DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 19. csütörtök
F1

Verstappen sokszor három keréken vezetett

Rendszeresen elemelkedett az egyik kereke az aszfalttól, amivel rengeteg időt veszített – nem volt élvezetes versenye a háromszoros F1-es bajnoknak.

Az RB20-as kezelhetőségi problémáit orvosolandó a Red Bull módosított padlólemezzel érkezett Bakuba, s bár eleinte úgy tűnt, hogy ez meghozza a várt előrelépést, az időmérő előtt beállítás-változtatások Max Verstappen autóját (és talán magát a hollandot is) kibillentették az egyensúly volt, aminek az eredménye az elmúlt évek talán legrosszabb hétvégéje lett a háromszoros világbajnok számára.

verstappen-baku-5



„Nem volt élvezetes” – mondta a holland az autó vezethetőségéről (pontosabban annak hiányáról). „Tulajdonképpen amitől már a kvalifikáció alatt és után tartottam, az lett a fő problémám a versenyen is, hiszen rengeteg problémám adódott az autó pattogásából” – nyilatkozta Verstappen a Viaplaynek.

„Gyakorlatilag elvesztettem a kapcsolatot az aszfalttal, az alacsony sebességű kanyarokban egy kerék mindkét tengelyen folyamatosan elszakadt a földről. Szóval ezzel rengeteg időt veszítettem. A fékezésnél is ugrált az autó, és emiatt sokat csúszkált. És hát ez nem épp az, amit egy versenyen szeretnél megélni, és ez az egész számos nehézséghez vezetett.”

verstappen-baku-2

Az egész versenyt a hajrában kieső csapattárs, Sergio Perez mögött töltő Verstappennek ráadásul esélye sem volt védekezni a hátulról támadó bajnoki rivális, Lando Norris ellen: „Nehéz volt. A versenyünk egyszerűen nem volt elég jó, ráadásul ő a lágyabb keveréken jött a végén alacsony üzemanyagszinttel, így a kopás sem igazán jelentett problémát neki, szóval nem volt valami jó.”

A vasárnap teljes csődjét azt tetézte be Verstappen számára, hogy hiába váltott az utolsó pillanatban lágy gumira, Perez és Sainz ütközése miatt a leggyorsabb körért járó bónuszpontot sem tudta megszerezni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: