Természetesen ahogy annak egy versenynap után lennie kell, a hétfőt az Azerbajdzsáni Nagydíjjal kapcsolatos anyagok dominálták weboldalunkon. Pitwall című műsorunkban bár az egész múlt hét híreit összegeztük, külön kitértünk a versenyen történtekre és annak utózöngéire – az adás itt tekinthető meg:
FormulaPlusz rovatunkban a hétvége legfontosabb statisztikáit összegeztük, az ide kattintva elérhető cikkből egy kis ízelítő: hét éve nem maradt le egymás után két dobogóról Hamilton és Verstappen, a McLaren az élre állt, a Ferrari 500 futamon vezetett, Colapinto és Bearman nagy tetteket hajtott végre. Összesítettük emellett, hogyan áll a Formula Podcast erősorrendje a bakui hétvégét követően, s közöltük a „másodosztály”, azaz a négy nagycsapat mögötti különverseny állását.
Piastri győzelméről érdekes adalék derült ki a futamot követően, az ausztrál ugyanis figyelmen kívül hagyta versenymérnöke a sorsdöntő előzést megtiltó utasítását, de mint mondta, ezzel a munka 40 százaléka volt csak elvégezve. Ha hozzátesszük, hogy Andrea Stella csapatfőnök szerint a siker 50 százaléka Lando Norrisé a Perez elleni segítsége miatt, akkor akárhogy számoljuk, 10 százalék marad…
Ami Norrist illeti, a brit versenyző a verseny után is meglehetősen keserűen nyilatkozott a hétvégéjét tönkretevő sárga zászlóról: a bajnoki pontverseny második helyezettje úgy érzi, nem a saját hibáján múlt a Q1-es kiesése Bakuban, és az „igazságtalan” sárga jelzés nélkül sokkal több pontot gyűjthetett volna.
A McLaren újabb sikere meglehetősen keserűvé tette a Red Bull tagjainak szája ízét, Helmut Marko egyenesen odáig ment, hogy lemondott a konstruktőri cím megszerzéséről, míg Verstappen ha ilyet nem is mondott, kemény panaszokat fogalmazott meg autóját illetően, melynek sokszor csak három kereke érte az aszfaltot Bakuban.
Szintén nem volt túl vidám Lewis Hamilton, aki egy rosszul összerakott alkatrész és az elmondása szerint valaha tapasztalt egyik legrosszabb balansz miatt zárt a kilencedik helyen – de a második helyezett Leclerc-rel sem lehetett madarat fogatni, aki bevallotta: azt hitte, könnyedén vissza tud majd támadni Piastri előzése után, ezen ment el a győzelme.
Fordítsuk figyelmünket 2025-re, hiszen bejelentették, hogy annak ellenére, hogy az idénynyitót ezúttal nem a Közel-Keleten rendezik, a szezon előtti teszt helyszíne ezúttal is Bahrein lesz. Legnagyobbrészt már tudjuk, kik fogják vezetni az autókat ezen a teszten (és a szezonban), s hamarosan még egy kirakósdarabka a helyére kerülhet, hiszen Marko doktor elmondása szerint Szingapúrban kiderül a VCARB második ülésének sorsa.
Ha ez így lesz, már csak egyetlen ülés marad szabadon 2025-re, méghozzá a Sauberé, melyet illetően Bottas 99 százalékig biztos abban, hogy ő kapja az ülést, szólnak pletykák Gabirel Bortoletóról, s mint most kiderült, James Vowles, a Williams főnöke szeretné bejuttatni Franco Colapintót a csapathoz, Mattia Binotto pedig elárulta, hogy Mick Schumacher is rajta van a listán!