Norris vs. Verstappen
Természetesen a hétvégi Formula-1-es USA Nagydíj utózöngéi uralták hétfőn a híreket, és persze a témák közül kiemelkedett a két vb-aspiráns csörtéje és Lando Norris büntetése a futam hajrájából. Az ügyben olvasóink véleményére is kíváncsiak vagyunk, a szavazásunk ide kattintva érhető el – és persze a Pitwall című hírműsorunkban is kiemelten foglalkoztunk mindezzel az elmúlt napok híreivel együtt:
Ami magukat a résztvevőket illeti, Max Verstappen szerint egyértelmű volt a helyzet: „A fehér vonalon kívül nem előzhetsz” – jelentette ki a holland, aki egyáltalán nem rokonszenvez a McLarennel, amely csapat szerinte „amúgy is sokat panaszkodik mostanság”.
Eközben Norris a stewardok döntését és annak módját is kritizálta: „Úgy tűnik, mintha változnának a szabályok, mert nagyon inkonzisztensek a büntetések. Nincs következetesség. És nagyon elsiették a döntést, meg sem hallgatták a mi álláspontunkat a futam után, hanem azonnal, a futam közben akartak dönteni. Ez nem helyes döntés” – fogalmazott a brit.
A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella azt mondta: azon is meglepődtek, hogy nem Verstappent, hanem Norrist vonták vizsgálat alá az eset kapcsán. A rivális Red Bull vezére, Christian Horner szerint ellenben fekete-fehér volt a helyzet, jogosnak tartja a mclarenesre kirótt szankciót.
Norris és Verstappen egyébként már a startnál is egymásnak esett, amire Charles Leclerc számított is: ez pedig a későbbi győztes monacói sikerének egyik kulcsa volt a Ferrari versenytempója mellett.
A versenyen amúgy George Russell is büntetést kapott egy leszorítós manőverért, amelynek kapcsán a brit arról beszélt, hogy állandó stewardokra és a szabályok betűjének szigorú követése mellett némi józan ész alkalmazására is szükség lenne – a nyilatkozat itt olvasható.
Probléma a Mercedes fejlesztésével?
Lewis Hamilton számára nem tartott sokáig az austini futam, miután már az első körökben kiforgott és a sóderágyban ragadt. A hétszeres világbajnok szerint a Mercedes újításai okozhatták a balesetet: „Ugyanez történt George-dzsal is az időmérőn az új fejlesztésekkel, amiért olyan keményen dolgoztunk, hogy elhozhassuk őket ide” – nyilatkozta Hamilton.
Nem értett egyet versenyzőjével viszont Toto Wolff, aki szerint „nincs alapvető probléma” a fejlesztéseikkel, és a soron következő Mexikóvárosi Nagydíjon is használni fogják az új csomagot – már amennyit tudnak belőle, mivel az alkatrészhiány okán a hétvégén biztosan eltérő specifikációval fog versenyezni a két pilótájuk.
S ha már Wolff: a Mercedes-csapatfőnök a Red Bull trükkös eszközéről is véleményt formált, amelyet „felháborítónak” nevezett, nevetett a „Tapsi Hapsi-s” eszközön és reményét fejezte ki, hogy az FIA még nem zárta le a kérdést – bővebben ide kattintva.
Feldicsért Lawson, lecserélt trófea, büntetett szervezők
Nem győzte dicsérni a visszatérő Liam Lawsont a Red Bull vezetése: „Liam a jövő embere” – fogalmazott Helmut Marko, aki újfent hangsúlyozta, hogy megéri a fiatalokat beültetni – ami önmagában is aggasztó lehetne Sergio Perez számára, de ráadásként a tanácsadó még azt is jelezte, hogy a mexikóinak javulnia kell.
Kétszáz néző hatolt be a pályára, súlyos pénzbírságot kaptak az USA Nagydíj szervezői: az incidens a célegyenesben történt a futam leintését követő pillanatokban, amikor az autók még levezető köreiket teljesítették. Az USA Nagydíj promóterére emiatt 500 ezer dolláros pénzbírságot szabtak ki – ebből azonban 350 ezer dollárt felfüggesztettek 2026. december 31-ig azzal a feltétellel, hogy hasonló behatolás nem történhet egyetlen FIA-eseményen sem a COTA-n.
Az előzetes tervek szerint különleges trófeákat kaptak volna az USA Nagydíj dobogóján végző pilóták: a Pirelli Matteo Macchiavelli olasz képzőművész tervei alapján készítette el a különböző színű sisakokat viselő figurákat, amelyek a „Heroo” névre hallgatnak. Vasárnap viszont nem ezeket a trófeákat kapták meg a versenyzők: a Pirelli megerősítette a Motorsport szaklapnak, hogy azért nem láthattuk az érdekes díjakat a dobogón, mert a copyright megsértésének gyanúja állt fent a dizájnnal kapcsolatban – részletek itt.