Bő egy év távollét után tért vissza a Formula-1-es mezőnybe a Daniel Ricciardót váltó Liam Lawson, aki a hétvégi USA Nagydíjon meggyőzően végig meggyőzően teljesített, a vasárnapi futamon pedig konkrétan a rajtrács végéről startolva a két vb-pontot jelentő kilencedik helyen ért célba a Visa Cash App RB autójával.
A Red Bull felsővezetése szemlátomást igencsak elégedett is volt az ifjú új-zélandi debütálásával: „Beült, és úgy nézett ki, mint egy veterán” – nyilatkozta Christian Horner, az anyacsapat főnöke. „Remekül teljesített, és nagyon elégedett lehet ezzel a vezetéssel. Úgy gondolom, nagyszerű nagydíjat futott: a 19. helyről indulva végzett a pontszerzők között néhány remek előzéssel, szóval elégedettnek kell lennie ezzel.”
Az energiaitalosok sportszakmai F1-es tanácsadója, Helmut Marko így nyilatkozott a Sky Deutschland kamerái előtt Lawson austini produkciójáról:
„Igazán nagyszerű bemutatkozás. Már a Q1-ben is nyilvánvaló volt ez, ahol a harmadik leggyorsabb időt autózta. Végig irányítása alatt tartotta a dolgokat, és nagyszerű előzéseket mutatott be. Be kell ültetned a fiatalok az autódba, és működni fog. Határozottan a jövő embere.”
Üzenet Pereznek: javulni kell!
Ha Marko fiatalokra vonatkozó megjegyzésére nem lett volna elég aggasztó Sergio Perez számára, akinek helye kapcsán már korábban is jelezte a 81 éves szakember, hogy legszívesebben inkább egy juniorjukat ültetné Max Verstappen mellé, akkor ráadásként Marko még azt is jelezte a mexikóinak, hogy fejlődnie kell – mindezt a pilóta állítólag tervezett visszavonulásáról szóló kérdésre adott válaszában hintette el:
„Ez egy pletyka. Ő maga is azt mondja, hogy nincs benne igazság” – mondta Marko Perez visszavonulásáról, majd hozzátette: „Meglátjuk, de javítania kell a teljesítményén.”
Eközben Horner arról beszélt, hogy különösen a konstruktőri világbajnoki versenyfutás miatt lenne fontos, ha a mexikói magára találna, hiszen velük ellentétben a Ferrari és a McLaren is rendszeresen két pilótával is gyűjti a sok pontot:
„Remélhetőleg a Mexikóban kapott támogatás lendületet ad neki. Nyilván ha gyenge helyre kvalifikálsz, olyan sok időt veszítesz azzal, ahogy áthámozod magad a lassabb autókon a top 10-ben, hogy lemaradsz a futam hátralévő részére.”