DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 11. péntek

Michelisz és Kiss Norbert az árva macskákért

Meglátogatta a kápolnai Macskaárvaház Alapítvány védenceit Michelisz Norbert WTCR-bajnok, valamint Kiss Norbert kétszeres kamion Európa-bajnok. A két legsikeresebb magyar autóversenyző közösen ültetett el az alapítvány területe előtt egy koreai jegenyefenyőt, mellyel kifejezték: azonosulnak a macskaárvaház céljaival, küldetésével, s letették névjegyüket a felelős állattartás mellett.

Bóday Pál, a Macskaárvaház Alapítvány kuratóriumi elnöke a rendezvényen elmondta: az árvaház magánkezdeményezésből nőtte ki magát a jelenlegi szintre, melyhez nélkülözhetetlen volt a helyi közösség, az önkormányzati testület, valamint a működésüket biztosító segítők támogatása. Az alapítvány főként beteg, sérült vagy idős, gazdához kerülésre kevés eséllyel bíró macskák minőségi ellátására szakosodott,

A macskaárvaház területén ültetett fák mind egy-egy közszereplő voksát jelentik az állatvédelem mellett. Több Heves megyei cég és civil szervezet mellett van már itt fája a Gender Racing Team-nek, illetve Horváth László országgyűlési képviselőnek is.

DSC_1483-696x477

fotó és forrás: kekesonline.hu

Button: A Red Bull saját magát sodorta ebbe a helyzetbe

A hétvégi Sao Pauló-i Nagydíj után az egyik fő beszédtémát a Red Bullon belüli helyzet szolgáltatja, miután Max Verstappen a csapat többszöri kérése ellenére sem adta át a pozícióját a világbajnoki második helyért küzdő Sergio Pereznek. A holland arra utalt már a rádióban, hogy korábban elmondta az okait, hogy miért nem fogja ezt megtenni, később az interjúi során pedig arra utalt, hogy konkrét dolog miatt nem tett szívességet a csapattársának (ami állítólag az idei monacói időmérőhöz kapcsolódik). Az ügyről a Sky F1 Any Driven Monday című podcastjában Jenson Button is kifejtette a véleményét, aki szerint a csapatnak is van felelőssége abban, ami történt:

„Ha ezt már korábban megbeszélték, ahogy azt Max mondja, miért kérték tőle ezt a versenyen? Úgy tűnik, nem beszélték át ezt alaposan a hétvége vagy a futam előtt. És ez a nagyobb probléma: úgy fest, a Red Bull saját magát sodorta ebbe a helyzetbe, ami egyértelműen negatív reklám” – vélekedett a 2009-es világbajnok. „Nagy kár érte, mert tökéletes lezárása lehetett volna a versenynek. A korábbi incidense Lewisszal bárkinek is a hibája volt, nem akarunk olyat látni. De ha az a vége a futamnak, hogy ’hé, Checo, itt van néhány pont, hogy második legyél, és 1-2-ben zárjuk a bajnokságot’, az nagyszerű, de most nem erről a sztoriról beszélünk.”

Button megjegyezte: annak idején Sebastian Vettel is hasonlóan kegyetlen volt a Red Bullnál, ő sem igazán segítette Mark Webbert, miközben az ausztrál olykor megtette ezt a német irányába. A brit expilóta szerint hiába volt domináns éve Verstappennek, elképzelhető, hogy az interlagosi momentum fog leginkább megragadni az emberek emlékezetében.

verstappen-perez-dppi-brazil

fotó: DPPI

Russell öröme, dráma a Red Bullnál: hallgassunk bele a hétvége legjobb F1-es rádiózásaiba

A Formula-1 szokásos válogatása a hétvége legjobb rádióüzeneteiről ezen a linken vagy a képre kattintva meghallgatható!

pf1_32

Norris szerint nem volt esélyük a pontszerzésre

Bár a hétvége bíztatóan indult Lando Norris és a McLaren számára, végül csalódottan távozhattak Brazíliából, miután a wokingiak mindkét pilótája feladni kényszerült a Sao Pauló-i Nagydíjat. Daniel Ricciardo egy ütközés után esett ki, míg Norris egy elektronikai gond miatt állt ki. A brit versenyző szerint egyébként sem volt rendben a tempójuk, így hiába tartózkodott a legjobb tíz között, úgy látja, nem volt reális esélyük a pontszerzők között maradni. „Egyszerűen csak nagyon lassúak voltunk, ilyen egyszerű. Igazából kétlem, hogy a verseny végén pontokat szerezhettünk volna. Talán a 10. helyen végeztünk volna, esetleg, de a futamot sem tudtuk befejezni, szóval kár ezért” – idézte őt a Racefans.

Jövőre szintet lép a Ferrari tehetsége

Idén a Formula-3 pontversenyének harmadik helyén zárt Oliver Bearman, aki a maranellóiak juniorprogramjának tagja, 2023-ban viszont már a Formula-2-ben taposhatja a gázt. A 2005-ben született brit versenyző kategóriát vált, csapatot viszont nem, jövőre is a Prema istállójánál bizonyíthatja rátermettségét a Ferrari közleménye szerint. „Nagyon boldog vagyok, hogy a Premánál maradhatok az F2-ben is. Az F3-as szezon nagyon jól sikerült, és a csapat egész évben segített a fejlődésemben. A következő hetekben a lehető legkeményebben fogok dolgozni a felkészülésemen a Ferrari Driver Academy segítségével. Tudom, hogy 2023 nagy kihívás lesz, de mindannyian nagyon motiváltak vagyunk. Alig várom, hogy pályára léphessek az Abu Dhabiban rendezett teszten, hogy elkezdhessek tapasztalatot gyűjteni a bahreini nyitófutamon való debütálásom előtt” – árulta el Bearman.

Wolff nagyra értékeli Schumachert

Sejtelmesen beszélt Mick Schumacherről a Mercedes csapatfőnöke. Günther Steiner már Brazíliában megerősítette, hogy döntést hoztak Kevin Magnussen csapattársáról, a hírek pedig arról szólnak, hogy már szerdán bejelenthetik Nico Hülkenberg érkezését. Amennyiben ez így lesz, akkor a fiatal versenyzőnek nem maradna hely, ám a pletykák szerint előfordulhat, hogy a német márkánál kaphat lehetőséget tartalékpilótaként. „Nem titkolom, hogy a Schumacher család a Mercedeshez tartozik, és hogy nagyon nagyra értékeljük Micket” – árulta el a Bildnek Wolff a Sao Pauló-i Nagydíjat követően. Mint az ismert Schumacher édesapja 2010-ben a Mercedesnél tért vissza a sportágba, és náluk is fejezte be pályafutását 2012 végén.

Russell először, a Mercedes 11 éve folyamatosan – a brit győzelme számokban

George Russell 24 évesen, 8 hónaposan és 29 naposan aratta első győzelmét a Formula-1-ben, amikor megnyerte a vasárnapi Sao Pauló-i Nagydíjat. A brit pilóta ezzel feltette a koronát idei szezonjára, mely során az eddigi 21 futamból 18 alkalommal a legjobb 5 között végzett, a Brazíliában aratott győzelmével együtt pedig nyolcszor a dobogóra is felállhatott. Érdekesség, hogy Russell számára 81 versenyhétvége kellett ahhoz, hogy megkaparintsa a hőn áhított első sikert, ami megegyezik azzal a futammennyiséggel, amelyre elődjének, Valtteri Bottasnak volt szüksége ugyanehhez a mérföldkőhöz.

A Mercedes számára pedig egy sorozat folytatását jelenti az interlagosi aszfaltcsíkon aratott hatodik diadal, mivel ezzel a német csapat a 2012-es Kínai Nagydíj óta minden évben nyert legalább egy versenyt a száguldó cirkuszban, mely széria ezzel 11 éve tart. Ennek köszönhetően felértek a dobogóra, ugyanis a legtöbb egymást követő évben szerzett futamgyőzelmek konstruktőri rangsorában a Lotus (1960-1970) mellett állnak a harmadik helyen a McLaren (1981-1993) és a Ferrari (1994-2013) mögött. 

Russell csapattársa, Lewis Hamilton pedig ugyanezen rangsor versenyzői első helyéért hajthat Abu Dhabiban, hiszen a brit karrierjének kezdete óta (2007) minden évben legalább egyszer a pódium tetején ünnepelhetett valamelyik verseny végén, azonban erre ebben a szezonban még nem volt alkalma. Bár kilencszer az első háromban végzett Hamilton, de ebből ötször második, négyszer pedig harmadik lett. A 37 éves versenyző tizenhatodik egymást követő szezonjában igyekszik futamot nyerni, jelenleg a rangsort holtversenyben vezeti a sportág másik hétszeres világbajnokával, Michael Schumacherrel, aki 1992 és 2006 között tudott minden évben legalább egyszer elsőként végezni.

Pénzbírságot szabtak ki az Alfa Romeóra egy szokatlan bokszutcai szabálysértés miatt

Már a Sao Pauló-i Nagydíj közben jelezte a versenyirányítás, hogy az Alfa Romeo Racinget mint csapatot fogják vizsgálni a futamot követően egy bokszutcai kihágás miatt. A leintést követően kiderült, hogy az alakulat egyik tagja, aki nem vesz részt a kerékcserék folyamatában, a bokszutcai munkazónába tévedt, s ezzel olyan helyen tartózkodott, amely veszélyes volt a szintén a bokszba érkező Haas autója miatt. A felügyelők meghallgatták az Alfa képviselőjét és több szögből visszanézték az esetet, s végül 1000 eurós bírságot szabtak ki az istállóra a történtek miatt.

alfa-romeo-brazil-f1

Ezt posztolta Russell első F1-es győzelme után

„A családomnak, barátaimnak, csapattársaimnak és mindenkinek, aki velem volt ezen az úton: köszönöm nektek, a szívem mélyéről. Nem tudom szavakba önteni, mennyit jelent a támogatásotok, és mennyire közös erőfeszítés volt eljutni idáig. Ez a győzelem annyira a tiétek, amennyire az enyém. Közösen értük el. Büszke vagyok mindannyiatokra. F1 GYŐZTESEK! EZ AZ!” – írta a vasárnapi ünneplést megörökítő fotók mellé Russell.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

George Russell (@georgerussell63) által megosztott bejegyzés

Miniék sprintje máris megérkezett

A szombati sprintfutam összefoglalója már el is készült a MiniDriverstől, a futam kifigurázása pedig szokás szerint kedden várható.

Rajtbüntetést kapott Ricciardo a búcsúversenyre

Három hellyel hátrasorolják Daniel Ricciardót az Abu Dhabi Nagydíjon: az ausztrált a Kevin Magnussennel a Sao Pauló-i Nagydíj első körében történt ütközés miatt büntették meg, amely következtében mindkét versenyző kiesett. A McLaren forgatta meg a Haast, de a baleset azért végződött dupla nullázással, mert a pörgés után guruló Magnussen eltalálta az őt kikerülő Ricciardót.

Az első körben történt ütközésekért általában nem osztanak büntetést, a stewardok szerint azonban az eset nem volt tipikus első körös incidens, mivel nem játszott szerepet benne más autó. A felügyelők megállapították, Magnussen nem mozdult kiszámíthatatlanul, és bár Ricciardo sem volt figyelmetlen, ő okolható teljes mértékben a balesetért. Az ausztrál egyébként azzal érvelt, hogy Magnussen a többi autónál lassabb volt a 8-as kanyar kijáratán, és bár ő lassított, kis mértékben rosszul mérte fel a helyzetet, ezért ütköztek.  

Ricciardo két büntetőpontot is kapott, így már nyolcnál jár – de mivel jövőre nem lesz a mezőnyben, a pontok pedig 12 hónap után nullázódnak, ennek gyakorlati jelentősége nincs.

Ezért Verstappent büntették a stewardok

Max Verstappen és Lewis Hamilton 7. körben történt ütközését látva sokan a britet érezték hibásnak, amiért nem hagyott helyet a hollandnak – öt másodperces időbüntetést mégis a Red Bull versenyzője kapott. Íme a versenyfelügyelők indoklása a hivatalos dokumentumból:

„A stewardok megállapították, hogy Verstappen megpróbálta megelőzni Hamiltont az egyes kanyar külső ívén egy nagyon késői fékezéssel. Nem sikerült befejeznie az előzést az egyes kanyarban, és sebességtúllépése akadályozta a bemenetet a kettes kanyarba, ahol összeért Hamiltonnal. Bár a stewardok elismerik, hogy Hamilton kicsit több helyet hagyhatott volna a kettes kanyar csúcspontján, a stewardok arra a megállapításra jutottak, hogy túlnyomórészt Verstappen hibáztatható.”

Verstappen két büntetőpontot is kapott az incidensért, akárcsak a néhány kanyarral később Charles Leclerc-t kiforgató, szintén öt másodperccel szankcionált Lando Norris. Pierre Gasly azonban csupán időbüntetést kapott öt másodperc formájában 1,8 km/h mértékű bokszutcai sebességátlépésért, amely következtében két helyet veszített célba érő 12. pozíciójához képest, neki nem írtak ki büntetőpontot. Ez fontos a francia számára, aki 10 ponttal már rendelkezik, így még kettő eltiltást jelentene számára.

Marko: Csak a szezon után ülünk le beszélni az új vezetőséggel

Miután a Red Bull alapítója, Dietrich Mateschitz október végén elhunyt, a vállalkozás 29 éves fiára, Markra szállt át, aki azonban háttérben maradna, így azt már korábban eldöntötte, hogy három vezérigazgatóra bízza majd a céget, akik közül a sportért felelős részleg vezetője Oliver Mintzlaff lesz. A Sao Pauló-i Nagydíj hétvégéjén meg is jelent Mark Mateschitz, hogy beszéljen a Formula-1-es csapat vezetésével a változásokról, erről Dr. Helmut Marko beszélt: "Jó, hogy itt van, kihasználjuk az alkalmat, hogy megbeszélhessünk bizonyos dolgokat" - idézi a csapat főtanácsadóját az osztrák sajtó.

Ami Mintzlaffot illeti, az üzletember korábban a három magyar labdarúgót is foglalkoztató RB Leipzig futballcsapatánál töltött be vezető pozíciót, vele egyelőre azonban még nem tudtak beszélni Markóék: "Minden olyan gyorsan történt. Azt gondolom, hogy most a legfontosabb, hogy az utolsó két futamra koncentráljunk, aztán a szezon végeztével minden bizonnyal leülünk megbeszélni a dolgokat."

Ez történt tavaly Brazíliában

Miután Lewis Hamiltont kizárták az időmérő edzésről szabálytalan hátsó szárnya miatt, a sprinten megkezdte a felzárkózást a hétszeres világbajnok, a vasárnapi futamon pedig be is teljesítette visszavágását, hiszen óriási tempófölényét kihasználva nyerte meg a Sao Pauló-i Nagydíjat. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Red Bull-mérnök: Max rendkívül tehetséges műszaki téren – de fejlődhet

Néhány napja tett egy érdekes nyilatkozatot Guillaume Rocquelin, a Red Bullnál korábban Sebastian Vettel mellett dolgozó, majd a vezető mérnöki pozíciót betöltő, jelenleg az utánpótlásprogram élén tevékenykedő szakember, amikor arról beszélt, hogy Max Verstappen viszonylag gyengének számít műszaki fronton, ezért továbbra is Vettel számít az energiaitalosok legteljesebb pilótájának. Erről az álláspontról kérdezték Paul Monaghant, a Red Bull vezető mérnökét a Sao Pauló-i Nagydíj szombati sajtótájékoztatóján:

„Az egy rosszul sikerült fordítása volt az egyik kollégám által adott interjúnak, kicsit félreidézték őt” – fogalmazott Monaghan a Formula.hu jelenlétében. „Max rendkívül tehetséges műszakilag: nagyon sokat dolgozott ezen fiatalként, gyakran az apja által vezérelve. Láthatjuk ennek az örökségét, hiszen tudja, miről beszél az autóban, és tudja, mit akar. A mérnökeivel együtt tudják, hogyan kell egy jó balanszú, könnyen vezethető autót beállítani, miközben a gumikat is óvni tudja. Ha megnézzük a nálunk elért eredményeit az elmúlt néhány idényből, az lenyűgöző. Nem jött volna ez össze, ha nem lenne kivételes versenyző.”

„Hogy fejlődhet-e? Persze, hogy fejlődhet: nem fogja megköszönni, hogy ezt mondom, de úgy gondolom, vannak területek, ahol kicsit még jobbá válhat. Mélyre fog ásni, hogy átgondolja, mit csinálhat jobban a következő szezonra, s aztán rajtunk múlik, hogy olyan autót adjunk alá, amellyel meg tudja mutatni ezeket a képességeit.”

verstappen-f1-brazil-dppi

fotó: DPPI

Még három napig szavazhatsz az év versenyzőjére!

Legszebb hagyományainkhoz híven az Autósport évkönyv című szezonösszefoglaló kiadványunk nem csupán szerkesztőségünk 50-es toplistáját tartalmazza majd, hanem az év magyar autóversenyzőjéről szóló rajongói szavazás eredményét is. Sokezer szavazó adta már le voksát, de még minden megváltozhat: a listát továbbra is Csomós Miklós vezeti Kiss Norbert előtt, de remek hétvégéjével Michelisz Norbert is előretört, másik világbajnoki ezüstérmesünk, Hideg Ádám viszont kissé visszacsúszott – szólj bele te is, ki legyen a 2022-es év magyar autóversenyzője a rajongók szerint! A szavazást ide kattintva érheted el!

Itt a Sao Pauló-i sprint összefoglalója

Az eddigi talán legjobb sprintfutamot láthattuk szombaton, a 2022-es Sao Pauló-i Nagydíj hétvégéjén, melyen Magnussen indult a pole-ból, majd Verstappen átvette a vezetést, de a Red Bull taktikai hibája miatt végül még a top 3-ba sem fért oda a holland. A videó a képre kattintva megtekinthető!

Michelisz: Hiányzott ez az érzés

Karrierje egyik legerősebb hétvégéjét teljesítette Bahreinben Michelisz Norbert: a pénteki első futamon második lett, a szombati fordított rajtrácsos versenyen pedig a hetedik helyről rajtolva, egy parádés előzést is bemutatva – amelyről az ellenfél Esteban Guerrieri is elismerően nyilatkozott – győzni tudott. Ezzel a 2019-es bajnok először zárt úgy egy fordulót a WTCR-ben, hogy egy első hely mellé még egy dobogós pozíciót szerzett, a tavalyi csehországi diadala óta elért első győzelmének köszönhetően pedig összetettben már az ötödik helyen áll.

„Hiányzott ez az érzés. A győzelem mindig csodálatos. Az idei nem volt könnyű szezon számomra, de végre összeálltak a dolgok. Az autóm tökéletes volt egész hétvégén, hálás vagyok a csapatnak. És köszönöm mindenkinek, aki hitt bennem!” – posztolta a bahreini állomás végén Michelisz.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Norbert Michelisz (@nmichelisz) által megosztott bejegyzés

A MotoGP trónját el-, a Superbike-ét visszafoglalta a Ducati: Bautista a világbajnok

Parádés egy hete van a Ducatinak a motorsportokban: azok után, hogy múlt vasárnap Francesco Bagnaia révén 15 év után nyertek egyéni vb-címet a MotoGP-ben, ma a Superbike-világbajnokságon is révbe értek. A bolognaiakhoz visszatérő Alvaro Bautista ugyanis a mandalikai forduló utolsó futamon szerzett második helyével már a Phillip Island-i évadzáró előtt bebiztosította a vb-címét. A spanyol szinte egész évben késhegyre menő csatákat vívott a címvédő yamahás Toprak Razgatliogluval, valamint a hatszoros vb-első kawasakis Jonathan Rea-vel, ám összességében végig Bautista tűnt a legmeggyőzőbbnek, amit 14 futamgyőzelme is bizonyít (bár ebben éppen ma egyenlített a török), valamint a tény, hogy mindössze két kiesés és két negyedik hely alkalmával nem fért fel a dobogóra.

A spanyol 16 évvel a gyorsaságimotoros-vb 125 köbcentis géposztályában elért 2006-os diadala után nyert ismét világbajnoki címet. A Ducati pedig Carlos Checa 2011-es sikere után jutott ismét a csúcsra a Superbike-ban, azaz itt is tizenegy esztendőt kellett várniuk – ám míg a MotoGP-ben csak az említett két címük van, a WSBK-ban toronymagasan az olasz gyártó számít a legsikeresebbnek: korábban 14 alkalommal szereztek versenyzői titulust, s a 390 futamgyőzelem is több mint kétszerese az örökranglista második helyén álló Kawasaki mutatójának.

bautista-wsbk-vb

A Supersportban amúgy szintén eldőlt a vb-cím Indonéziában, de már szombaton: Dominique Aegerter domináns teljesítménnyel védte meg a címét. Elképesztő (két) éve van a svájcinak, hiszen idén ráadásként a MotoE Világkupát is megnyerte.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Alpine-főnök: Mindkét versenyző cserbenhagyta a csapatot

Kétszer is összeért a brazíliai sprint első körében Esteban Ocon és Fernando Alonso, aminek köszönhetően szinte a mezőny végén zártak, így onnan is kell majd rajtolniuk a vasárnapi Sao Pauló-i Nagydíjon. Az első esetet, ahol Alonso kívülről próbálkozott a 4-es kanyarban és a rázókövön haladva megbicsaklott alatta az autót, nem is vizsgálták, a célegyenesben történt kontaktért viszont a spanyolt meszelték el. Az Alpine csapatfőnöke, Otmar Szafnauer viszont az istálló közleményében a hivatalos csapatkommünikéktől szokatlanul kemény hangnemben dorgálta meg mindkét pilótáját:

„Rettenetesen csalódottak vagyunk a sprintkvalifikáció eredménye miatt, amely rossz helyzetbe hozott minket a vasárnapi rajtrácson is. Egy nagyon kiélezett és kemény csatában vagyunk a konstruktőri negyedik helyért – egy olyan célért, amelyért több mint ezer ember dolgozik fáradhatatlanul. Őszintén: Estebannak és Fernandónak is jobb munkát kell végeznie abban, hogy meghálálják a csapatban dolgozók erőfeszítéseit azzal, hogy elkerülik a pályán történő incidenseket, amelyekkel kompromittálják az egész csapat teljesítményét. Ma mindkét versenyző cserbenhagyta a csapatot. Többre számítok tőlük vasárnap, amikor minden tőlünk telhetőt meg kell tennünk, hogy visszahozzunk néhány pontot azért a hétvégén. A célunk, hogy olyan helyzetben utazzunk Abu Dhabiba, hogy elérhessük a céljainkat. A vasárnap egy új nap lesz.”

alonso-ocon-brazil-dppi-sprint-2

fotó: DPPI

Gasly és Hamilton megúszta, Alonsót megbüntették az Ocon-ütközésért

Sűrű késő délutánja van a felügyelőknek szombaton Interlagosban, hiszen összesen hat versenyzőt rendeltek be magukhoz a sprintkvalifikációt követően. Pierre Gasly esete lehet a legérdekesebb, hiszen tíz büntetőpontjával az eltiltás küszöbén táncol, most pedig állítólag túl lassan haladt a rajtrácsra kivezető körök során. Azért valószínűleg nem kell túlságosan félnie a franciának, két hete Mexikóban ugyanis Nicholas Latifi csak figyelmeztetést kapott hasonlóért.

FRISSÍTÉS: Az AlphaTauri versenyzője végül szintén megúszta figyelmeztetéssel (méghozzá az ő szempontjából legfontosabb, hogy büntetőpont nélkül!), hogy túl lassan tette meg a két safety car-vonal közötti szakaszt a versenyigazgató által előírt maximumidőhöz képest.

gasly-dppi-interlagos

Gasly mellett vizsgálják Lewis Hamiltont, Guanyu Zhout és Daniel Ricciardót is a rajtprocedúrával kapcsolatos kihágás miatt. Vélhetően a rajthelyek pontos elfoglalásával kapcsolatos mindez, de a Mercedes részéről például Andrew Shovlin úgy fogalmazott a futam után, hogy nem tartanak büntetéstől.

FRISSÍTÉS: Igaza lett a Mercedes szakemberének, mindhárom érintett pilótát felmentették a stewardok, így már Hamilton első soros indulása sincs veszélyben.

Végezetül pedig vizsgálják még a stewardok a Fernando Alonso és Esteban Ocon között a célegyenesben történt kontaktot is.

FRISSÍTÉS: Ebben az incidensben a felügyelők teljes mértékben Alonsót találták vétkesnek, ezért öt másodperces időbüntetést és két büntetőpontot adtak a spanyolnak, aki ezzel a 18. helyre, épp Ocon mögé sorolódott. Az indoklás szerint Ocon szokatlanul lassan haladt a korábban történt kontakt miatti autósérülése miatt, míg Alonso maga is elismerte, hogy kissé rosszul mérte fel, hogy ennek fényében mikor húzza ki az autóját a csapattárs szélárnyékából.

alonso-ocon-crash