A Toyota kettős győzelmét és a Ferrari világbajnoki tarolását hozta az Endurance-világbajnokság nyolcórás bahreini szezonzárója: a futamot a Kamui Kobayashi, Mike Conway, Nyck de Vries trió nyerte, miközben a versenyzők vb-címét az #51-esben ülő Antonio Giovinazzi, James Calado, Alessandro Pier Guidi hármas vitte el – és persze a gyártók között is az olaszok értek révbe.

Giovinazziék 13 pontos előnnyel érkeztek meg a fináléra a Le Mans-győztes privát egység, a Robert Kubica-féle #83-as autóval szemben, és további nyolc ponttal előzték a #6-os Porschét. Mivel az #51-es egység negyedik lett, s ezzel mindkét kihívóját megelőzte, nem férhetett kétség a két évvel korábban Le Mans-t nyerő trió vb-címéhez.
Magána a nyolcórás versenyen az időmérős hengerlés után nem igazán volt ellenfele a Toyotának Szahírban: csupán a féltáv környékén állt az élre rövid időre az Aston Martin egy merész taktikával, de azt büntetést kaptak, így hátrébb estek. Szankcionálták egyébként egy ideig vezető #8-as Toyotát is, de összességében nem fért kétség a #7-es egység diadalához – ezzel egy év után nyertek ismét a japánok.

A dobogó alsó fokára aztán már a Ferrari állhatott fel, méghozzá a fináléban kiadott csapatutasítás révén az #50-es autó: ezzel biztosította ugyanis a gyártó, hogy kisajátítsák a teljes világbajnoki dobogót, hiszen így az Antonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen hármas átlépte a trónról letaszított #6-os Porschét és feljött a Kubica, Yifei Ye, Phil Hanson egység mögé, akik amúgy ötödikként futottak be szombaton.
Mindez természetesen azt is jelentette, hogy a gyártói világbajnokságot is megnyerte a Ferrari: a prototípus sportautózás világában 1972 óta nem értek el ekkora sikert, értelemszerűen a Hypercar géposztályban most először jutottak a csúcsra.

Őket a #12-as Cadillac követte a sorban, majd jött a hetedik helyet mentő #009-es Aston Martin, a pontszerzők közé pedig a #20-as BMW és a két Peugeot fért még be a Hypercar kategóriában. A Porsche búcsúja meglehetősen haloványra sikerült, hiszen az előzetesen a címért is harcban lévő #6-os csupán a 13. lett a két Alpine mögött. De nem sikerült túl erősen Jenson Button karrierjének utolsó versenye sem: az utolsó előtti órában Earl Bamber megforgása által is sújtott #38-as Jota Cadillac mindössze 16. helyen futott be.
LMGT3: „Címet védett” a Manthey Porsche
Az LMGT3-as kategóriában Lexus-siker született Bahreinben: idén másodszor nyert az Akkodis ASP #87-es egysége Jose Maria Lopezzel, Clemens Schmiddel és Razvan Umbrarescuval a volánnál. A #61-es Iron Lynx a Mercedes idei első dobogóját jegyezte a második helyen, míg a #27-es Heart of Racing Aston Martin futott be harmadikként.

A bajnoki címet pedig a #92-es Manthey Porsche kaparintotta meg: a Ryan Hardwick, Richard Lietz, Riccardo Pera összeállítású csapat a 18. helyről startolva negyedikként ért célba az LMGT3-asok között. Ezzel a Manthey és a Porsche zsinórban másodszor lett bajnok, hiszen tavaly is a #92-es autójuk ért csúcsra, csak még más pilótákkal.
A nagy ellenfél a #21-es Vista AF Corse Ferrari volt, amely azonban egy futam közbeni büntetésnek is köszönhetően csupán az ötödik helyen látta meg a kockás zászlót szombaton.
A futam végeredménye:
| Hely. | Kategória | Kat. hely. | Csapat | Versenyzők |
| 1. | Hypercar | 1. | #7 Toyota Gazoo | M. Conway, K. Kobayashi, N. de Vries |
| 2. | Hypercar | 2. | #8 Toyota Gazoo | S. Buemi, B. Hartley, R. Hirakawa |
| 3. | Hypercar | 3. | #50 Ferrari | A. Fuoco, M. Molina, N. Nielsen |
| 4. | Hypercar | 4. | #51 Ferrari | A. Pier Guidi, J. Calado, A. Giovinazzi |
| 5. | Hypercar | 5. | #83 AF Corse | R. Kubica, Y. Ye, P. Hanson |
| 6. | Hypercar | 6. | #12 Cadillac Jota | A. Lynn, N. Nato, W. Stevens |
| 7. | Hypercar | 7. | #009 Aston Martin Thor | A. Riberas, M. Sorenson, R. De Angelis |
| 8. | Hypercar | 8. | #20 BMW Team WRT | R. Rast, R. Frijns, S. van der Linde |
| 9. | Hypercar | 9. | #93 Peugeot | P. di Resta, M. Jensen, J.E Vergne |
| 10. | Hypercar | 10. | #94 Peugeot | L. Duval, M. Jakobsen, T. Pourchaire |
| 11. | Hypercar | 11. | #35 Alpine | P-L. Chatin, F. Habsburg, C. Milesi |
| 12. | Hypercar | 12. | #36 Alpine | J. Gounon, F. Makowiecki, M. Schumacher |
| 13. | Hypercar | 13. | #6 Porsche Penske | K. Estre, M. Campbell, L. Vanthoor |
| 14. | Hypercar | 14. | #5 Porsche Penske | J. Andlauer, M. Jaminet, L. Heinrich |
| 15. | Hypercar | 15. | #007 Aston Martin Thor | H. Tincknell, T. Gamble, R. Gunn |
| 16. | Hypercar | 16. | #38 Cadillac Jota | E. Bamber, S. Bourdais, J. Button |
| 17. | Hypercar | 17. | #99 Proton | N. Jani, N. Pino, N.Varrone |
| 18. | LMGT3 | 1. | #87 Akkodis ASP | P. Umbrerescu, C.Schmid, JM Lopez |
| 19. | LMGT3 | 2. | #61 Iron Lynx | M. Berry, L. Hodenius, M. Martin |
| 20. | LMGT3 | 3. | #27 Heart of Racing Team | I. James, Z. Robichon, M.Drudi |
| 21. | LMGT3 | 4. | #92 Manthey | R. Hardwick, R. Pera, R. Lietz |
| 22. | LMGT3 | 5. | #21 AF Corse | F. Heriau, S. Mann, A. Rovera |
| 23. | LMGT3 | 6. | #33 TF Sport | B. Keating, J. Edgar, D. Juncadella |
| 24. | LMGT3 | 7. | #31 The Bend Team WRT | Y. Shahin, T. Boguslavskiy, A. Farfus |
| 25. | LMGT3 | 8. | #77 Proton | B. Sousa, B. Tuck, B. Barker |
| 26. | LMGT3 | 9. | #95 United Autosports | D. Leung, S. Gelael, M. Sato. |
| 27. | LMGT3 | 10. | #88 Proton | S. Gattuso, G. Levorato, D. Olsen |
| 28. | LMGT3 | 11. | #81 TF Sport | T. van Rompuy, R. Andrade, C. Eastwood |
| 29. | LMGT3 | 12. | #85 Iron Dames | C. Martin, R. Frey, M. Gatting |
| 30. | LMGT3 | 13. | #60 Iron Lynx | A. Gilbert, L Hanafin, F. Rueda |
| 31. | LMGT3 | 14. | #10 Racing Spirit of Le Mans | A. McIntosh, E. Barrichello, V.H Clot |
| 32. | LMGT3 | 15. | #46 Team WRT | A. Al Harthy, V. Rossi, K van der Linde |
| 33. | LMGT3 | 16. | #59 United Autosports | J. Cottingham, S. Baud, G. Saucy |
| Kiestek: | ||||
| Hypercar | #15 BMW Team WRT | D. Vanthoor, R. Marciello, K. Magnussen | ||
| LMGT3 | #54 AF Corse | T. Flohr, F. Castellacci, D. Rigon | ||
| LMGT3 | #78 Akkodis ASP | A. Robin, F. Gehrsitz, B. Barnicoat |