DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Retro

F1-Archív: 100 évre megvették az F1-et

Közel a Sauber–Honda egyezség, a Mercedes gőzerővel készül 2014-re, elhagyhatta a kórházat Kubica, Button első pole-pozícióját szerezte: ilyen F1-es híreket olvastunk április 24-én.

2023: Spanyol lapértesülések szerint kezd betelni a pohár a Scuderiánál azzal, hogy Carlos Sainz nem hozza a tőle elvárt teljesítményt. Állítólag Charles Leclerc is elégedetlen: szerinte a spanyol nem támogatja őt eléggé a versenyeken.

2022: Max Verstappen uralma alatt tartva megnyerte az Emilia-Romagna-i Nagydíjat, Sergio Perezzel kiegészülve kettős győzelmet szerzett a Red Bull. Az eddigi versenyeken domináns Charles Leclerc hibázott és megforgása után csak hatodik lett, így Lando Norrishoz került a dobogó Imolában. Lewis Hamilton csupán a 14. helyen ért célba, a verseny után pedig kijelentette, kiszállt a bajnokságból.



2021: A tavaly és idén is elmaradó Japán Nagydíj szerződését három évvel meghosszabbították, így a verseny 2024-ig marad a versenynaptárban. Megkönnyebbülést hozó hír a japánok számára, mivel a Honda kiszállása miatt sötét felhők gyülekeztek Suzuka felett.

2020: Minden elmaradt futammal másfél-két millió eurót veszít az AlphaTauri csapata, mondta Franz Tost. A kereskedelmi megállapodások alapján a csapat a versenyek számának függvényében tesz szert bevételre. A csapatfőnök arról is beszélt, hogy rövid távon még bírják a leállást, de ha júliusban sem lesz verseny, kritikussá válik a helyzet.

2019: Ayrton Senna egykori csapattársát, Gerhard Bergert állandóan arról kérdezik, hasonlítsa össze az aktuális sztárokat a brazil legendával. Az első és eddig egyetlen versenyző, aki az osztrák szerint megütötte Senna mércéjét, Lewis Hamilton.

2018: Az FIA vadászni kezd a kipufogógázt hátsó szárnyakhoz terelő csapatokra – ilyen megoldással állt elő a Renault és a gyanú szerint a Ferrari is –, az Azerbajdzsáni Nagydíj előtt kiadott technikai direktíva felhívta a figyelmet, hogy tiltottak az olyan motormódok, melyek kifejezetten azt a célt szolgálják, hogy növeljék a kipufogógáz-áramlást a kanyarokban.

2017: Közel a Sauber és a Honda megegyezése, sajtóhírek szerint rövidesen véglegesíthetik a megállapodást.

2016: Kudarcot vallottak a Formula-1 motorszállítói, jelentette ki a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner: a gyártók képtelenek voltak egyezségre jutni a 2017-es motorszabályok alapjairól, mint az árcsökkentés, a teljesítmény konvergenciája, az ellátás garantálása és a zajszint. Kifejezetten felelősnek érzi az egyezkedés vezetését vállaló Toto Wolffot, aki szerinte szándékosan arra játszott, hogy leteljen a határidő.

2015: Sebastian Vettel már nyert futamot a szezon folyamán, a második versenyen, Malajziában, de a bajnokság harmadik helyén álló német úgy véli, időre van még szükség, hogy a Mercedes egyenlő ellenfelének mondhassák magukat. Nem ők a favoritok, de ha folytatják a tendenciát, a bajnoki címet elérhetőnek tartja.

2014: Ártatlannak vallotta magát Bernie Ecclestone Münchenben, ahol megkezdődött a Gerhard Gribkowsky megvesztegetéséről szóló ügy tárgyalása.

2013: A Mercedes jelentős kapacitást helyez a 2014-es autóra: Toto Wolff elmondása szerint a munkaerő 50 %-a következő évi projektre fog koncentrálni. A csapatvezető úgy gondolja, a bajnokságban hátrébb álló istállók hozzájuk hasonlóan korábban váltanak, a címért küzdők azonban tovább fognak idei modellükre összpontosítani.

2012: A Formula-1 első embere, Bernie Ecclestone bejelentette, hogy megegyeztek a francia szervezőkkel arról, hogy a következő szezontól kezdve 2021-ig minden páratlan évben a Paul Ricard-on rendezik az ország nagydíját.

2011: Tizenegy hét után elhagyhatta a Santa Corona-kórházat Robert Kubica, aki február elején szenvedett életveszélyes sérüléseket egy olaszországi raliversenyen.

kubica_mento

2010: Továbbra sem adja fel a Formula-1-es álmot Zoran Stefanovic azt követően, hogy nem tudta csapatát elindítani az idei szezonban. A szerb üzletember közölte, hogy hivatalosan is beneveznek a 2011-es idényre.

2009: A williamses Nico Rosberg zárta az élen a bahreini második szabadedzést, de a Toyota is jó formában van, ahogy azt harmadik helye igazolja. A Brawn valószínűleg altat, Button 6., míg Barrichello 9. lett.

2007: Bernie Ecclestone megerősítette, hogy 15 éven át az általa létrehozott IPO cég irányítja a Török Nagydíjnak otthont adó Istanbul Parkot.

2006: Aguri Suzuki elmondása szerint egyelőre nem döntött versenyzője, Yuji Ide jövőjéről, aki bántó lassúsága mellett főként az imolai futam első körében okozott balesettel hívta fel magára a figyelmet, mely során felborította riválisa, Albers autóját.

albers_ide

2005: Fantasztikus küzdelmet, generációk harcát hozta az imolai San Marinó-i Nagydíj, melyet Fernando Alonso nyert meg a Ferrarival váratlanul feltámadó Michael Schumacherrel szemben. A versenyt mai Retro-cikkünkben idéztük fel részletesen.

2004: Jenson Button saját maga és csapata, a BAR első pole-ját szerezte az imolai hétvége időmérő edzésén, mely egyúttal a Honda első rajtelsősége volt Ayrton Senna 1992-es kanadai edzésgyőzelme óta. Michael Schumacher hibázott, és „csak” második lett, míg a harmadik rajtkockát Juan Pablo Montoya szerezte meg.

2003: „Nagyon szerencsés vagyok, minden roppant gyorsan történt” – nyilatkozta tegnapi balesetéről a 63 éves Mario Andretti, aki Indianapolisban bukott hatalmasat 300 kilométer per óra feletti sebességgel, miután ráhajtott a Kenny Brack balesete után visszamaradt törmelékre.

2001: Az FIA megerősítette, hogy a Formula-1 kereskedelmi jogai 100 évre Bernie Ecclestone családi trösztjéhez, az SLEC-hez kerülnek. A jelenlegi szerződés 2010-ben jár le, ezt követően kezdődik a következő 100 esztendős ciklus...

2000: Egyelőre nem kíván ifjú versenyzője, Jenson Button jövőjéről beszélni Sir Frank Williams csapatfőnök, akinek legkésőbb szeptemberig döntenie kell, hogy ő vagy a CART-ban szereplő Juan Pablo Montoya legyen Ralf Schumacher csapattársa.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: