Továbbra sem tudni biztosan, miként változhat meg a Red Bull üzletpolitikája, miután néhány hete elhunyt a cég alapítója, Dietrich Mateschitz. A tulajdonos 49 százalékos részesedését a hírek szerint fia, Mark veheti át, aki állítólag már egy hivatalos levelet is intézett az alkalmazottak felé, melyben kifejtette, hogy ő csak részvényesként vesz majd részt a munkafolyamatokban, a vállalatot pedig egy igazgatótanács irányítja majd.
Most a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko beszélt a márka lehetséges jövőjéről az Auto Motor und Sportnak.
„Minden bizonnyal sok minden változni fog. Ez de facto autokrácia volt, viszont a Red Bull Racing a csoport legerősebb és leghatékonyabb marketingeszköze. A múltban nagyon függetlenül dolgoztunk. Mi voltunk az egyetlenek, akiknek nem kellett követniük bizonyos céges szabályokat. Ez a fajta autonómia Mateschitz beleegyezésével létezett, de már kiszivárgott, hogy az új vezetőség is folytatni akarja a Formula-1-es tevékenységet, hasonló elvek mentén, mint most, viszonylag erős önállósággal” – mondta el a lapnak adott interjú során.
A beszélgetés alatt Marko kitért az új szélcsatorna építésére is, ami állítólag Mateschitz egyik utolsó kívánsága volt. A tanácsadó szerint ennek nincs sok értelme a CFD-szimulációk fejlődése miatt, ugyanakkor a régi épületet kénytelenek leváltani, mivel rengeteg energiát és pénzt emésztett fel a működtetése.
„A szélcsatornánkkal az a probléma, hogy egy háború utáni termék, amelyet a védelmi minisztérium hozott létre, és nem lehet lebontani, mivel műemlékvédelem alatt áll” – utalt a Jaguártól örökölt építményre. „Őrülten hosszú, nincs is jól szigetelve, és sokáig tart felmelegedni. Ha kint hideg van, még tovább tart. Ezért építünk egy új szélcsatornát a telephelyünkön, de ez igazából idiótaság, mert a fejlesztési trend a CFD-szimulációk felé halad. Ez újabb 50 millió eurót jelent. Az épület már áll, és az új szélcsatorna is oda kerül, de valószínűleg még két-három évbe telik, mire minden elkészül” – tette hozzá.