Sokan kifejtették már véleményükat az Audi kiszállásával kapcsolatban, hiszen a legendás gyártó hosszú idő és rengeteg siker után hagyta ott a hosszútávú-világbajnokságot - 2017 így a Porsche és a Toyota harcáról fog szólni. Legutóbb Allan McNish beszélt arról, hogy szerinte az Audi távozása csak egy döccenő a sorozat, valamint a legendás Le Mans-i 24 órás verseny életében és az egyik Porsche-pilóta szerint sem jelent ez majd akkora problémát.
Nick Tandy két éve nyert már Le Mans-t Nico Hülkenberg és Earl Bamber mellett, de teljes WEC-szezont még nem futott az LMP1-ben - jövőre viszont ő lesz Neel Jani és Andre Lotterer társa az egyik 919 Hybridben. Ő úgy látja, hogy 2017 óriási csatát hozhat a Porsche és a Toyota között, nagyobbat, mint eddig bármikor.
"Az világos, hogy a kevesebb LMP1-es autó kevesebb látványt jelent majd, különösen Le Mans-ban, szóval nagyon hiányozni fog majd az Audi" - mondta a témáról. "Ugyanakkor szerintem jó esély van arra, hogy a harc nagyobb legyen jövőre, mint valaha. A szabályok nem változnak, így a csapatok arra fognak koncentrálni, amijük van, abból akarják majd kihozni a legtöbbet."
Tandy úgy véli, hogy kiegyenlítettebb lesz a küzdelem az egyes pályákon, így összességében a szezonban is közelebb lesznek egymáshoz a felek. "Idén gyakran láthattuk azt, hogy egy pálya nagyon feküdt egy autónak, aztán a következő nagyon feküdt egy másiknak. Jövőre ez nem így lesz, mindenki jobban kiélezi majd a technikát és minden helyszínen erős lesz."
2015-ben és 2016-ban is a Porsche nyerte a WEC LMP1-es kategóriáját, valamint Le Mans-t is, habár idén a Toyota csak percekre volt attól, hogy behúzza a legendás futamot. "A Toyota nagyon erős lesz, Le Mans nagyon fájdalmas volt számukra, úgyhogy mindent meg fognak tenni azért, hogy most megnyerjék."