Porsche
Porsche 919 Hybrid
#1 Neel Jani/Nick Tandy/Andre Lotterer
#2 Earl Bamber/Timo Bernhard/Brendon Hartley
Az előző két Le Mans-t és WEC-sorozatot is megnyerte a Porsche, s csupán azért nem nevezhetjük abszolút esélyesnek őket, mert az idei szezon eddigi két futamát egyaránt a Toyota zárta az élen – igaz, ezek a versenyek nem adhatnak tiszta képet arról, hogy mi várható Le Mans-ban, hiszen rendszerint alárendelik őket a felkészülés céljainak. Tavaly óta sok dolog változott, a világbajnok autóból Dumas-t és Liebet is elküldték, míg a helyükre a 2015-ben Hülkenberg oldalán győztes Tandy, és a jelenlegi mezőny talán legjobbja, Lotterer érkezett. A tavalyelőtti győztes egység harmadik tagja, Bamber szintén teljes szezon fut immár, méghozzá a visszavonuló Mark Webber helyén.
Toyota
Toyota TS050 HYBRID
#7 Kamui Kobayashi/Mike Conway/Stephane Sarrazin
#8 Sebastien Buemi/Anthony Davidson/Kazuki Nakajima
#9 Jose Maria Lopez/Nicolas Lapierre/Yuji Kunimoto
Idén először három autóval támadja meg a győzelmet a Toyota, akik még akkor is csak kettővel mentek, amikor a Porsche, az Audi és a keserű emlékű Nissan is egy trióval nevezett Le Mans-ra. Ez is mutatja, mennyire meg akar tenni mindent a japán gyártó azért, hogy végre valahára megszerezze első sikerét, melyhez három éve is közel álltak (féltávon túl hatalmas előny birtokában állt meg az autó), tavaly pedig az autósport történetének egyik legnagyobb drámáját szenvedték el, amikor percekkel a leintés előtt adta meg magát a technika.
Az esélyek javítása érdekében azt is megtették, hogy Conway és Kobayashi mellé a #7-es autóba „előléptették” a korábbi állandó tag Sarrazint az idén az ő helyén teljes szezont futó háromszoros WTCC-bajnok, a WEC-t viszont kissé lassan „megszokó” Jose Maria Lopez helyére. Az ő partnere egyébként Japán talán legnagyobb sportautós reménysége, Yuji Kunimoto és a Toyotához három év után visszatérő Nicolas Lapierre lesz. S hogy melyik egységnek lehet a legnagyobb esélye a sikerre? Természetesen az eddigi két idei WEC-futamot megnyerő #8-as autónak, mely egység tavaly a győzelem kapujában bukott el: Davidson, Buemi és Nakajima is első Le Mans-győzelmére készül, ahogy mindenki más is ebben a társaságban – a Porschénál ezzel szemben már csak Brendon Hartley áll 24 óráson aratott siker nélkül.
ByKolles
ENSO CLM P1/01-Nismo
#4 Oliver Webb/Dominik Kraihamer/Marco Bonanomi
Ide akár nyugodtan be is másolhattuk volna a tavalyi szöveget, legföljebb annyival jobb Colin Kolles csapata, hogy mivel ők maradtak idénre az egyetlen privát LMP1-es alakulat – ez jövőre egyébként bizonyosan megváltozik –, nem lesz ellenfelük, akitől kikaphatnának. Hacsak nem rángatja meg a bajszukat pár LMP2-es autó, amire valljuk be, azért van némi esély, főleg ha a megbízhatósági problémák úgy folytatódnak, ahogy az elmúlt években tették. Az is sokatmondó, hogy az elmúlt időszakban két pilóta is otthagyta a csapatot: előbb Robert Kubica távozott, majd James Rossiter döntött úgy, hogy inkább tesztel egy jót Le Mans helyett. A legnagyobb név az egységben így a jobb sorsa érdemes olasz Marco Bonanomi, aki háromszor indult eddig Le Mans-ban Audival, s 2012-ben dobogóra is állhatott.
Rebellion
Oreca 07
#13 Nelson Piquet Jr/Mathias Beche/David Heinemeier Hansson
#31 Nicolas Prost/Bruno Senna/Julien Canal
A név és két pilóta: ennyi maradt változatlanul tavaly óta a hosszú éveken át az LMP1-ben szereplő svájci csapatnál, akik Senna-Prost-féle #31-es autója mindkét eddigi WEC-futamot a második helyen zárta. A képregényes festésű Orecáknak minden esélye megvan arra, hogy harcban legyenek a legnépesebb kategória első helyéért.
IDEC Sport Racing
Ligier JS P217
#17 Patrice Lafargue/Paul Lafargue/David Zollinger
A Lafargue apa-fiú páros az ELMS-ből érkezik, de mivel ott sem tartoznak az élmenők közé, nehéz elképzelni, hogy érdemben beleszólhatnak majd a kategória nagyainak küzdelmébe.
DragonSpeed – 10 Star
Oreca 07
#21 Felix Rosenqvist/Henrik Hedman/Ben Hanley
Silverstone-ban nem jött ki nekik a lépés, Monzában viszont remekelt az amerikai ELMS-csapat, mely ráadásul a Toyota által elszólított Lapierre helyére egy igazi nagyágyút tudott szerződtetni Felix Rosenqvist személyében. Annak ellenére, hogy három Le Mans-újonccal indulnak, az ELMS-ből érkező összesen 12 egység közül a jobbak között lehetnek – a legnagyobbak játékába viszont aligha szólnak bele.
G-Drive
Oreca 07
#22 Memo Rojas/Ryo Hirakawa/Jose Gutierrez (DragonSpeed)
#26 Alex Lynn/Roman Ruszinov/Pierre Thiriet (TDS)
Idén is két LMP2-es egység indul G-Drive néven, ám két külön „üzemeltetővel”: az ELMS-ből érkező partnere a DragonSpeed, szemben a TDS által futtatott #26-os WEC-egységgel. A korábbi F1-es tesztpilóta, Alex Lynn, valamint a háromszoros Daytona-győztes Memo Rojas személyében két nagyon erős vezérpilótájuk van, ott lehetnek a legjobbak között.
Panis Barthez Competition (Tech 1)
Ligier JSP217
#23 Fabien Barthez/Timothe Buret/Nathanael Berthon
A kategória tagjainak nagy többségével ellentétben Michelin-abroncsokon indulnak Barthezék, amiről egyelőre nehéz megállapítani, hogy előnyt vagy hátrányt jelent majd a számukra. A felállás a GP2-futamgyőztes Berthon érkezésével mindenképp erősödött, az elsődleges cél a tavalyi nyolcadik hely felülmúlása lehet.
CEFC Manor TRS
Oreca 07
#24 Jean-Eric Vergne/Jonathan Hirschi/Tor Graves
#25 Vitalij Petrov/Simon Trummer/Roberto Gonzalez
Idén már két autóval támad a kínai támogatók által segített Manor, mely papíron nem tűnik ugyan gyengének, ám az roppant aggasztó lehet, hogy a szezon első két fordulójában még az első ötbe sem tudtak beférni – így itt sem sorolhatjuk őket a legnagyobb esélyesek közé.
SMP Racing (High Class)
Dallara P217
#27 Mihail Aljosin/Szergej Szirotkin/Viktor Shaitar
Az SMP Racing ezúttal a High Class ELMS-alakulatával szövetségben nevezett be, méghozzá három orosz pilótával a felállásban. Előzetesen nagyon erősnek tűnik az összeállításuk, az ELMS-egységek legjobbja lehetnek, de akár a WEC-menőket is meglephetik.
TDS Racing
Oreca 07
#28 Emmanuel Collard/Matthieu Vaxiviere/Francois Perrodo
Első teljes WEC-szezonját futja az alakulat, immár Pierre Thiriet nélkül – kétszeres ezüstérmes a gárda az elmúlt öt évben, a pilóták közül viszont csak Collard-nak van LMP2-es rutinja, így előzetesen túlzott elvárásnak tűnik az újabb Le Mans-dobogó.
Racing Team Nederland
Dallara P217
#29 Rubens Barrichello/Frits van Eerd/Jan Lammers
Az egyik legérdekesebb összeállítás: egy hatvanon felüli egykori Le Mans-győztes Lammers, és egy nagyon rutinos, de mégis LM24-újonc pilóta Barrichello személyében. Az ELMS-ben finoman szólva sem tündököltek, a rutin viszont Le Mans-ban, ha nem is aranyat, de mindenképp egy jó eredményt érhet.
United Autosports
Ligier JSP217
#32 Filipe Albuquerque/Will Owen/Hugo de Sadeleer
Albuquerque Audinál szerzett tapasztalatát az ELMS-ben kiválóan kamatoztatta a részben Zak Brown tulajdonában lévő alakulat, mely tavaly simán nyerte az ELMS LMP3-as kategóriáját. A hét Ligier-vel induló alakulat legjobbja lehet.
Eurasia Motorsport
Ligier JSP217
#33 Jacques Nicolet/Pierre Nicolet/Erik Maris
A kategória egyik olyan tagja, mely egyetlen szériában sem indul rendszeresen – a brit csapatfőnökkel és francia pilótákkal (a 61 éves Onroak-főnök, Jacques Nicolet, a fia, valamint egy másik veterán) rajthoz álló egységnek nincs reális esélye a tűz közelébe kerülni sem.
Tockwith Motosports
Ligier JSP217
#34 Nigel Moore/Phil Hanson/Karun Chandhok
A brit családi vállalkozás újoncként érkezik Le Mans-ba, miután az európai LMP3-ban és az ALMS-ben is szép eredményeket értek el – a Le Mans azonban Chandhok minden rutinja ellenére is túl nagy kihívásnak tűnik.
Signatech Alpine Matmut
Alpine A470
#35 Nelson Panciatici/Pierre Ragues/Andre Negrao
#36 Romain Dumas/Gustavo Menezes/Matt Rao
A tavalyi győztes idén sem tűnik gyengének az Alpine-ra átkeresztelt Orecákkal, de pilótafronton kénytelen volt némi vérveszteséget elkönyvelni az alakulat. Persze így is harcban lehetnek a végső győzelemért.
Jackie Chan DC Racing
Oreca 07
#37 Tristan Gommendy/Alex Brundle/David Cheng
#38 Ho-Pin Tung/Oliver Jarvis/Thomas Laurent
A saját néven és a G-Drive partnereként is sikeres Jota ezúttal a hollywoodi akciósztár neve alatt indít két prototípust a 24 órás futamon – a felállás nagyon erős, számolni kell velük.
Graff
Oreca 07
#39 Eric Trouillet/Enzo Guibbert/James Winslow
#40 Richard Bradley/James Allen/Franck Matelli
Az ELMS-alakulat 24 év távollét után tér vissza Le Mans-ba – szezonjuk eddig felemásan alakult, a kategória egyik igazi sötét lováról beszélhetünk esetükben.
Keating Motorsports
Riley Mk30
#43 Jeroen Bleekemolen/Ricky Taylor/Ben Keating
Ben Keating ezúttal saját csapattal vesz részt a 24 óráson a mezőny – sőt, jelenleg egész Európa – egyetlen Riley Mk30-asával. A Daytonában és Sebringben is győztes Taylor, valamint a rutinos Bleekemolen a felállást roppant erőssé teszi – az már annál inkább kérdéses, hogy a Riley és a Michelin kombinációja mennyire lesz majd erős.
Algarve Pro Racing
Ligier JSP217
#45 Vincent Capillaire/Matt McMurry/Mark Patterson
A brit üzemeltetésű portugál alakulat második Le Mans-jára készül, a csapatban egy 20 alatti és egy 60 feletti taggal McMurry és Patterson személyében. Az ELMS-ben sem számítanak komoly tényezőnek – itt pedig főleg nem várhatóak annak.
Cetilar Villorba Corse
Dallara P217
#47 Andrea Belicchi/Roberto Lacorte/Giorgio Sernagiotto
Sok mindent kipróbáltak már a sportautóversenyzésben, de a legnagyobb kihívás eddig váratott magára: az olasz alakulat jól kezdett az ELMS-ben, az LMP1-es rutinnal is rendelkező Belicchivel, valamint két amatőrrel a volánnál – Le Mans-ban viszont egyelőre csak a tisztes helytállás lehet a cél.
ARC Bratislava
Ligier JSP217
#49 Miroslav Konopka/Konstantins Calko/Rik Breukers
A csapat maga 20 éve létezik, de javarészt csak alsóbb kategóriákban sportautóztak. Az idei Le Mans talán leggyengébb LMP2-es alakulatát a tulajdonos Konopka, a Lamborghini-fejlesztő Breukers és az LM24 első lett pilótája, Calko alkotja.
AF Corse
Ferrari 488 GTE
#51 Michele Rugolo/James Calado/Alessandro Pier Guidi
#71 Sam Bird/Davide Rigon/Miguel Molina
A tavalyi Le Mans katasztrofálisan alakult az AF Corse Pro-autói számára, a spái kettős győzelem viszont mindenképpen biztató előjel. Nagyon szorosnak ígérkezik a GTE Pro mezőnye, de a 488-asok ott lehetnek az elejében – bár di Grassi utolsópillanatos kiesése érzékenyen érintheti az #51-es autót.
Corvette Racing
Chevrolet Corvette C7.R
#63 Jan Magnussen/Antonio Garcia/Jordan Taylor
#64 Oliver Gavin/Tommy Milner/Marcel Fässler
Az észak-amerikai WeatherTech-bajnokságban induló sárga autók tavaly leszerepeltek, idén viszont az átalakított Balance of Performance-szabályok új reményekkel kecsegtethetik őket. Ricky Taylor távozott, érkezett viszont a helyére a háromszoros Le Mans-győztes Fässler, így ha a BoP valóban kedvez nekik, simán célba vehetik kilencedik sikerüket.
Ford Chip Ganassi
Ford GT
#66 Oliver Pla/Stefan Mucke/Billy Johnson
#67 Andy Priaulx/Pipo Derani/Harry Tincknell
#68 Joey Hand/Dirk Muller/Tony Kanaan
#69 Richard Westbrook/Ryan Briscoe/Scott Dixon
Tavaly nagyon simán győzött a Ford a Pro-kategóriában, idén viszont minden bizonnyal nehezebb dolguk lesz, bár a szezont jól kezdték a WEC-ben. A felállás mindössze két helyen változott 2016-hoz képest: Pipo Derani érkezett Marino Franchitti helyére az egyik „brit” autóba, míg a sérült Bourdais-t a #68-as „amerikai” Fordban Tony Kanaan helyettesíti.
Risi Competizione
Ferrari 488 GTE
#82 Giancarlo Fisichella/Toni Vilander/Pierre Kaffer
Ismét nagyon erős felállással érkezik az amerikai Ferrari, melynek eddigi WeatherTech SCC-szereplése igencsak felemásnak nevezhető. Tavaly erős verseny végén szereztek ezüstérmet Fisichelláék, s egy hasonló szereplés most is benne van a pakliban.
Porsche GT Team
Porsche 911 RSR
#91 Richard Lietz/Frederic Makowiecki/Patrick Pilet
#92 Michael Christensen/Dirk Werner/Kevin Estre
A tavalyi átmeneti év után ismét teljes erőbedobással támad a Porsche a WEC-ben, de egyelőre egyértelműen a Ford és a Ferrari mögött állnak – akárcsak a Corvette-nek, nekik is szükségük lehet a BoP kegyeire, ráadásul elvesztették vezérpilótáikat, hiszen a 2015-ös győztes Bamber és Tandy már az LMP1-ben szerepel.
Aston Martin Racing (Prodrive)
Aston Martin Vantage V8
#95 Richie Stanaway/Nicki Thiim/Marco Sorensen
#97 Daniel Serra/Darren Turner/Jonny Adam
Az immár az Aston Martin teljes támogatását élvező alakulat kissé megkavarta felállását tavalyhoz képest, elsősorban a #95-ös autóra összpontosítva erőiket. Egyelőre ők tűnnek a leggyengébbnek a GTE mezőnyében.
Larbre Competition
Chevrolet Corvette C7.R
#50 Fernando Rees/Romain Brandela/Christian Philippon
Öt kategóriagyőzelme mellé szeretne egy hatodikat hozzátenni az egyetlen Corvette-tel induló „amatőr” alakulat, de ez roppant nehéz lesz úgy, hogy három versenyzőjük közül csak egy nevezhető partiképesnek a korábbi gyári Aston-pilóta Fernando Rees személyében.
Spirit of Race (AF Corse)
Ferrari 488 GTE
#54 Olivier Beretta/Francesco Castellacci/Thomas Flohr
#55 Marco Cioci/Aaron Scott/Duncan Cameron
Egy WEC- és egy ELMS-egység alkotja a Spirit of Race felállását, ám az autókat gyakorlatilag az AF Corse készíti fel. Tavaly a #83-as AF Corse második lett az amatőrök közt, ugyanez túlzott elvárásnak tűnik a Spirit of Race autóival szemben, bár a 21. Le Mans-jára készülő hatszoros kategóriagyőztes Berettát mindenképpen érdemes kiemelni.
Clearwater Racing
Ferrari 488 GTE
#60 Alvaro Parente/Hiroki Katoh/Richard Wee
#61 Matt Griffin/Keita Sawa/Mok Weng Sun
Az első teljes szezonját kezdő alakulat győzelemmel debütált a WEC-ben, így mindenképpen számolni kell velük Le Mans-ban is: a csapattulajdonos Mok mellett a kétszeres makaói GT-győztes Sawa és az ír Griffin alkotja a WEC-egységet, míg az ALMS-ből érkező #60-as autó legnagyobb ásza a portugál Alvaro Parente.
Scuderia Corsa
Ferrari 488 GTE
#62 Townsend Bell/Cooper MacNeil/Bill Sweedler
#65 Christina Nielsen/Alessandro Balzan/Bret Curtis
Két WeatherTech-autót nevezett be idén a Le Mans-ra a Scuderia Corsa, a tavalyi győztes #62-es autóban Bell és Sweedler, míg a WSCC-címvédő #65-ösben Nielsen és Balzan képviselik a rutint. Mindenképpen számolnunk kell velük az esélyesek között.
Dempsey-Proton Racing
Porsche 911 RSR
#77 Matteo Cairoli/Marvin Dienst/Christian Ried
A Pro-kategóriából az Am-be visszatérő Dempsey-alakulat a Proton főnöke, Ried mellett két Porsche-juniort nevezett be a Le Mans-ra. A WEC-szezont két dobogóval kezdték, igaz, mindössze öt autóból, a mezőny pedig ennél jóval nagyobb lesz a 24 óráson.
DH Racing (AF Corse)
Ferrari 488 GTE
#83 Andrea Bertolini/Nic Jönsson/Tracy Krohn
A Hong Kong-i Le Mans-debütáns alakulatban rekordot jelentő sorozatban 12. alkalommal vezet együtt Jönsson és Krohn, akik az LMP2-es „kaland” után tértek vissza az amatőrök közé. A GT-világbajnok és Le Mans-i kategóriagyőztes Bertolini személyében erős partnerük van, így az AF Corse által felkészített autó a mezőny erősebb egységei közé tartozhat.
JMW Motorsport
Ferrari 488 GTE
#84 Will Stevens/Dries Vanthoor/Rob Smith
Egy év szünet után tér vissza a JMW a Le Mans-ra, ahol a csapat állandó versenyzője, a jelenleg az ELMS-ben szereplő Rob Smith mellett az Audi GT-menője, Dries Vanthoor és a tavalyi kétszeres LMP2-es futamgyőztes Will Stevens vezeti majd a Ferrarit. Rég volt ilyen erős a JMW, melynek célja eddigi legjobbja, a 2009-es kategória-negyedik hely megjavítása.
Gulf Racing
Porsche 911 RSR
#86 Nick Foster/Ben Barker/Michael Wainwright
A tulajdonos Wainwright és az ausztrál Porsche-bajnok Nick Foster mellett az immár arany besorolású Ben Barker vezeti a Gulf-Porschét, mely az előzetes esélylatolgatás szerint a középmezőnybe várható.
Proton Competition
Porsche 911 RSR
#88 Klaus Bachler/Stephane Lemeret/Khaled Al Qubaisi
#93 Patrick Long/Abdulaziz Al Faisal/Mike Hedlund
Az ELMS-ből érkező Proton Porschékkel ismételten számolni kell, hiszen a rutin nem hiányzik a csapatnál, a felállás pedig egészen erős az amatőr kategóriához képest.
TF Sport
Aston Martin Vantage GTE
#90 Rob Bell/Euan Hankey/Salih Yoluc
A gyári McLaren-pilóta Rob Bell vezetésével tör a csúcsra az ELMS-ben futamot nyerő brit alakulat, miután a csapat állandó versenyzője, Nicki Thiim a gyári alakulatnál vállal szerepet. Nagy kérdés, mire lesz képes az autó, melynek egyik pilótája az első török LM24-versenyző, Salih Yoluc.
Aston Martin Racing (Prodrive)
Aston Martin Vantage GTE
#98 Pedro Lamy/Mathias Lauda/Paul Dalla Lana
A kategória talán legnagyobb esélyesének tűnik az elmúlt bő két évben kilenc WEC-futamgyőzelmet szerző alakulat, mely tavalyelőtt az utolsó órában bukta el a Le Mans-győzelmet, amikor Dalla Lana a falba csapódott. Az idei szezont is jól kezdték Lamyék, ott vannak az esélyesek között.
Beechdean AMR
Aston Martin Vantage GTE
#99 Ross Gunn/Oliver Bryant/Andrew Howard
A két prodrive-os Astont idén kettéválasztották két külön alakulatra, s a #99-es autót a Beechdean neve alatt nevezték be. A tavaly ELMS-bajnok Howard, a saját nevelésű Gunn és a GT-specialista Bryant a legjobbak közé lőheti a brit autót.
A sorozat eddigi részei:
1. 19 egykori F1-es pilóta a mezőnyben
2. A 24 órás legnagyobb csillagai