DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Retro

F1-Archív: Kizárt az Alonso-Raikkönen páros a Ferrarinál

Csalódott Renault, kísérletezni vágyó Hamilton, rekordot döntő és furcsa javaslattal előálló Schumacher – az elmúlt bő két évtized legérdekesebb április 22-i F1-es híreiből szemezgettünk.

2023: A Hyundai akár az F1-re is nyitott lehet: továbbra is a WRC marad a középpontban, de folyamatosan vizsgálják a lehetséges alternatívákat, mivel a koreai márka olyan szériákban akar szerepelni, ahol az elektromos hajtás nagyobb szerephez jut. Közben a Ferrari és a Mercedes is teljesen átszabja 2023-as autóját, de igyekeznek hűteni a kedélyekelet a módosításokkal kapcsolatban.

2022: Öt piros zászló szakította meg az Emilia-Romagna-i Nagydíj pénteki időmérő edzését: az utolsó leállás határozta meg a végeredményt, így kvalifikált Max Verstappen idén először a pole-ba és lett Kevin Magnussen negyedik – legalábbis a szombati sprintre.

2021: Andrew Shovlin, a Mercedes szakembere az imolai Valtteri Bottas-George Russell ütközés kapcsán megjegyezte, hogy a komolyabb autótörések akár fejvakarást is okozhatnak a csapatoknak a költséglimit miatt.

2020: A koronavírus-járvány miatt szóba jött, hogy esetleg 2021-re is átnyúlhat az aktuális szezon, ennek kapcsán pedig felmerült, hogy szerződéses problémák lehetnek a csapatot váltó pilóták esetén. A McLaren azonban, amely ráadásul még motorpartnert is cserélni fog, nem gondolja, hogy ez gondot fog okozni.

2019: Christian Horner szerint a Red Bull nem tűzött ki győzelmekkel kapcsolatos elvárásokat maga elé a szezon elején, noha Helmut Marko, a gárda tanácsadója korábban úgy fogalmazott, hogy öt elsőséget vesznek célba legalább a Hondával.

2018: Bob Bell, a Renault technikai vezetője szerint a három nagycsapat – Mercedes, Ferrari, Red Bull – túljárt az eszükön a tél folyamán, és csalódottak, hogy nem tudtak nagyobb lépésben közelíteni hozzájuk.

f1-archiv-0422-1



2017: A februárban a McLaren juniorprogramjába bekerülő Lando Norris elárulta: a Mercedesszel, a Red Bull-lal és a Renault-val is voltak egyeztetései arról, hogy esetleg az ő kötelékükben folytatná az utat a Formula-1 felé.

2016: A kieséses időmérős rendszer csúnya buktája ellenére Lewis Hamilton úgy véli, az F1 vezetőségének a versenyhétvégék formátumával való kísérletezésre kellene használnia a 2016-os idényt a következő évadra való felkészülés jegyében.

2015: A Bahreini Nagydíjon mutatott agresszív versenyzése után Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke úgy véli, Nico Rosberg fel fog támadni a Hamiltontól elszenvedett vereségek és a halovány szezonkezdet után.

f1-archiv-0422-2-button perez

2013: Jenson Button és Sergio Perez zárt kapuk mögött rendezték nézeteltéréseiket. A McLaren két pilótája a Bahreini Nagydíj után úgy gondolták, hogy a másikuk túl agresszív volt a futam során lefolytatott kiélezett csatáik során - a két pilóta többször is összetalálkozott a pályán, és néhány előzés is lezajlott közöttük. A McLaren vezetői azt mondják, Button és Perez mindent megbeszéltek egymással, a csapat pedig büszke rá, hogy nem szab gátat versenyzőik egymás elleni küzdelmének, hangsúlyozva, hogy a múltban is ezt a filozófiát követték.

2011: Robert Kubica orvosai úgy vélik, nyáron tudnak majd pontos választ adni arra a kérdésre, hogy a februárban ralibalesetben megsérült lengyel visszatérhet-e a versenyzéshez. A döntés végül jóval tovább elhúzódott, hiszen 2011 során Kubica még egyáltalán nem vezethetett, és csak a következő év második felében vett részt ismét néhány ralin.

2010: Max Mosley előre tudta, hogy sikertelen évek köszöntenek a Ferrarira, az FIA akkori elnöke szerint ugyanis a csapatnál tisztában vannak vele, hogy „egyenlő esélyekkel”, vagyis megszabott költséglimittel nem tudnák legyőzni riválisaikat. „Amikor 2008 tavaszán tárgyaltunk a költségsapka lehetőségéről, mindenki támogatta azt, kivéve a Ferrari. Szerintem azért, mert tudják, hogy ha csak ugyanannyi pénzt költhetnek, mint a többiek, akkor el fognak bukni” - fogalmazott Mosley.

f1-archiv-0422-3

2008: Luca di Montezemolo kizártnak tartja annak lehetőségét, hogy csapatában összehozza Kimi Raikkönent és Fernando Alonsót. A spanyol érkezésével kapcsolatos pletykák azt követően merültek fel, hogy Felipe Massa igencsak gyengén, két kieséssel kezdte a szezont, így egyes vélemények szerint hamarosan Alonso érkezhet Raikkönen mellé. „Az ember csak akkor párosítja össze Raikkönent Alonsóval, ha ártani akar önmagának. Én két olyan egyenrangú pilótát akarok, akik képesek összedolgozni” - mondta Montezemolo, akinek kijelentése azóta már több ponton is megdőlt, jórészt saját döntéseinek köszönhetően, hiszen 2014-ben pont ez a két pilóta versenyzett egymás mellett a Ferrarinál.

2006: Michael Schumacher megdöntötte azt a rekordot is, amiről sokan azt gondolták, hogy nem fogja megdönteni. Ayrton Senna 65 pole-pozíciójáról van szó, ám a német az imolai időmérő megnyerésével behúzta a 66.-at is önmaga számára. Ezzel az összes „jelentős” sikerességi lista élén az ő neve áll.

2005: Visszatérhet a régi időmérő? Bernie Ecclestone mindenképpen a korábbi, egy órás és 12 körös kvalifikációs formátum visszahozását támogatja, miután egyértelművé vált, hogy a harmadik évébe lépő egykörös időmérős rendszer (nem beszélve a két köridő összeadásáról 2005 elején) nem nyerte el a rajongók tetszését. A csapatok már tárgyalnak a 2006-os változtatásról. „Szerintem pedig könnyű megérteni az összeadott időket is, de talán a kommentátorok nem magyarázzák el megfelelően” - érvelt Ecclestone. „Vissza kellene térnünk a korábbi állapotokhoz, amikor mindenki egyszerre körözött és a leggyorsabbé lett a pole, magukkal cipelt üzemanyag nélkül.” Nos, 2006-ban végül teljesen új rendszer jött, és maradtak a feltankolt autók a Q3-ra...

2002: Jean Alesi nagyszerűen kezdte meg F1 utáni életét. A királykategóriától az előző év végén visszavonult francia a DTM-be szerződött a Mercedes csapatához, és már debütáló futamán, Hockenheimben a dobogón végzett a harmadik hely megszerzésével.

f1-archiv-0422-4

2000: Michael Schumacher furcsa javaslattal állt elő, miután a Brit Nagydíj szabadedzéseit heves esőzésben teljesítette a mezőny: péntekenként is be kellene vetni a biztonsági autót. „Szinte lehetetlen volt vezetni, és egyúttal nagyon veszélyes is” - mondta a Ferrari németje. „Azt javaslom az FIA-nak, hogy ilyen időjárás mellett ne csak a versenyeken, de az edzéseken is vessék be a safety cart. Az autóm folyamatosan felúszott a vízen, így lehetetlen volt látni, hogy merre megyek vagy hogy milyen közel van hozzám a többi autó.”

1998: A Jordanhez szerződött Damon Hillben sokan a csapat felvirágoztatóját látják, aki akár az istálló első győzelmét is megszerezheti az év során, ő azonban nem így gondolja: „Nem tudnám nyugodt szívvel kijelenteni, hogy képesek leszünk futamot nyerni idén” - oszlatta el a magas várakozásokat a brit, aki ekkor még maga sem hitte volna, hogy augusztus végén kettős győzelemhez fogja vezetni a csapatot Spában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: