Vasárnap este zsinórban harmadik győzelmét ünnepelhette a 8-as számú, hibrid-Toyota Kazuki Nakajimával, Sebastien Buemivel és Fernando Alonsóval, ami annyit jelentett, hogy háromból háromszor vitték el a pálmát az idei szezonban eddig, beleértve a Le Mans-i 24 órást is.
Nem sokáig lehetett azonban boldog a japán gyártó, mivel mindkét autóját utólag diszkvalifikálták a versenyből technikai szabálytalanság miatt. Ezzel pedig, az eredetileg több kör hátrányban célba érő Rebellion szerezte meg az első és második helyet. Győzött a Menezes, Laurent, Beche trió, míg az egyes rajtszámú Jani-Lotterer páros pedig a második pozíciót örökölte meg.
A futam utáni vizsgálatok során a japán autók aljánál bukkantak szabálytalanságra, 2500 N erőhatásra ugyanis a padlólemez skid blocknak nevezett része több millimétert meghajlott, ami kizárást vont maga után.
A Toyota azzal védekezik, hogy a szezon kezdete óta nem változtattak az autó ominózus komponensén, ám a mostani verseny során megsérült verseny közben mindkét autójuk alja, köszönhetően a Silverstone-ban használt, új kerékvetőknek. Ez okozta, hogy a viadal végén a diszkvalifikálás sorsára jutottak.
A dobogó harmadik fokára az SMP Racing kettőse, Stephane Sarrazin és Jegor Orudzsev léphetett előre. A Toyotának pedig nemigen kell aggódnia az összetett pontversenyt illetően, hiszen idén akkora előnyük van valódi versenytárs nélkül, hogy a hetes és nyolcas autó igazából csak egymás ellen versenyez.