Hülkenberg szereplése fontos pillanat lesz a hosszútávú versenyzés számára, hiszen régen nem történt rá példa, hogy egy aktív Formula-1-es versenyző a nagydíjak mellett a legendás 24 óráson is elinduljon. A hírek szerint akár Fernando Alonso is társa lehetett volna a Le Mans-ra és megelőző spái 6 órásra indított harmadik LMP1-esben, végül azonban házon belülről választottak két ígéretesnek tartott pilótát: Nick Tandyt és Earl Bambert.
A 30 éves Tandy két éve a Porsche gyári versenyzője, GT kategóriában elért sikerei alapján érdemelte ki a lehetőséget. Sokkal érdekesebb az aktuális Porsche Szuperkupa-bajnok, az új-zélandi Bamber kiválasztása, aki egészen rövid idő leforgása alatt lett a német gyár fő kegyeltje: csupán december óta gyári versenyző, eleinte esélyesként sem említették a harmadik autóra, egyetlen teszt alatt azonban sikerült meggyőznie a vezetőséget, hogy inkább őt válasszák a kezdetben befutónak tűnő Frederic Makowiecki helyett.
„Earl és Fred sebessége hasonló volt, de Earl egy más generációhoz tartozik, ez pedig több lehetőséget jelent a jövőre nézve” – mondta az LMP1-es projekt elnöke, Fritz Enzinger az Abu Dhabiban kipróbált 24 éves pilótáról. „Hihetetlen teljesítményt nyújtott a második napon, egy óra után ugyanazt a szintet hozta, mint az állandó LMP1-es versenyzők. Amit eddig láttunk, abból azt hisszük, versenyképes harmadik autónk lesz Le Mans-ban, ami különösen fontos számunkra.”
Ez egyben azt jelenti, hogy a négy autógyár Le Mans-i felállásában csak néhány kérdőjel maradt. Minden gyártó két-két prototípussal vesz részt a WEC szezonjában, az Audi, Porsche és Nissan azonban egy harmadik autót is elindít a legfontosabb versenyen.
Ami a változásokat illeti: a Toyotánál Kazuki Nakajima házon belül átkerült az 1-es egységhez, a 2-esnél pedig teljes szezont teljesít a 2014-ben néhány futamon felbukkanó Mike Conway. Az Audi 8-as számú prototípusába a visszavonuló Tom Kristensen helyére Oliver Jarvis került a Le Mans-i autóból, őt Rene Rast pótolta. A Porsche két állandó egységénél nem történt változás, a harmadikat most vetik be először. A Nissannál Marc Gene, Olivier Pla, Harry Tincknell és Tsugio Matsuda személye ismert, a beosztás nem, habár úgy tűnik, a japán Matsuda a harmadik autó versenyzője lesz.
A gyártók felállása Le Mans-ban:
Toyota |
1 |
Anthony Davidson |
Sebastien Buemi |
Kazuki Nakajima |
2 |
Alexander Wurz |
Stephane Sarrazin |
Mike Conway |
|
Audi |
7 |
Andre Lotterer |
Benoit Treluyer |
Marcel Fassler |
8 |
Oliver Jarvis |
Lucas di Grassi |
Loic Duval |
|
9 |
Marco Bonanomi |
Filipe Albuquerque |
Rene Rast |
|
Porsche |
17 |
Timo Bernhard |
Mark Webber |
Brendon Hartley |
18 |
Romain Dumas |
Neel Jani |
Marc Lieb |
|
19 |
Nico Hülkenberg |
Earl Bamber |
Nick Tandy |
|
Nissan |
21 |
Tsugio Matsuda |
|
|
22 |
Harry Tincknell |
|
|
|
23 |
Olivier Pla |
Marc Gene |
|
Dőlt betű: Csak Le Mans-ban indított egység.
Marc Gene helye csak spekuláció, a többi versenyző beosztása a nevezési lista alapján történt.