DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap

Michelisz: Nem vagyok hajlandó feladni a harcot!

„Azt reméltem, hogy nagyobb mértékben tudom csökkenteni a hátrányomat a bajnokság első helyezettjéhez képest a Slovakia Ringen, de annak ellenére, hogy sokkal jobban is alakulhattak volna a dolgok, mégis alapvetően pozitívnak értékelem a mögöttünk hagyott hétvégét. Felszabadító volt újra azt érezni, hogy nemcsak szenvedünk az autóban, hanem képesek vagyunk a mezőny elejében harcolni” – írta Michelisz Norbert az Indexen vezetett blogjában a WTCR szlovákiai hétvégéjéről.

Az első versenyen kockázatott, ami nem jött be, a másodikon okosan kimaradt egy balesetből, a harmadikon viszont a vezetésért csatázva lökték meg. „A pole-ból induló Berthon elé kerültem, enyém volt a belső ív, és már Catsburg volt mellettem kívül. Tudtam, hogy semmi más dolgom nincs, mint a második kanyarban is a belső íven folytatni, mert utána a harmadikban már nem tud mellettem maradni kívül. Csakhogy a második kanyar előtt hátulról éreztem egy lökést, ami enyhén kibillentett az egyensúlyból, majd egy-két másodperc múlva egy újabbat, ami után keresztbe csúszott az autóm. Örültem, hogy nagy szerencsével meg tudtam fogni, és nem lett baleset a vége, mert oldalról kaphattam volna további ütéseket, ami a legkiszolgáltatottabb helyzet. Miután megfogtam az autót, hamar alábbhagyott az örömöm, mert már azon bosszankodtam, hogy mennyire hátraestem. Pedig jó eséllyel enyém lett volna az első hely az első három kanyar után, onnantól pedig a győzelemért mehettem volna. Kicsit dühből is vezettem ezután, mentem előre.”

A Slovakia Ring után most a hazai forduló következik Michelisz számára, erről így írt: „Az erőviszonyokat és a teljesítményt tekintve azt kaptam a Slovakia Ringtől, amit vártam, és azért vagyok pozitív, mert a Hungaroringen is ugyanide várom a Hyundait, tehát a top ötbe. Egy szlovákiai győzelemmel most sokkal komfortosabban érezném magam, de még mindig több futam van előttünk, mint mögöttünk, úgyhogy megvárnám, mi történik Magyarországon. Nem vagyok hajlandó feladni a harcot!”

michelisz-wtcr-skring

Ralf Schumacher elküldené a Red Bulltól Perezt

Egy futamgyőzelem után egy versenyzőt inkább dicsérni szokás, a mostanában csípős kommentárjairól ismert Ralf Schumacher azonban azt latolgatta épp a bakui siker után, hogy a Red Bullnak menesztenie kellene Sergio Perezt – a Max Verstappennel való kapcsolata miatt.

„Sok pletyka kering a paddockban Perez jövője kapcsán. Ha problémás a kapcsolat Verstappen és Perez közt, akkor logikus lenne külön utakra lépni a mexikóival. Ha jobban megnézzük, akkor látjuk, hogy a két csapattárs nem jön ki jól egymással, ha pedig egy csapatnak két versenyzője van, akik nem jutnak közös nevezőre, annak a végén ők isszák meg levét” – írta a német Sky Sportson vezetett rovatában Schumacher, Yuki Tsunodát és Daniel Ricciardót nevezve meg alternatívaként.

Az idei második győzelemmel Perez hat pontra faragta világbajnoki hátrányát, de ennek nem tulajdonít nagy lehetőséget a hatszoros nagydíjnyertes: „Erős volt Azerbajdzsánban, itt-ott gyorsabb, mint Max, de ha a vb-harcot nézzük, akkor nem hiszem, hogy rendelkezik Verstappen kiegyensúlyozottságával. Nyomás alatt néha hibázik is, ellentétben Verstappennel. Ezért gondolom, hogy ő lesz a jobb az év egészét tekintve.”

 

Fotó: Red Bull Content Pool

„Mindig én csatoltam be” – egykori szerelőjének emlékei Sennáról

A legendás Ayrton Senna ugyanazzal szerelőcsapattal dolgozott a McLarennél töltött hat szezonja során – változatlan stábbal szerezte összes győzelmét a csapatnál és három világbajnoki címét. A felállás tagja volt a második számú szerelő, Gary Wheeler (a fotón jobbról a második), aki Senna halálának évfordulóján idézte fel emlékeit.

„Mindig az én feladatom volt becsatolni őt. Sok emlékem emelkedik ki, főleg az utolsó évéből. Köztük a 93-as doningtoni futam, vagy az Ausztrál Nagydíj, amikor utoljára csatoltam be őt McLarenbe. Megnyerte a versenyt, ennél illőbb befejezése pedig nem is lehetett volna velünk. Emlékszem, Tina Turner tartott koncertet a futam után, Ayrton felment a színpadra, ő pedig neki énekelte a Simply the Bestet. Egyszerűen ő volt a legjobb” – elevenítette fel a múltat a McLaren oldalának Wheeler, aki ma is a csapat kötelékébe tartozik, a történelmi részleg szerelőjeként. A szakember 1984-ben csatlakozott a csapathoz, Sennát azonban pár évvel korábban megismerte, a Fittipaldi csapatnál. A brazil külön kérése volt, mikor a McLarenhez igazolt, hogy Wheeler is szerelőstábjának tagja legyen.

Az egykori szerelő emlékszik az utolsó beszélgetésre is Sennával: „Aidában, Japánban történt, az Imola előtti utolsó versenyen. Az edzés után sétáltam a paddockból a bokszba, és Ayrton is arra járt. Azt mondta: ’nem valami jó az autótok, ugye?’ Én pedig azt válaszoltam: ’nem, de jobban megy, mint a tiétek!’ Elmesélte, hogy küzd az autóval, én pedig azt mondtam, ha valaki be tudja törni, az ő. Nevettünk rajta – ez volt az utolsó beszélgetésünk.”

Idén másodszor sérült meg egy vétlen balesetben Oliveira

Négy nagydíj alapján úgy néz ki, Miguel Oliveira a MotoGP-mezőny legpechesebb tagja. A csapatot váltó portugál az RNF Aprilián rendre megvillantja, hogy képes lenne kiugró eredményekre, de szezonját eddig vétlen bukások árnyékolják be. A szezonnyitón Portimaóban Marc Marquez nagy vihart kavart manővere fosztotta meg a potenciális hazai dobogótól, ráadásul megsérültek jobb lábának ínjai is. Az ötszörös nagydíjgyőztes kihagyta Argentínát, az USA-ban tért vissza, ahol eddigi egyetlen tiszta versenyén ötödik lett.

A Spanyol Nagydíjon a sprint ötödik helye újabb villanás volt tőle, a vasárnapi nagydíj első körében azonban újabb bukásba keveredett vétlenül, Fabio Quartararo sodorta el a balesetben, amelyben Marco Bezzecchi is érintett volt.

Okozott pár ijesztő másodpercet, hogy Oliveira nem tudta saját lábán elhagyni a helyszínt, hordágyon vitték el. Az orvosi központban vállficamot állapítottak meg és helyére tették az elmozdult bal felkarcsontot, de ekkor még úgy tűnt, törés nem történt. A Jerez de la Frontera-i kórházban végzett későbbi képalkotó vizsgálat rosszabb hírekkel szolgált: a csapat tájékoztatása szerint a sérülés súlyosabb, mint gondolták, és a bal felkarcsontban egy kisebb törés is keletkezett. Egyelőre nincs hír arról, a sérülés mekkora felépülési időt igényel, és veszélyben van-e Oliveira szereplése Le Mans-ban két hét múlva.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Kizárástól való félelem miatt rajtolt a bokszutcából Ocon

Nagy reményekkel érkezett, egyetlen pont nélkül távozott az Alpine az Azerbajdzsáni Nagydíjról. A sikertelenséghez hozzájárult, hogy Esteban Oconnak a sprintet és a nagydíjat is bokszutcából kellett kezdenie, miután a csapat a parc fermé hatálya alatt változtatott a beállításokon.

A sokba kerülő döntés oka az A523 Bakuba hozott padlólemeze volt. Az intenzíven fejlesztő csapat – Miamiba és Imolába is szánnak újdonságokat, melyek segítségével az Aston Martin, a Mercedes és a Ferrari befogásáról dédelgetnek terveket – módosított alkatrésze valójában jól működött, és végső soron éppen emiatt kellett kikérni az autót a parc ferméből. A padlónak köszönhetően megnövekedett leszorítóerő miatt az eredeti beállításokkal az autó hasa túl közel került a felszínhez, a csapat pedig attól tartott, Ocon kopólemeze a megengedett határértéknél jobban el fog fogyni.

„Nagyon aggódtunk Esteban kopólemeze miatt. Már az időmérő után csúnyán nézett ki. Nagyon nehéz döntés volt, de féltünk, hogy az autó szabálytalan lesz a futam végére vagy már korábban” – idézi a RaceFans.net Alan Permane-t, az Alpine sportigazgatóját. A szakember hozzátette: „A padló a vártnak megfelelően teljesített, sőt egy kicsit még túl is teljesített, ami pozitívum a hétvégében.”

Így mentegeti csapatfőnöke a háromszor ütköző De Vriest

Nyck de Vries az a versenyző, akitől újoncként valószínűleg mindenki sokat várt 2023-ban, de eddig harmatosan teljesít. Az azerbajdzsáni hétvége azonban még a többi közül is kilóg lefelé: a pénteki Q1-ben autót tört, a sprinten csapattársával, Yuki Tsunodával ütközött (ami végső soron a japán kieséséhez vezetett), a vasárnapi futam pedig kieséssel ért véget számára, miután eltörte az AlphaTauri felfüggesztését az 5-ös kanyar falán. A felelősséget magára vállaló De Vries a mezőny egyik leggyengébb produkcióját nyújtotta Bakuban, ennek ellenére Franz Tost védelmébe vette.

„Először járt itt a Formula-1-ben. Érintett pár falat a szabadedzésen és a két időmérőn, de ez a tanulási folyamat része, Miamiban remélhetőleg jobban alakulnak a dolgok” – ütött meg engedékeny hangnemet az Autosportnak nyilatkozó Tost. „Az újoncok egyértelműen hátrányban voltak, egyetlen szabadedzés állt a rendelkezésükre, aztán rögtön következett az időmérő. Ez sok nyomást generál.”

„Ez kicsit felmenti őt, habár a futamon történtért nem, hiszen addigra már sok kört megtett. De nehéz egy újoncnak megtalálni a tapadási szintet, mivel az szakaszról szakaszra változik, és a szélirány is befolyásoló tényező. Nem olyan könnyű mindezzel megküzdeni, ezért vannak itt a tapasztalt pilóták előnyben” – mentette fel a csapatfőnöki posztot szezon végén Laurent Mekiesnek átadó Tost versenyzőjét.

Fotó: Red Bull Content Pool

Ayrton Senna: Az utolsó napok

Azok számára, akik Ayrton Senna halálos balesetének 29. évfordulóján szeretnének egy kis időt a brazil legenda karrierjével és utolsó napjaival tölteni, ajánljuk az alábbi, eredetileg a Spektrumon vetített dokumentumfilmet, benne számos megszólalóval és archív felvétellel: 

Newey aláírta új szerződését?

Az elmúlt hetek nyilatkozatai alapján eddig is készpénznek lehetett venni, hogy Adrian Newey nem fogja elhagyni a Red Bullt jelenlegi szerződésének év végi lejártakor, most viszont egy újabb lépéssel közelebb kerültünk ennek kijelentéséhez, hiszen brit sajtóértesülések szerint megtörtént a megállapodás a csapat és a sztártervező között. A Red Bull formálisan nem erősítette meg ezt, ám az Autosportnak nyilatkozó Christian Horner szavaiból mégis biztosnak tűnik az értesülés:

„Adrian szinte a kezdetek óta csapatunk kulcsfontosságú tagja. Rengeteg területen sok mindent le tud fedni, és nagyszerű, hogy számíthatunk a tapasztalatára és a tudására, ahogy az is, ahogy együtt dolgozik a fiatalokkal. Most is olyan motivált, mint mindig, és persze az is nagyon érdekli, mi történik az erőforrások területén és a Red Bull Advanced Technologynál, úgyhogy a Milton Keynes-i bázisunk mindhárom részlegére rálátása van.”

horner-newey-marko

Loeb balesete után Al-Attiyah vezeti a világbajnokságot

A Toyota Gazoo Racing a hétvégén nem csak a spái WEC-futamon aratott győzelemnek örvendhetett, hiszen a címvédő Nasser Al-Attiyah nyerte az ötfordulós tereprali-világbajnokság harmadik versenyét, a mexikói Sonora Ralit. A katari klasszis ezzel az összetettben is átvette a vezetést, hiszen az éllovasként Mexikóba érkező Sebastien Loeb balesetet szenvedett, s navigátora sérülése miatt fel kellett adnia a küzdelmet. A franciát így a másodikként záró Yazeed Al-Rajhi is megelőzte az összetettben, míg a dobogó alsó fokán az eddigi legjobb eredményét elérő argentin Sebastian Halpern végzett.

A motorosok között Daniel Sanders aratta első világbajnoki futamgyőzelmét, a T3-asok (azaz a könnyű prototípusok) versenyét Mitch Guthrie nyerte Mattias Ekström előtt, a T4-esek mezőnyét pedig a litván Rokas Baciuska az összes szakaszt megnyerve utasította maga mögé – ezzel a hátralévő két fordulón már elég hét pontot szereznie a bajnoki cím bebiztosításához.

alattiyah-sonora_1

Váratlan nehézség: Alig evett Piastri Bakuban

Bár pontot szombaton és vasárnap sem szerzett, így sem lehet teljesen elégedetlen a hétvégi teljesítményével Oscar Piastri, hiszen a Q3-ba jutás mellett a sprinten a 10., a nagydíjon pedig a 11. helyen végzett, ráadásul komoly nehézségekkel küzdve, hiszen mint elárulta, egészségi problémái miatt alig tudott enni az elmúlt napokban:

„Valószínűleg ma éreztem a legjobban magam egész hétvégén, ami bizony nem sok…” – nyilatkozta a leintés után a McLaren újonca. „Roppant nehéz volt fizikai szempontból, különösen a tegnap volt nagyon kemény. Azt hiszem, összesen négy pirítóst ettem egész hétvégén, szóval muszáj lesz valami ételt bevinnem még Miami előtt” – folytatta a McLaren szombati médiaeseményét problémái miatt ki is hagyó ausztrál, majd hozzáterre:

„Kemény volt, örülök, hogy vége, de így is sokat tanultam ma a gumikezelésről és egyebekről.”

piastri-mclaren-2

„Neki még 10-15 éve van” – ezért segíti Alonso Strollt

Remek a kapcsolat az Aston Martin két pilótája között, amit az Azerbajdzsáni Nagydíj egyik momentuma is példázott: a végül dobogóról egyetlen másodperccel elmaradó Fernando Alonso a csapatrádión keresztül ajánlotta jól működő fékegyensúly-beállítását Lance Strollnak – egy ilyen üzenet teljesen szokatlan az F1-ben, ahol a versenyzők első számú ellenfele mindig a csapattárs. A nagydíj után arról kérdezték Alonsót, nagy testvérként tekint-e magára Stroll mellett.

„Bizonyos tekintetben igen. Tudom, hogy olyan sok évig már nem leszek itt. Persze pár évre még tervezek, de nem maradok örökké. Neki viszont még 10-15 éve van, ő fogja vezetni a csapatot a jövőben. A közös időben segíteni szeretném őt, amennyire tudom” – magyarázta a Viaplay riporterének csapattárshoz való viszonyulását Alonso.

Fotó: Aston Martin

Videó: Ocon dermesztő bokszkiállása, ahol a fotósok ugráltak félre előle

Hajmeresztő pillanat az Azerbajdzsáni Nagydíj végén: Esteban Ocon bokszkiállására nem számítottak a fotósok, akik a sáv közepén bóklásztak az érkező autó előtt...

Információink szerint az FIA vizsgálatot indított az ügyben.

 

Csúnyán falnak csapódott az Eau Rouge-ban a WEC versenyzője

Valamivel több mint másfél órával a spái hatórás verseny kezdete után vesztette el uralmát Renger van der Zande a #3-as számú Cadillac felett, miközben a két Ferrarival csatázott. A holland versenyző a tecpro falnak csapódott, a Cadillac nagyon csúnyán összetört, de szerencsére kiszállt a roncsból a versenyző, amit hatalmas tapsvihar fogadott a lelátóról. A versenyről írt összefoglalónkat ide kattintva olvashatjátok.

Spanyol és arab sikerekkel rajtolt el az F1 női utánpótlás-szériája

Szombaton a Red Bull Ringen került sor a Formula-1 által életre hívott új női formulaautós széria, az F1 Academy első versenyeire – amelyekről azonban élő közvetítés nem volt látható. A két pole-t eredetileg Abbi Pulling gyűjtötte be esős körülmények között az osztrák helyszínen, ám egy nem szándékos technikai kihágás miatt kizárták a Rodin Carlin autóit a kvalifikációról. Így a rajtelsőséget Marta Garcia örökölte meg az első és a harmadik futamra, a korábban a W Seriesben is versenyt nyerő spanyol pedig ezt mindkétszer ki is használta: ő lett az F1 Academy első győztese, a harmadik viadalon aratott diadala révén pedig összetettben is a Prema 22 éves hölgypilótája vezet.

A fordított rajtrácsos második versenyen pedig az Egyesült Arab Emirátusokból származó Amna Al Qubaisi diadalmaskodott, ennek és az utolsó futamon szerzett harmadik helyének köszönhetően ő áll a pontverseny második helyén. A korábban említett Pulling az időmérős diszkvalifikáció után két negyedik és egy nyolcadik helyet gyűjtött, ezzel a tabellán a negyedik a zárófutamon Garciát is nyomás alá helyező Hamda Al Qubaisi mögött. Dobogós helyezést még a cseh Bianca Bustamente, a svájci Lena Bühler (ők egy-egy második helyezéssel gazdagodtak), illetve a brit Jessica Edgar és a francia Lola Lovinfosse (egy-egy harmadik pozíció) gyűjtött.

garcia-f1-academy-spielberg-1

Jön a nagydíj Bakuban - vasárnapi program

Vasárnap

9:25 Formula-2, második futam (M4 Sport)
12:00 Moto3, futam (Match4)
12:30 TCR World Tour, második futam (TCR TV/TCR Series YouTube/online)
13:00 Formula-1, futam (M4 Sport)
13:15 Moto2, futam (Match4)
15:00 MotoGP, futam (Match4)
21:00 IndyCar, futam
21:00 NASCAR Cup Series, futam (Aréna4)

Egy szerelőfejnyi lyukat ütött Verstappen autóján a Russell-ütközés

A bakui sprint elején történt Max Verstappen–George Russell csörte nemcsak elképesztő szópárbajt hozott a két fiatal pilóta között, hanem a holland RB19-esének oldaldobozán is méretes lyukat ütött. Hogy mekkorát, azt egy Red Bull-szerelő prezentálta egy Instagram-sztoriba feltöltött fotóval, amellyel a Ragyogás című klasszikus horrort is megidézte:

verstappen-auto-lyuk-szerelo-insta

Hill: Verstappen egy rossz vesztes

Erősen kritizálta a címvédőt Damon Hill a Sky Sports közvetítésében. Az F1 1996-os világbajnok jelenleg szakértőként szerepel a sportcsatorna műsoraiban, a bakui sprinten történtek után pedig kendőzetlenól elmondta véleményét Max Verstappenről, aki előbb George Russell versenyzését kritizálta, miután összekoccantak, majd a sajtótájékoztatón a sprinthétvégék formátumát. Ezzel kapcsolatban Hill elmondta, szerinte a hollandból most csak a düh beszél.

„Csak oda kellene adnunk Max Verstappennek a bajnoki címet, aztán nem is kell mással foglalkoznunk? Sajnálom, de szerintem ez most csak duzzogás egy szerencsétlen vesztestől. Már bocsánat, de ez mindenki számára ugyanaz a verseny. Alapvetően már a holnapi napra kellene koncentrálnia, ezt pedig maga mögött hagyni” – vélekedett őszintén Hill, aki úgy látja, Verstappen ugyanúgy viselkedik, mint annak idején Michael Schumacher vagy Ayrton Senna.

„Ezt a fajta gondolkodást olyan emberektől láthattuk anno, mint Schumacher és Senna. Sosem fogadták el, hogy bármilyen szerepük van abban, ami történik. Gondoljunk vissza Monzára, amikor Hamiltonnal ütközött. Egyszerűen nem hátrált ki a kanyarból, benne volt, de egy kemény versenyző. Mindketten azok, George és Max is. Ez történik akkor, ha egy szikla és egy kemény fal összeakadnak” – mondta el az egykori F1-es pilóta.

Grosjean idén már másodszor a pole-ban az IndyCarban

A Barber Motorsports Park ad otthont az IndyCar hétvégi, idei negyedik állomásának. A szombati időmérő Romain Grosjean elsőségét hozta: az Andretti ex-F1-es franciája idén már a második pole-pozícióját gyűjtötte be, az amerikai sorozatban töltött karrierje során pedig összesen már a harmadikat. Grosjean ezzel továbbra is bizonyítja, hogy tempóból a legjobbak között van 2023-ban: az első két futamon egyaránt incidensbe keveredett, ennek köszönhető, hogy a Long Beach utcáin második pilóta csak a hetedik pozíciót foglalja el az összetettben.

Mögötte hétszázados hátránnyal a Ganassi 2021-es bajnoka, Alex Palou végzett, majd jött a McLarent erősítő Pato O’Ward, míg a hatba Scott McLaughlin, Scott Dixon és a meglepetésember Christian Lundgaard fért még be. A tabellát vezető Marcus Ericsson mindössze a 13. helyre kvalifikálta magát. Az IndyCar alabamai futama vasárnap 21:15-kor startol.

indycar-grosjean-barber-pole

Nyirádon vette kezdetét az Európa-bajnokság, magyarok az élcsoportban

A Ralikrossz Európa-bajnokság magyarországi szezonnyitójának szombati napjára csak egy kvalifikációs futam jutott az RX1 és RX3 kategóriában. Az Euro RX1 mezőnyét 19 autó alkotja, köztük hat magyar. A szabadedzésen az Eb-n debütáló Benyó Máté kezdett a legjobban: negyedik pozícióval tette le névjegyét a Peugeot-val. A tréningen az autót váltó, idén Ford Fiestával versenyző címvédő, Anton Marklund kezdett a legjobb idővel és ő volt a Q1 leggyorsabbja is tavalyi két fő ellenfele, Enzo Ide és Janis Baumanis előtt. A negyedik a 2021-es Európa-bajnok Andreas Bakkerud lett – a névsor jelzi, mennyire erős az RX mezőnye. A hatodik helytől következtek a magyarok: sorban egymás után Kárai Tamás, Benyó, Mózer Attila és Kiss László. A maradék két hazai pilóta, Koncseg Zoltán és Mózer Márk 12-13. hellyel kezdett az első tétre menő szakaszon.

A 13 fős RX3 kategóriában meggyőző harmadik pozícióval indított Körmöczi Balázs, aki szintén első Eb-hétvégéjén vesz új autójával, a korábban kontinensszériában futó Volkwagen Polóval. Damian Litwinowitz edzéselsősége után a kvalifikációs futamon Nils Volland volt a leggyorsabb Jan Cerny előtt – a lengyel egy kieséssel kezdett. Ezúttal is előkelő harmadik helyen végzett a legjobb magyar, most Szíjj Zsolt az Audival, míg Körmöczi negyedik lett, saját csoportjukat mindketten másodikként zárták. A nyirádi verseny után visszavonuló Répási Róbert, valamint Ficza Ferenc a sor végén, 10-11. helyen végeztek.

Két, főleg magyarok alkotta betétkategória egészíti ki a hétvégét hat-hat résztvevővel, számukra mind a négy kvalifikációs futam lement már. Az STC-ben a két géposztály egyetlen külföldije, a cseh Václev Tuma vezet Held Zoltán előtt, míg a CrossCar leggyorsabbja összesítésben Antal István Lóránt Benjámin előtt. Mindkét páros két-két részsikeren osztozott, a két kategóriában ki az esélyes a győzelemre.

Leclerc kis híján macskát gázolt Bakuban

Charles Leclerc nem tudta megtartani első helyét a szombati sprintfutamon, ám mint utóbb kiderült nem csak Sergio Perez Red Bulljával gyűlt meg a baja, hanem egy pályán poroszkáló macskával is. Az esetre a biztonsági autós fázis alatt került sor, a monacói rádiózását pedig a közvetítésben is hallhattuk, azonban elárulta, hogy a televíziós adás szerkesztői rosszul feliratozták mondandóját, hiszen nem a motor kihagyására panaszkodott (angolul cut), hanem az aszfaltcsíkon kóborló négylábúra (cat).

„Én macskát mondtam a rádión, az nem ugyanaz” – kezdte Leclerc a sprintet követő hivatalos sajtótájékoztatón. Ott volt egy macska a pálya közepén, a safety carnak pedig le kellett lassítania, de szerintem csak én láttam. Az 1-es kanyar kijáratán történt, a biztonsági autó pedig fékezett, de rendben volt” – osztotta meg a Ferrari pilótája a szerencsésen végződő kalandot.

Női motoros világbajnokság indul 2024-ben

A FIM és a Dorna a Spanyol Nagydíj szombati napján jelentette be, hogy jövőre elindítanak egy vadonatúj női motoros világbajnokságot. Az első, 2024-es idényről egyelőre csak annyit tudni, hogy hiába a MotoGP hétvégéjén történt a bejelentés, a Superbike-világbajnokságot fogja elkísérni a mezőny hat európai forduló során. Egymárkás szériáról lesz szó, azt azonban még nem tudni, mely gyártó lesz a motorbeszállító – ahogy az sem eldöntött még, hogy pontosan milyen típusú és hány köbcentis versenygépekkel fognak versenyezni a hölgyek, bár a WSBK igazgatója, Greg Lavilla arra utalt, hogy az Aprilia RS660-osához hasonló, középkategóriás kéthengeres motor lehet a befutó.

A női motoros vb indítása követi a formulaautós trendet, ahol a W Series már néhány éve elindult, majd miután tavaly anyagi nehézségek miatt idejekorán véget ért a szezon, idén elstartolt a Formula-1 saját női utánpótlás-szériája, az F1 Academy (amelynek épp ezen a hétvégén rendezik a nyitányát Spielbergben, csak épp élő közvetítés nincs a futamokról). Viszont fontos különbség lesz, hogy a FIM és a Dorna a kétkerekű szériát nem neveldének szánja, hanem „végállomásnak”, azaz azt szeretnék, ha ez lenne a női versenyzők elitkategóriája, nem pedig azt, hogy innen lépjenek tovább más világbajnoki sorozatokba.

ana-carrasco

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!