Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A pénteki, tesztpilóták és újoncok számára kiírt shakedown-nap után szombaton immár a teljes MotoGP-mezőny pályára gurult Katarban. A szél most sem könnyítette meg a csapatok és a motorosok dolgát, az előző években látottaknál mégis valamelyest aktívabbak voltak a résztvevők, hiszen ezúttal a teljes előszezoni felkészülést Losailban kell teljesíteniük az istállóknak.
Bár a teszteken ennek van a legkisebb jelentősége, a leggyorsabb kört Aleix Espargaro futotta meg: a spanyol tegnap annak ellenére nem gurult pályára, hogy az Aprilia kedvezményei révén erre lehetősége lett volna – ezt végül a gumiszettek limitált száma miatt nem tette meg –, ma viszont mindenkit maga mögé utasított a jelentősen átalakított RS-GP nyergében. Az 1:54,6-os idő nagyságrendileg 1,3 másodperccel marad el Marc Marquez 2019-ben elért pályacsúcsától. Espargaróhoz a legközelebb a Honda tesztmotorosa, Stefan Bradl került, aki pénteken az élen zárt – ha ilyen formát mutat a továbbiakban is a német, s ismét be kell ugrania a gyógyulófélben lévő Marc Marquez helyére, az előbb-utóbb valóban kiválthatja a riválisok haragját a minap már részletezett okok miatt.
A bemutatójukat délelőtt megejtő suzukisok vártak a legtovább a pályára való kihajtással, a regnáló világbajnok azonban így is az előkelő harmadik helyen végzett – ő volt az utolsó, aki még 1:55 alatti körre volt képes. Legjobb ducatisként az idén immár a gyári alakulatot erősítő Jack Millernek ez már nem sikerült. Az ausztrált a KTM-nél hasonló előrelépést elkönyvelő Miguel Oliveira követte a sorban, majd jött a Pramacnál immár szintén GP20-as Ducati Desmosedicin ülő Johann Zarco. A Yamaha legjobbja csak a hetedik pozícióban következett, s nem feltétlenül jó hír a hangvillások számára, hogy a 2019-es gép alapjain nyugvó „A-specifikációt” használó Franco Morbidelli révén. Az első tízbe Alex Rins (Suzuki), Maverick Vinales (Monster Yamaha) és az egy bukást is begyűjtő Alex Marquez (LCR Honda) fért még be.
A fent említett versenyzők között is jó páran új kalandba kezdtek azzal, hogy a tél során átigazoltak, s ez igaz volt a 26. vb-idényére készülő Valentino Rossira is, aki a 14. helyen zárta első napját a Petronas Yamaha SRT színeiben – igaz, így is megelőzte a gyári istállóhoz a helyére érkező Fabio Quartararót. A francia tette meg egyébként a legtöbb kört, de csak eggyel előzte meg a Repsol új szerzeményét, a pályára már az elsők között kihajtó Pol Espargarót, aki a 17. pozíciót könyvelhette el. A három tényleges újonc közül (Lorenzo Savadori is első teljes szezonjában fog szerepelni, de ő már rajthoz állt 2020-ban az utolsó néhány nagydíjon) ezúttal Jorge Martin volt a leggyorsabb a Pramac Ducatival, megelőzve régebbi verziójú motorokat használó márkatársait, Luca Marinit és Enea Bastianinit. A résztvevők között voltak természetesen a már említett Bradl mellett további tesztmotorosok is: a Yamaha ismét felváltva ültette fel a három gépre Cal Crutchlow-t, Katsuyuki Nakasugát és Kohta Nozanét, míg a Suzukinál Sylvain Guintoli már a 2022-es motorblokkot is teszteli. Folytatás vasárnap.
Az 1. tesztnap végeredménye:
1. | Aleix Espargaro | ITA | Aprilia Gresini (RS-GP) | 1m 54.687s |
2. | Stefan Bradl | GER | Repsol Honda (RC213V) | +0.256s |
3. | Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.293s |
4. | Jack Miller | AUS | Ducati Team (GP21) | +0.335s |
5. | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM (RC16) | +0.397s |
6. | Johann Zarco | FRA | Pramac Ducati (GP21) | +0.423s |
7. | Franco Morbidelli | ITA | Petronas Yamaha (YZR-M1) | +0.487s |
8. | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.511s |
9. | Maverick Viñales | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.572s |
10. | Alex Marquez | SPA | LCR Honda (RC213V) | +0.591s |
11. | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +0.780s |
12. | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16) | +0.666s |
13. | Francesco Bagnaia | ITA | Ducati Team (GP21) | +0.885s |
14. | Valentino Rossi | ITA | Petronas Yamaha (YZR-M1) | +0.897s |
15. | Fabio Quartararo | FRA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.020s |
16. | Yamaha Test2 | N/A | Yamaha Test Rider (YZR-M1) | +1.120s |
17. | Pol Espargaro | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +1.191s |
18. | Jorge Martin | SPA | Pramac Ducati (GP21) | +1.460s |
19. | Lorenzo Savadori | ITA | Aprilia Gresini (RS-GP) | +1.824s |
20. | Enea Bastianini | ITA | Avintia Esponsorama (GP19) | +1.906s |
21. | Yamaha Test1 | N/A | Yamaha Test Rider (YZR-M1) | +1.954s |
22. | Iker Lecuona | SPA | KTM Tech3 (RC16) | +2.233s |
23. | Danilo Petrucci | ITA | KTM Tech3 (RC16) | +2.302s |
24. | Luca Marini | ITA | Sky VR46 Avintia (GP19) | +2.648s |
25. | Sylvain Guintoli | FRA | Suzuki Test Rider (GSX-RR) | +2.773s |
26. | Dani Pedrosa | SPA | KTM Test Rider (RC16) | +2.930s |
27. | Yamaha Test3 | N/A | Yamaha Test Rider (YZR-M1) | +4.009s |
28. | Michele Pirro | ITA | Ducati Test Rider (GP21) | +4.230s |
29. | Takuya Tsuda | JPN | Suzuki Test Rider (GSX-RR) | +5.006s |