DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 4. szombat
Retro

F1-Archív: Schumacher a Nordschleifén vezet

A Toyotáé az első rajtsor, nagy bajban a BAR-Honda, a Ferrari Alboretót gyászolja, Izrael nem fogadja Max Mosley-t, a 63 éves Andretti pedig visszalépett az Indy 500-tól. Ezek voltak április 25. F1-es hírei.

2023: Alig néhány nappal a bakui hétvége előtt véglegesítették csupán a sprinthétvégék új lebonyolítását, amelynek értelmében a sprintfutam immár nem határozza meg a vasárnapi nagydíj rajtrácsát, ellenben a szombati rövid verseny külön kvalifikációt kap sprintszétlövés néven, ami ugyanúgy három részből áll majd, mint a sima időmérő, csak épp rövidebbek lesznek az etapok.

2022: Hiába dobott el vele egy biztosnak látszó dobogót és lett így végül hatodik Charles Leclerc, a Ferrari nem kárhoztatja a monacóit azért, hogy az imolai futam hajrájában megpróbálta elkapni az előtte haladó Sergio Perezt.

2021: A MotoGP-ből érkező és az Alpine versenyigazgatójaként tevékenykedő Davide Brivio a néhány hónapnyi tapasztalata alapján úgy látja: a csapatrádió jelenti a fő különbséget a két széria között.

2020: Carlos Sainz komoly csapásként élné meg, ha a koronavírus-járvány miatt teljes egészében törölni kellene a 2020-as Formula-1-es szezont: a McLaren spanyolja nehezen fogadná el, ha így kellene dönteniük az illetékeseknek.

2019: Lewis Hamilton megérti, mit él át Charles Leclerc a Ferrarinál. A brit 2007-ben Fernando Alonso mellett kapott helyet a McLarennél, ahol hajlamsoak voltak őt beáldozni a világbajnokért. Hamilton így párhuzamot érez a saját és Leclerc karrierje között, aki idén hasonlókat tapasztal Sebastian Vettel mellett.

2018: Lando Norris örömmel okozna fejfájást a McLarennél. A fiatal brit a csapat tartalékversenyzőjeként örülne, ha a következő szezonban állandó ülést kapna, de tudja, hogy Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne párosa mennyire stabil.

2017: A következő szezontól erősen korlátozzák a T-szárnyak és a cápauszonyok használatát, valamint a piros zászlós fázis utáni repülőrajt helyett bevezetik állórajtot.

sharkfin-ferrari



2016: A korábbiaknál is nehezebb pénzügyi helyzetbe került a Sauber. A csapat az utóbbi hónapokban csak késve tudta kifizetni az alkalmazottakat, és az új autó bemutatása is csúszott, de Monisha Kaltenborn csapatfőnök elmondása szerint a helyzet azóta tovább romlott.

2015: Amerikai pilóta tesztelhet a Caterhamnél. Alexander Rossi a Kanadai és az USA Nagydíj első szabadedzésén ülhet F1-es autóba.

2013: Különleges programra készülhet a Nordschleife – hivatalosan is megerősítették, hogy május 19-én a hétszeres világbajnok Michael Schumacher pályára viszi a tavalyelőtti Mercedest a legendás helyszínen.

2012: A Lotus csapatvezetője szerint Romain Grosjeanból egyszer még világbajnok lehet. A pilóta azt követően kapott ilyen dicséretet főnökétől, hogy a Bahreini Nagydíjon messze túlszárnyalta csapattársa, Kimi Raikkönen versenytempóját, így felállhatott a dobogó harmadik fokára. 

2009: Története során először kisajátította az első rajtsort a Toyota: Bahreinben Jarno Trulli csapattársát, Timo Glockot megelőzve szerezte meg a pole-t. A japán gyár a 2005-ös suzukai hétvége óta nem szerzett első rajthelyet, s Trulli szintén több mint három éve várt e bravúr megismétlésére. A második sor a szezon eddigi két főszereplőjéé, Sebastian Vettelé és Jenson Buttoné lett.

trulli_toyota_2009

2008: Izrael visszavonta az FIA-elnök Max Mosleynak szóló meghívását, miután a brit sportvezető szexbotrányba keveredett.

2005: Az FIA úgy döntött, hogy újra átvizsgáltatja a tegnapi imolai futamon harmadik helyet szerző Jenson Button és csapattársa, Takuma Sato autóját, miután felmerült a gyanú, hogy a brackley-i csapat trükközött a súlyhatárral. A BAR megdöbbenését fejezte ki az ügyben.

2004: Michael Schumacher az idei negyedik futamot is megnyerte, s továbbra is száz százalékos eredménnyel vezeti a világbajnokságot. A pole-ból induló Jenson Button az első kiállásáig tudott az élen maradni, ezt követően viszont kénytelen volt beérni a második hellyel. Montoya lett a harmadik, míg Schumacher csapattársa, Barrichello a két Renault-tól is kikapott.

2004_imola

2003: A huszonöt évvel ezelőtt F1-es bajnoki címet szerző 63 éves Mario Andretti letett arról, hogy megpróbáljon kvalifikálni egy autót az idei Indy 500-ra, miután két nappal ezelőtt óriási balesetet szenvedett 300 feletti tempónál. Az ötlet eredetileg akkor merült fel, amikor kiderült, hogy az Andretti csapat két versenyzőjét is nélkülözni kényszerül sérülés miatt.

2001: A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo megrendülését fejezte ki Michele Alboreto halálhírét követően. A Scuderiánál öt évet töltő, s 1985-ben világbajnoki ezüstéremig jutó olasz versenyző hatalmas sebességnél szenvedett balesetet az Audi mai lausitzringi tesztjén, s nem volt esélye a túlélésre. Alboreto karrierjét és halálát mai Retro-cikkünkben idéztük fel.

alboreto_ferrari

1998: A McLaren Imolában újra kisajátította az első rajtsort, ám ezúttal nem Mika Hakkinen, hanem David Coulthard volt a leggyorsabb. A két Ferrari, Schumacher és Irvine szerezte meg a második sort, az első tízbe rajtuk kívül a Benetton, a Williams és a Jordan két-két autója fért még be.

1997: Veseátültetésen esett át a háromszoros világbajnok Niki Lauda, akinek öccse, Florian ajánlotta fel egyik veséjét. A Lauda-testvérek állapota stabil, de egyelőre kórházban kell maradniuk.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: