DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
WEC

Le Mans: Az Audi kiszállása csak egy döccenő

Allan McNish úgy véli, hogy a hosszútávú versenyzés ikonikus alakjának elvesztése nem rengeti meg alapjaiban sem Le Mans-t, sem a WEC-szériát - sőt, nagy csatára számít az LMP1-ben.

Az idei évben több éra is lezárult az autósportban, hiszen például távozott a Citroen a WTCC-ből, a Volkswagen a WRC-ből és az Audi is a WEC-szériából - több sikertörténetnek is 2016 volt az utolsó fejezete. Allan McNish, a korábbi Formula-1-es pilóta és az Audival három Le Mans-i 24 órást megnyerő pilóta szerint azonban utóbbi csak egy döccenő a hosszútávú-világbajnokság számára.

McNish alapembere volt az Audi WEC-programjának és 2013-ban még világbajnoki címet nyert a csapattal, majd ezt követően bejelentette visszavonulását. Úgy látja, hogy bár a csapat kiszállásával csak a Porsche és a Toyota marad gyártóként az LMP1 kategóriában, ez nem fogja megrengetni a sorozatot.

audi-wec-2016



"Az Audi az egyik oszlopa volt a hosszútávú versenyzésnek tizennyolc éven keresztül, de ennek valamikor vége kellett, hogy legyen" - nyilatkozta McNish. "Nagy veszteség, de nem hiszem, hogy az emberek azt gondolják, hogy most nem fog működni a világbajnokság és Le Mans két LMP1-es gyártóval."

"Le Mans sok évig két gyártóról, az Audiról és a Peugeot-ról szólt és nagyszerű csatákat vívtak egymással. Amikor a Peugeot kiszállt, a Toyota jött és bár nem volt először elég felkészült, de felzárkóztak és nagyon jó lett a világbajnokság. Az Audi elvesztése csak egy döccenő a WEC és Le Mans számára, nem a vég. Le Mans átvészelt már ennél sötétebb időszakot is."

McNish szerint egyébként a szabálymódosítások miatt nagyon-nagyon közel lesz egymáshoz a Porsche és a Toyota - mindkét gyártó bizonyítani akar, óriási csatára számít.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: