Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. március 3. szerda
WEC

HIVATALOS: Otthagyja a Le Mans-t az Audi

Háromról kettőre csökken a versenyképes LMP1-es gyári csapatok száma a WEC-ben, miután az Audi bejelentette, hogy a szezon végén elhagyja az endurance-világbajnokságot, hogy a Formula-E-re koncentráljon.

Egy ideje már sejteni lehetett, hogy a Volkswagen-konszern két, egymással ádáz csatát vívó „zászlóshajója”, az Audi és a Porsche közül csak egy marad tartósan az endurance-világbajnokságban – csakhogy sokáig arról szóltak a hírek, hogy a másik prémiummárka a VW régóta rebesgetett F1-es beszállásában kap szerepet majd. Nos, nem így lett: bár egyikük, az Audi valóban távozik, ennek nem a Formula-1-hez, hanem egy másik csúcsszériához van köze.

A Formula-E-ről van szó, amely kétkedve fogadott szárnypróbálgatásból röpke két év alatt a világ egyik vezető versenysorozatává vált, s úgy tűnik, hogy a Mercedes és a BMW után az Audi is elkötelezte magát amellett, hogy DTM-es riválisaihoz hasonlóan gyári csapatot indítson az elektromos sorozatban – melyben az ABT partnereként a kezdetektől szerepet vállal. Ez persze áldozathozatallal jár a részükről: a Le Mans-i program feladásával.

audi-wec-2016



A 24 órás történetének második legsikeresebb márkája, mely 2000 és 2014 között csupán két alkalommal kapott ki Le Mans-ban – ebből egy ízben a gyakorlatilag általuk épített Bentley-től –, tehát távozik, így a Porsche és a Toyota „személyében” csupán két gyári LMP1-es csapat lesz jövőre a szériában, azt pedig nem tudni, milyen sors vár az Audi hat versenyzőjére, köztük a Le Mans története egyik legjobbjának tartott Andre Lottererre és háromszoros bajnok társaira.

Az Audi innentől kezdve az ABT technikai fejlesztéseiben is erősen részt vesz majd, s ha minden igaz, már a következő szezontól kezdve teljes gyári csapattal szerepel majd a Formula-E-ben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?