DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

„Nincs alapvető gond a fejlesztéssel” – Wolff

Hiába a gyanús páros baleset az F1-es USA Nagydíj hétvégéjén, a Mercedes vezére elmondta: ragaszkodnak az austini újításokhoz.

A Mercedes is azon csapatok közé tartozott, amely több ponton is újított az autóján a hétvégi Formula-1-es USA Nagydíjra. Egyelőre azonban kétséges, hogy ezek a fejlesztések tényleg előrelépést jelentettek-e, ugyanis George Russell és Lewis Hamilton is küszködött a W15-ös viselkedésével.

Mint arra maga Hamilton is rámutatott, különösen gyanús az, hogy Russell az időmérőn és ő maga a futamon gyakorlatilag ugyanott szenvedett ugyanolyan balesetet, amiért a hétszeres F1-es világbajnok a fejlesztéseket tette felelőssé.

f1-hamilton-mercedes-usa-1



A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint ugyanakkor nincs gond az austini csomaggal, és azzal fogják folytatni Mexikóvárosban is – még ha amúgy Russell biztató futama, amelyet a korábbi fejlesztésekkel teljesített a tartalék alkatrészek hiánya miatt, el is gondolkodtatja őket:

„Nem gondolom, hogy alapvető probléma lenne a fejlesztéssel. Úgy gondolom, hogy ez inkább az interakció az aerodinamikai és a mechanikus dolgok között. Ezért ezzel a fejlesztéssel fogjuk folytatni. Nincs értelme nem így tenni, mert akkor sok köridőt hagysz benne” – magyarázta Wolff, akit a Motorsport.com idézett.

„Ugyanakkor másrészt nyitottnak kell lenned. George a júliusi frissítéssel ment a futamon, mert nem volt több új padlólemezünk, és ez meglehetősen versenyképesnek tűnt.”

Bár a Mercedes tehát a texasi fejlesztéssel folytatná, a néhány nap múlva esedékes Mexikóvárosi Nagydíjon vélhetően eltérő specifikációval fognak majd futni a pilótáik, köszönhetően az említett kevés alkatrésznek:

f1-hamilton-mercedes-usa-2

„Egyértelműen hiányozni fog a padlólemez, amelyet vissza kell küldenünk az Egyesült Királyságba, majd meg kell javítani a brazil futamra. Úgyhogy a tartalék specifikációval fogunk menni. Lewisnál normál esetben minden alkatrész meglesz, de nem vagyok száz százalékig biztos benne, hogy szívesen menne velük. Szóval ki tudjuk találni, hogyan fogjuk megoldani ezt a hétvégét.”

 

Hova tűnt a pénteki F1-es tempó?

Wolff szerint amúgy leginkább arra kellene rájönnie a Mercedesnek, hogy ismét hova tűnt az a biztató tempó péntekről szombatra, amellyel Hamilton még a sprintpole-ra is esélyesnek tűnt Franco Colapinto sárga zászlót eredményező megforgásáig:

„Úrrá kell lennünk azon, hogy miért van olyan autónk pénteken, amely messze a leggyorsabb volt a Colapinto-eset előtt. Lewis négy tizedmásodperces előnyben volt, és ő lett volna a leggyorsabb. Aztán szombaton minden megváltozott.”

„A sprintversenyen hibás volt a felfüggesztés, ez az egyik magyarázat. Ezt kijavítottuk az időmérőre, de semmi sem működött már, küszködtünk a tempóval. Aztán a futamon a semmiből jött az a baleset abban a kanyarban. Egyáltalán nem is nyomta. És jelenleg úgy vélem, száz százalékig nem Lewis hibája volt, és ezt nem azért mondom, hogy megvédjem.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: