DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
Retro

F1-Archív: Rosberget csak páran fütyülik ki, Hamiltont mindenki

Legalábbis így érzékelte a Mercedes német pilótája. Július 11. hírei között 2000 óta szerepelt még Kubica Ferrari-szerződése, Webber barátságtalan győzelmi rádiózása és Montoya F1-es búcsúja is.

2022: Elfogadhatatlanul viselkedtek egyes szurkolók az Osztrák Nagydíjon, zaklatásról, szexista, homofób és rasszista inzultusról is érkeztek jelentések. Toto Wolff nyersen üzent az elkövetőknek: „Az idióták maradjanak otthon!” 

2021: Alig fejlesztett a Ferrari a Bahreini Nagydíj óta Mattia Binotto szerint. A csapatfőnök szerint ennek ellenére a csapat összeállt, javultak a beállítás, gumikezelés, stratégia területein, ennek köszönhető a rendszeres jó eredmény a csapatfőnök szerint.

2020: Ezen a napon rendezték az első Stájer Nagydíj időmérő edzését, melyen a szakadó esőben, Lewis Hamilton verhetetlen volt. A Mercedes brit pilótája 1,2 másodperces előnnyel nyert a második helyet megszerző Max Verstappen előtt. A német márka csapatfőnöke, Toto Wolff úgy fogalmazott, "nagyon ritkán látunk olyan kört, amely nem evilági".



2019: 2019-ben ezen a napon három dolog is kiemelt hír volt: a Rich Energy már nagyon szakítófélben volt a Haasszal, ment az oda-vissza huzavona, a Williams közben éppen szerződést hosszabbított a ROKiT nevű főszponzorával 2023-ig - amely szerződés ugye túl sokat nem élt meg. A harmadik hír pedig Charles Leclerc-é volt, akit Max Verstappen legyőzött Ausztriában, Leclerc-nek pedig magyarázkodnia kellett - itt éppen azt mondja, hogy ő örül ennek a versenyzésnek, mindig így kellene...

2018: Robert Kubica megerősítette a régóta ismert pletykát: annak idején szerződést írt alá, hogy 2012-ben a Ferrarinál versenyezzen. Elmondta, hogy felmerült benne, visszalép a 2011-es andorrai raliversenytől, melyen súlyos balesetét szenvedte, de nem akart hátat fordítani a csapatnak, amelyik autót adott neki – és tudta, hogy a Ferrarinál tiltva lesz a ralizás.

2017: A silverstone-i pálya tulajdonosa, a BRDC élt a Brit Nagydíj szerződésében szereplő záradékban foglalt jogával: veszteségesség miatt felbontotta az eredetileg 2026-ig érvényes szerződést, az utolsó verseny a jelenlegi feltételek mellett így a 2019-es lesz.

2016: A Mercedes pilótáját, Nico Rosberget kifújolták a Brit Nagydíj dobogóján, de a német úgy emlékszik, csak egy kis hányad mutatott ki ellenérzést, a többség éljenezte őt. Hozzátette, csapattársát, Lewis Hamilton Ausztriában ellenben mindenki fújolta.

2014: Kevin Magnussent nem rettenti el, hogy a McLaren-vezérigazgató Ron Dennis nyomást helyez a versenyzőkre, őt inkább motiválja a híresen szigorú vezető.

2013: A Honda, amely 2015-ben száll be újra a Formula-1-be, Milton Keynesben rendezi be új központját, amely városban egyébként a Red Bull gyára is működik. Az üzem 2014 júniusában fog megnyitni, és támogató szerepet lát el, mivel a hibrid erőforrás fejlesztése és gyártása Japánban zajlik majd.

2012: Mark Webber egyéves szerződéshosszabbítást írt alá a Red Bull-lal 2013-ra, de már most úgy gondolja, nem a következő lesz utolsó éve a Formula-1-ben.

2011: Egyre nevetségesebbnek tartja a befújt diffúzorok kálváriáját Jarno Trulli: a Lotus-pilóta elmondása szerint most már a csapattagok sem értik, mit szabad és mit nem, nemhogy a rajongók.

2010: Mark Webber megnyerte a Brit Nagydíjat, amely leintése után a következőt rádiózta csapatának: „Nem rossz egy második számú versenyzőtől!” Webber feszült viszonya a Red Bull-lal az első szárnnyal kapcsolatos mizériára vezethető vissza: a csapat a hétvége korábbi szakaszában elvette az ausztrálnak szánt új fejlesztésű légterelőt, és Sebastian Vettel autójára szerelte fel. Christian Horner ígérte, elsimítják az ügyet – és persze szó sincs arról, hogy Vettelt favorizálnák.

2009: F1-es pályafutása első pole-pozícióját szerzi Mark Webber az esőáztatta nürburgringi időmérőn. A Red Bull ausztrálja nagyot megy a felszáradó pályán, végül másfél tizedmásodperccel győzi le Rubens Barrichellót és Jenson Buttont, vagyis a két Brawn-Mercedest, míg csapattársa, Sebastian Vettel csak a negyedik helyre kvalifikál – Lewis Hamilton az ötödik, Kimi Raikkönen csupán a nyolcadik rajtkockát szerzi meg.

2008: A Ferrari és a McLaren is bejelenti, hogy lezártnak tekinti a 2007-ben indult kémbotrányt, amely értelmében a wokingiakat komoly pénzbüntetéssel sújtották és kizárták a konstruktőri bajnokságból. Azóta is voltak köztük még feszültségek és bizonyos pontokban nem értettek egyet, július 11-én viszont mindketten közlik, hogy megegyeztek egymással.

2007: Felipe Massa zárja az élen a második spái tesztnapot, három tizedmásodperccel gyorsabb Fernando Alonso McLarenjénél. A brazil pilóta szerint a megbízhatóság lesz a vb-harc kulcsa, ha a Ferrari ezt megoldja, akkor még bármi elképzelhető, az is, hogy ő maga világbajnok lesz az év végén.

2006: Néhány nappal azután, hogy bejelentette, hogy 2007-ben a NASCAR-ban fog versenyezni, már le is lép a McLaren F1-es csapatától Juan Pablo Montoya. A kolumbiai fenegyereket a következő hétvégén már a spanyol Pedro de la Rosa helyettesíti majd – a pletykák szerint ezt a döntést Ron Dennisék hozták meg, akik a NASCAR-bejelentés után szerződésszegés miatt gyakorlatilag kirúgták Montoyát.

2005: A McLarennél belátják, hogy innentől a Renault kezében van a vb-harc: hiába a wokingiaké a leggyorsabb autó, ha folyamatosan lábon lövik magukat technikai hibákkal és rossz döntésekkel, így a Renault óriási előnyben van már. Kimi Raikkönen sorozatban másodszor is tízhelyes rajtbüntetést kapott legutóbb, így innentől már csodára van szükségük a végső sikerhez – vagy egy Renault-pechsorozatra.

2004: Ugyan Kimi Raikkönen indult a pole-ból a Brit Nagydíjon, Michael Schumacher parádés versenytempója és a Ferrari remek stratégiája miatt végül a német örülhet Silverstone-ban: megszerzi pályafutása 80. F1-es futamgyőzelmét egy nagyon szoros csatában. Raikkönen két másodperccel lemaradva második, Rubens Barrichello pedig a finn sarkában lihegve harmadik, míg Baumgartner Zsolt kiesik.

2003: Bemutatja új, de még csak félkész autóját a McLaren, Ron Dennis pedig megvédi csapatát, hogy miért nincs befejezve még mindig – Norbert Haug szerint továbbra sem versenyezhetnek vele, majd csak a szezon legvégén. A tesztelés alatt álló technika viszont jól vizsgázik, a barcelonai teszten Alex Wurz a leggyorsabb vele és hét tizedmásodpercet oszt ki a második legjobbnak...

2002: Klasszikus európai helyszínek távozhatnak a versenynaptárból: főleg Spa helyzete billeg nagyon, a betiltásra kerülő dohányreklámok nem kedveznek a Belga Nagydíjnak. Ráadásul Bernie Ecclestone Kelet felé nyitna, érkezik Kína és Bahrein, úgyhogy valamitől búcsúzni kell – Spa mellett Silverstone lóg még leginkább a levegőben. 

2001: Frank Williams azt mondja, hogy a Benettonnál versenyző Jenson Button biztosan leküzdi jelenlegi problémáit és szenzációs lenne, ha visszatérne a Williamshez, majd világbajnokságot nyerne a csapattal. Williams kijelenti, hogy ők támogatják Button pályafutását és bíznak benne, hogy mindez bekövetkezik a közeljövőben.

2000: Mark Blundell, az egykori Williams-tesztpilóta szerint nem lehet kérdés, hogy a grove-i istálló lecseréli-e Jenson Buttont Juan Pablo Montoyára. A hírek szerint a tengerentúlon versenyző kolumbiai érkezik a brit tehetség helyére 2001-re, Blundell szerint pedig Montoya sokkal jobb pilóta és sokkal nagyobb dolgokat érhet el, mint Button.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: