DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 3. péntek
Retro

F1-Archív: Schumacher 100 éves koráig maradhat

Montezemolo arról beszélt, a németnek akármeddig helye lesz a Ferrarinál; Hill felvetette, hogy Senna vezetői hibát követett el Imolában; a Mercedes állította, bokszrekordot döntött. Ezek voltak április 20. F1-es hírei.

2023: Carlos Sainzot dűhíti a mostanában felerősödött szóbeszéd, miszerint ő lehet a Formula–1-be érkező Audi egyik pilótája. A spanyol a Ferrarinál látja saját jövőjét.

2022: Az új autók nem passzolnak Max stílusához – Helmut Marko ezzel magyarázza, hogy szemlátomást Perez idén közelebb van Verstappenhez, aki viszont egyelőre még nem barátkozott meg teljesen az RB18-assal. Közben az F1-es paddock még mindig a Ferraritól hangos, mindenki azt találgatja, hogy vajon megvan-e már a vb-cím Maranellónak: Felipe Massa szerint Imolától még nagyobb fölényben lehetnek Charles Leclerc-ék.

2021: Idegesnek tűnik a rádióban Max Verstappen Mika Hakkinen szerint. A finnek kétszeres világbajnoka úgy gondolja, a higgadság fontos tényező lehet a holland versenyző és Lewis Hamilton párharca során. 

2020: A Williams helyettes csapatfőnöke, Claire Williams szerint alakulata számára létfontosságú - elsősorban az anyagi szempontok miatt -, hogy legyenek F1-es versenyek 2020-ban a koronavírus-járvány ellenére is.

2019: George Russell szerint barátja, Alex Albon remekül fog teljesíteni első F1-es szezonjában és nagy dolgokat érhet el - Albon némi meglepetésre került be egyáltalán a sorozatba a Toro Rossónál és itt még senki sem gondolta, hogy pár hónap múlva Russellnek olyannyira igaza lesz, hogy a brit-thai pilóta a Red Bullba ülhet bele. Russell hozzátette, hogy tudja, hogy a Red Bull juniorjai 120%-on mennek, mert olyan nyomás alatt vannak a program kegyetlensége miatt, de Albon ezt is el fogja viselni.

2018: A Mercedes állítja, a Kínai Nagydíjon 1,83 másodperc alatt cseréltek kereket a szerelők Valtteri Bottas autóján, ellentétben a 2,15 másodpercet mérő hivatalos adattal. Az elismert rekord 1,92 másodperc marad a Williamstől, 2016-ból.

2017: Fenyegetés Helmut Markótól: a Red Bull kiszállhat a Formula-1-ből, ha a 2021-es motorszabályok nem elvárásainak megfelelően alakulnak – ezek a független motorszállító, az egyszerűsített és 10 milliónál olcsóbb erőforrások.

2016: Már nincs szükség a 2017-re tervezett aerodinamikai szabálycsomagra, mondta Toto Wolff Mercedes-csapatvezető, mivel ebben a szezonban a mezőny szorosabbá, a versenyek pedig izgalmasabbá váltak. Annak ellenére, hogy az első három nagydíj mindegyikét Nico Rosberg nyerte a Mercedesszel.



2015: A Formula-1-et irányító Bernie Ecclestone szerint az Olasz Nagydíj helyzete jelenleg épp olyan, mint a német futamé volt, amely idén kikerült a versenynaptárból. Nem elképzelhetetlen, hogy egy ilyen múltú nagydíj elmaradjon? „Ezt mondták Franciaországra és Németországra is.” Ecclestone hozzátette, az idén bemutatkozó Azerbajdzsán majd jó versenyt szolgáltat.

2014: A Red Bull tagadja, hogy feszültség alakult volna ki közte és pilótája, Sebastian Vettel között, miután a Kínai Nagydíjon a négyszeres világbajnok figyelmen kívül hagyta a csapatutasítást, és nem engedte el maga mellett csapattársát, Daniel Ricciardót, noha az frissebb gumikon közlekedett nála. Amikor ezt Vettellel közölték a csapatrádióban, ő csak annyit felelt: „Tough luck!”, azaz „Pech!”

 

2013: Mark Webber, a Red Bull F1-es pilótája cáfolja azokat a híreszteléseket, miszerint 2014-re elkötelezte volna magát a Porsche Le Mans-i projektje mellett. 

2012: A Bahreini Nagydíj pénteki napjának első szabadedzésén Lewis Hamilton, míg a másodikon Nico Rosberg futotta a leggyorsabb köridőt. 

2011: „Ez badarság. Az F1 nem eladó” – fakadt ki Bernie Ecclestone azon találgatásokat hallatán, melyek szerint a Rupert Murdoch által tulajdonolt News Corp (a mexikói milliárdos Carlos Slimmel is társulva) felvásárolná a világbajnoki sorozatot. A kereskedelmi jogtulajdonos erről hallani sem akart.

2010: A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo és a két érintett pilóta, Fernando Alonso és Felipe Massa is azt állítja, nincs köztük feszültség a Kínai Nagydíjon történt incidens miatt, és egyikükben sem maradt tüske. Alonso szemfüles és kissé szemtelen módon, a bokszutca bejáratánál előzte meg egy merész bevetődéssel csapattársát, így az ő autóján hajthatták végre a Ferrari szerelői elsőként a kerékcserét, miközben Massának kellett várakoznia, és nem fordítva.

2009: A McLaren nyilvánosan kiáll a Brawn GP mellett, és felszólal Ross Brawn csapata érdekében, hogy ők is részesüljenek az előző év TV-közvetítéseiből befolyt összegből. A Brawn GP újonc csapatként erre elméletileg nem lett volna jogosult, ám valójában mindenki tudta, hogy az istálló a Honda Racing projektjére épül, és annak egyenes vonalú folytatása, így a csapatok megszavazták nekik ezt a jogot, ami ellen azonban a Renault részéről Flavio Briatore áskálódott. Ez ellen a szerinte „álszent” manőver ellen szólalt fel nyilatkozatában Martin Whitmarsh.

2008: Max Mosley először szólal meg a nyilvánosság előtt nagy vihart kavart szexbotránya után, és nyilatkozatában elmondja, bízik benne, hogy a kínos eset ellenére elég támogatást kap ahhoz, hogy megtarthassa helyét az FIA elnöki pozíciójában.

2007: Bernie Ecclestone nyilatkozatában elárulta, nem véletlenül látogatott el személyesen a MotoGP Török Nagydíjára, mivel a helyszínen szerződést kötött az Istambul Park vezetőivel, mely szerint 2021-ig bezárólag e pályán rendezik az F1-es Török GP-t. A kereskedelmi jogbirtokos egyenesen úgy fogalmazott, Isztambul helye betonbiztos a következő másfél évtizedre az F1 naptárában. 

 

2006: Fernando Alonso jót mulat azon, hogy hétről hétre újabb és újabb találgatások látnak napvilágot arról, hogy riválisai, Michael Schumacher, Kimi Raikkönen vagy épp Juan-Pablo Montoya mely csapatban folytatják jövőre pályafutásukat. Az ekkor még csak egyszeres világbajnok spanyol úgy fogalmaz, ez kifejezetten a kezére játszik a világbajnoki küzdelemben, mivel ő maximálisan a versenyzésre tud koncentrálni, míg a többieknek folyton a sajtóval, illetve a jövőjükkel kapcsolatos döntésekkel kell foglalkozniuk. .

2005: Fernando Alonso szerint a Renault nem fogja elkövetni még egyszer a tavalyi év hibáit, és kezdeti lendületük ezúttal a szezon második felére is kitart majd, így harcba szállhatnak a világbajnoki címért. 

2004: Damon Hill szerint ideje lenne már lezárni a múltat és továbblépni Ayrton Senna tíz évvel ezelőtt bekövetkezett tragikus halálán. A brazil legenda akkori csapattársa egy friss nyilatkozatában úgy fogalmaz, habár ő is számos merész teóriát olvasott arról, mi okozhatta Senna végzetes kimenetelű balesetét, szerinte egész egyszerűen a brazil hibázott, noha ezt az embereknek nehéz elfogadniuk. Mint mondja, egyedül ő tudhatja Ayrtonon kívül, hogy milyen volt a Tamburellón hideg gumikkal átszáguldani azzal az autóval, és ezzel a tudással a birtokában meri kijelenteni, hogy csapattársa hibázott. Mint fogalmaz: „Miért ne történhetett volna így? Ő is csak emberből volt, és számtalan hibát elkövetett pályafutása során.”

 

2003: Ron Dennis a Schumacher-testvérek profizmusát dicséri azt követően, hogy Michael és Ralf nemcsak, hogy rajthoz álltak, de az első és a negyedik helyen célba is értek a San Marinói Nagydíjon azok után, hogy néhány órával a rajt előtt közölték velük édesanyjuk halálhírét.

2002: A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo életre szóló szerződést kínált Michael Schumachernek, egészen pontosan ezt találta mondani a sokszoros világbajnoknak: „Ha 100 éves korodig nálunk akarsz versenyezni, akkor 100 éves korodig nálunk fogsz versenyezni.”

2001: A Williams csapatvezetői üdvözlik a Ralf Schumacher magánéletében végbement változásokat, melyek hatására pilótájuk versenyeken nyújtott teljesítménye szerintük szemmel láthatóan feljavult. „Ralf elköltözött Monacóból, és végre nemcsak a yachtjával szórakozik, hanem a versenyzésre koncentrál” – fogalmazott Sir Frank Williams, aki szerint Ralf új barátnője, Cora Brinkmann is jó hatással van a németre. 

2000: Olivier Panis megkaphatta volna a Williams-ülést, amely végül Jenson Buttonnak jutott, a francia azonban a McLaren-Mercedes tesztpilóta állását választotta. A korábbi Prost-alkalmazott 2001-ben újra versenyezni akar.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: