesi
12. Hypercar 12. #36 Alpine J. Gounon, F. Makowiecki, M. Schumacher
13. Hypercar 13. #6 Porsche Penske K. Estre, M. Campbell, L. Vanthoor
14. Hypercar 14. #5 Porsche Penske J. Andlauer, M. Jaminet, L. Heinrich
15. Hypercar 15. #007 Aston Martin Thor H. Tincknell, T. Gamble, R. Gunn
16. Hypercar 16. #38 Cadillac Jota E. Bamber, S. Bourdais, J. Button
17. Hypercar 17. #99 Proton N. Jani, N. Pino, N.Varrone
18. LMGT3 1. #87 Akkodis ASP P. Umbrerescu, C.Schmid, JM Lopez
19. LMGT3 2. #61 Iron Lynx M. Berry, L. Hodenius, M. Martin
20. LMGT3 3. #27 Heart of Racing Team I. James, Z. Robichon, M.Drudi
21. LMGT3 4. #92 Manthey R. Hardwick, R. Pera, R. Lietz
22. LMGT3 5. #21 AF Corse F. Heriau, S. Mann, A. Rovera
23. LMGT3 6. #33 TF Sport B. Keating, J. Edgar, D. Juncadella
24. LMGT3 7. #31 The Bend Team WRT Y. Shahin, T. Boguslavskiy, A. Farfus
25. LMGT3 8. #77 Proton B. Sousa, B. Tuck, B. Barker
26. LMGT3 9. #95 United Autosports D. Leung, S. Gelael, M. Sato.
27. LMGT3 10. #88 Proton S. Gattuso, G. Levorato, D. Olsen
28. LMGT3 11. #81 TF Sport T. van Rompuy, R. Andrade, C. Eastwood
29. LMGT3 12. #85 Iron Dames C. Martin, R. Frey, M. Gatting
30. LMGT3 13. #60 Iron Lynx A. Gilbert, L Hanafin, F. Rueda
31. LMGT3 14. #10 Racing Spirit of Le Mans A. McIntosh, E. Barrichello, V.H Clot
32. LMGT3 15. #46 Team WRT A. Al Harthy, V. Rossi, K van der Linde
33. LMGT3 16. #59 United Autosports J. Cottingham, S. Baud, G. Saucy
Kiestek:        
  Hypercar   #15 BMW Team WRT D. Vanthoor, R. Marciello, K. Magnussen
  LMGT3   #54 AF Corse T. Flohr, F. Castellacci, D. Rigon
  LMGT3   #78 Akkodis ASP A. Robin, F. Gehrsitz, B. Barnicoat
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: