DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Leclerc számított Norris és Verstappen csörtéjére a rajtnál

Tudta a monacói, hogy a két vb-aspiráns egymásnak fog esni, ezért csak a kanyar kijáratára koncentrált – ez és a Ferrari versenytempója volt a kulcs az F1-es USA Nagydíjon.

 

Noha csak a negyedik helyről vághatott neki vasárnap a Formula-1-es USA Nagydíjnak, az első kanyarból már elsőként jött ki Charles Leclerc, köszönhetően annak, hogy az első sorból induló két világbajnoki rivális, Lando Norris és Max Verstappen egymásnak feszült: a holland merész bevetődéssel szorította ki és előzte meg mclarenes ellenfelét, ám ezt a monacói tökéletesen kihasználta, és mindkettejüket átlépve az élre állt.

f1-start-usa



Leclerc aztán meg sem állt a győzelemig a COTA-n, a leintést követően pedig elárulta: előre tudta, hogy adódni fog egy ilyen lehetőség Norris és Verstappen várt csörtéje miatt.

„Tudtam, hogy Max és Lando nagyon agresszív lesz egymással” – mondta el a ferraris a Formula.hu jelenlétében. „Úgy értem, a bajnokságért harcolnak. Én jól kaptam el a rajtot. Láttam, hogy Max a belső ív felé mozdul, ahogy Lando is, ezért úgy voltam vele, hogy én csak rákészülök a kanyar kijáratára, ami nyilvánvalóan győztes lépésnek bizonyult. És attól a pillanattól kezdve a saját versenyemre tudtam koncentrálni.”

 

Ki tudta használni a Ferrari versenytempóját

A rajt mellett a másik kulcs a győzelemhez a Ferrari erős versenytempója volt, amely amúgy Leclerc szerint igazolta, hogy hagyományos karakterisztikájú helyszínen is működnek a múlt havi fejlesztéseik. A monacói már a szombati sprint után érezte, hogy lehet esélyük:

f1-leclerc-austin-ferrari-win-1

„Nagyon jó érzés, hiszen minden győzelem különlegesnek érződik valamilyen okból, és nyilvánvalóan a starttól kezdve jól éreztem magam az autóban. Meglehetősen magabiztos voltam a szombat után, mert bár elég sok harcunk volt, de az autó nagyszerűnek tűnt, és tudtuk, hogy jó a versenytempónk. Kicsit szkeptikusabbak voltunk az időmérő kapcsán, de a negyedik hely jó volt.”

„Aztán a rajt után, amikor elsőként jöttem ki az 1-es kanyarból, tudtam, hogy minden arról fog szólni, hogy megpróbáljam kihasználni az autó előző nap látott tempóját, és igyekezzek óvni a gumikat. Az autó pedig remeknek érződött. Onnantól kezdve kissé magányos futam volt, de ez jófajta magányosság. És remélem, meg tudjuk ezt ismételni a jövőben is.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: