DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
WEC

Kiválasztották Hülkenberg Le Mans-i társait

A Porsche eldöntötte, kiket ültet be a német F1-es sztár mellé. Összegeztük a Le Mans-ban prototípussal induló autógyárak pilótafelállásait is, mindössze néhány üres mező maradt.

Hülkenberg szereplése fontos pillanat lesz a hosszútávú versenyzés számára, hiszen régen nem történt rá példa, hogy egy aktív Formula-1-es versenyző a nagydíjak mellett a legendás 24 óráson is elinduljon. A hírek szerint akár Fernando Alonso is társa lehetett volna a Le Mans-ra és megelőző spái 6 órásra indított harmadik LMP1-esben, végül azonban házon belülről választottak két ígéretesnek tartott pilótát: Nick Tandyt és Earl Bambert.

A 30 éves Tandy két éve a Porsche gyári versenyzője, GT kategóriában elért sikerei alapján érdemelte ki a lehetőséget. Sokkal érdekesebb az aktuális Porsche Szuperkupa-bajnok, az új-zélandi Bamber kiválasztása, aki egészen rövid idő leforgása alatt lett a német gyár fő kegyeltje: csupán december óta gyári versenyző, eleinte esélyesként sem említették a harmadik autóra, egyetlen teszt alatt azonban sikerült meggyőznie a vezetőséget, hogy inkább őt válasszák a kezdetben befutónak tűnő Frederic Makowiecki helyett.

Nick Tandy és Earl Bamber


„Earl és Fred sebessége hasonló volt, de Earl egy más generációhoz tartozik, ez pedig több lehetőséget jelent a jövőre nézve” – mondta az LMP1-es projekt elnöke, Fritz Enzinger az Abu Dhabiban kipróbált 24 éves pilótáról. „Hihetetlen teljesítményt nyújtott a második napon, egy óra után ugyanazt a szintet hozta, mint az állandó LMP1-es versenyzők. Amit eddig láttunk, abból azt hisszük, versenyképes harmadik autónk lesz Le Mans-ban, ami különösen fontos számunkra.”

Ez egyben azt jelenti, hogy a négy autógyár Le Mans-i felállásában csak néhány kérdőjel maradt. Minden gyártó két-két prototípussal vesz részt a WEC szezonjában, az Audi, Porsche és Nissan azonban egy harmadik autót is elindít a legfontosabb versenyen.

Ami a változásokat illeti: a Toyotánál Kazuki Nakajima házon belül átkerült az 1-es egységhez, a 2-esnél pedig teljes szezont teljesít a 2014-ben néhány futamon felbukkanó Mike Conway. Az Audi 8-as számú prototípusába a visszavonuló Tom Kristensen helyére Oliver Jarvis került a Le Mans-i autóból, őt Rene Rast pótolta. A Porsche két állandó egységénél nem történt változás, a harmadikat most vetik be először. A Nissannál Marc Gene, Olivier Pla, Harry Tincknell és Tsugio Matsuda személye ismert, a beosztás nem, habár úgy tűnik, a japán Matsuda a harmadik autó versenyzője lesz.

 

A gyártók felállása Le Mans-ban:

Toyota

1

Anthony Davidson

Sebastien Buemi

Kazuki Nakajima

2

Alexander Wurz

Stephane Sarrazin

Mike Conway

Audi

7

Andre Lotterer

Benoit Treluyer

Marcel Fassler

8

Oliver Jarvis

Lucas di Grassi

Loic Duval

9

Marco Bonanomi

Filipe Albuquerque

Rene Rast

Porsche

17

Timo Bernhard

Mark Webber

Brendon Hartley

18

Romain Dumas

Neel Jani

Marc Lieb

19

Nico Hülkenberg

Earl Bamber

Nick Tandy

Nissan

21

Tsugio Matsuda

 

 

22

Harry Tincknell

 

 

23

Olivier Pla

Marc Gene

 

 

Dőlt betű: Csak Le Mans-ban indított egység.

Marc Gene helye csak spekuláció, a többi versenyző beosztása a nevezési lista alapján történt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: