DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
F1

Akár élcsapathoz is kerülhet Schumacher?

Miközben a Haas még kivár a döntéssel – Günther Steiner szeretné Abu Dhabi előtt lezárni a kérdést, de nem ígérte meg –, sajtóhírek szerint Ricciardótól függhet, milyen B opciója lehet a németnek.

Továbbra is kiadó az utolsó hely a 2023-as Formula-1-es rajtrácson, a Haas ugyanis még mindig nem jelentette be, hogy maradhat-e Mick Schumacher Kevin Magnussen mellett vagy másik pilótát igazolnak a helyére – ez utóbbira a leginkább esélyesnek Nico Hülkenberg tűnik. Bár felröppentek olyan pletykák, hogy az amerikai istálló már Brazíliában elárulhatja a jövő évi felállását, Günther Steiner azonban inkább a jövő hetet valószínűsíti, és még azt sem mondta biztosra:

„Szerintem ezt elég gyorsan össze tudjuk foglalni. Remélhetőleg jövő héten bejelentést tudunk tenni arról, mit fogunk csinálni” – idézi a csapatvezetőt a Racer. „Remélhetőleg, ez a cél, de nem ígérek semmit. Remélem, még Abu Dhabi előtt. De amikor azt mondom, hogy ’remélem’, az még nem tény. Nem, még nem született döntés, de már közel van.”

schumacher-steiner-haas-interlagos-day0



„Eléggé elfoglalt vagyok jelenleg… És lassan is gondolom át a dolgokat! Biztosra akarunk menni, hogy a jó döntést hozzuk. Már nincs más elérhető ülés, miért kellene kapkodnunk a bejelentéssel? Igazából a jövő évi bahreini teszt előtt kell biztosan megtennünk, mert szeretnénk, ha az a versenyző ülne a bahreini teszten az autónkban, aki versenyezni is fog” – jegyezte meg viccelődve Steiner. „Ez az egyetlen biztos pont, ami pedig a többit illeti, igyekszünk a lehető legjobb döntést hozni, és olykor ebben az idő is segít.”

Steinert egyetlen cél és szempont vezérli a döntés meghozatalakor: „A Haas és a csapat jövője. Hogyan fejlődhet a legjobban a csapat a jövőben. Egyszerűen csak erről van szó: mi a legjobb döntés a csapat szempontjából ahhoz, hogy arra haladjunk, amerre szeretnénk. Úgy vélem, jövőre előre fogunk lépni az autónk fejlesztését illetően. Rengeteget elemeztük, mit csináltunk rosszul idén. Csak az számít, hogyan tudunk fejlődni csapatként. Nem egyetlen versenyen múlik: sokan mondják, hogy ’ha itt vagy ott fantasztikus futama lesz’… nem. Közép távon gondolkodunk, nem rövid távon. Néhány éve még a rövid távú célok lebegtek a szemünk előtt, most viszont már előre kell vinnünk az istállót.”

Arra a felvetésre, hogy nem gondolja-e, hogy Schumacher teljesítményére negatív hatással van a jövője körüli bizonytalanság, így reflektált a Haas főnöke: „Attól függ, mi az eredménye! Nem kellene nevetnem, de mindkét irányba hathat a dolog. Az autóversenyzők munkájának a része, hogy megbirkózzanak a nyomással. Nyilván jobb lenne mindannyiunknak, ha már az idei bahreini futam eldöntöttük volna, mit csinálunk jövőre, de nem ez a helyzet. Kezelnünk kell ezt, nincs olyan, hogy jó vagy rossz időpont az ilyen döntésekre.”

Az utóbbi hetekben többen is kritizálták Schumachert – legutóbb például épp Bernie Ecclestone fogalmazott úgy, hogy „talán el kellene felejtenie az F1-et” a németnek –, míg mások kiálltak a fiatal pilóta mellett. Steinert azonban hidegen hagyják a kívülálló véleményei: „Nem” – válaszolta arra, hogy befolyásolják-e ezek a nyilatkozatok a csapat döntését. „Csak meg kell nézni, ki mondta, ez alapján ítéljük meg az embereket.”

schumacher-haas-2

Maga Schumacher Interlagosban is elmondta, hogy maradni szeretne: „A tervem az, hogy folytassam” – jelentette ki a korábbi F2-es bajnok. A német Auto Motor und Sport szerint azonban benne van a pakliban, hogy a német mindezt nem állandó versenyzőként, hanem csak tesztpilótaként fogja tudni megtenni. Amennyiben a Haas kedvezőtlen döntést hoz az ő szempontjából, az egyetlen esélye a mezőnyben maradásra az lehet, hogy Logan Sargeant nem gyűjti össze az F1-es induláshoz szükséges szuperlicenszpontokat a Formula-2-es évadzárón (és az addig kapott szabadedzés-lehetőségekkel), ekkor ugyanis a Williams Schumacher szerződtetését is fontolóra veheti – ahogy Jost Capito csapatfőnök el is ismerte, hogy minden elérhető pilóta rajta van a listájukon, bár konkrét B tervük nincs Sargeant helyett.

Az AMuS viszont úgy tudja, hogy reális opció lehet a tesztversenyzői állás is. Schumacher jövője pedig állítólag összefüggésben állhat az F1-ből az év végén szintén távozó, de 2024-ben visszatérni igyekvő Daniel Ricciardóéval. Az ausztrált elsősorban a Red Bull-lal és a Mercedesszel hozták szóba ilyen szerepkörben: a német lap szerint előbbi lehet a valószínűbb opció az ausztrálnak, mivel ismeri már az alakulatot, ráadásul ott előbb szabadulhat fel ülés – Sergio Perez kontraktusa ugyan 2024 végéig szól, de az energiaitalosoknál ezt sosem lehet kőbe vésettnek tekinteni –, mint a Mercedesnél, ahol George Russell-lel hosszú távon számolnak, és Lewis Hamilton sem tűnik úgy, hogy a visszavonulásra készülne.

A Mercedesnél viszont az AMuS értesülései szerint Schumacher lehet az első számú kiszemelt a harmadik pilótai posztra, amennyiben Ricciardo nem lesz elérhető számukra. Mint a lap kiemeli: ezzel ráadásul tartalékos is lenne, és nem is csak a Mercedesnél, hanem a többi Mercedes-motoros csapatnál – leszámítva talán az Aston Martint, ahol Felipe Drugovich és Stoffel Vandoorne révén két erre a pozícióra szerződtetett versenyző is található. Emellett az AMuS azt is megemlíti, hogy az Alpine is érdeklődik Schumacher szolgálatai iránt, az akadémiájuk kötelékeibe tartozó és F1-es autót is már tesztelő Jack Doohan kapcsán ugyanis azt szeretnék, ha az ifjú ausztrál jövőre a Formula-2-re fókuszálna.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: