DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 19. csütörtök
F1

A mérnökét is figyelmen kívül hagyta Piastri a versenyt eldöntő előzésnél

Hiába szólt rádión neki a mérnöke, hogy ne próbálkozzon, az ausztrál csak bevetődött Leclerc mellé – de ezzel még csak a munka 40 százalékát végezte el.

A Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíj első szakaszában úgy tűnt, Oscar Piastrinak nem lehet esélye Charles Leclerc ellen esélye a győzelemre, a monacói folyamatosan szakadt el tőle. Aztán viszont a bokszkiállások után az ausztrál megérkezett a ferrarisra, és egy merész bevetődéssel meg is előzte őt, onnantól pedig hiába próbálkozott Leclerc, Piastri már nem engedte ki a kezéből a győzelmet.

A McLaren-pilóta már a leintés után is elmondta, hogy tudta, hogy az etapja elején kell próbálkoznia, ezt pedig a verseny utáni FIA-sajtótájékoztatón részletesebben is kifejtette, elárulva azt is, hogy versenymérnöke, Tom Stallard kérését is figyelmen kívül hagyta eközben:

f1-piastri-stallard-podium-baku



„Láttam egy fél lehetőséget a bokszkiállás után, és tudtam, hogy rá kell próbálnom. Az az időzítés nyerte meg nekem a futamot” – vélekedett Piastri. „Kicsit sajnáltam a versenymérnökömet, mert igazából megpróbáltam már az első etapban is azt az előzést, de teljesen megfőztem az abroncsaimat. Szóval a mérnököm szólt a rádión, hogy ne csináljam meg azt még egyszer.”

„Én pedig teljesen figyelmen kívül hagytam őt a következő körben és bevetődtem. Azon a ponton úgy éreztem, hogy ha megpróbálom hátul maradni és arra várni, hogy Charles gumijai elkopjanak, akkor az soha nem fog megtörténni. Azt gondoltam, azzal csak a második helyet fogjuk bebiztosítani.”

„Volt egy hasonló lehetőségem az első etapban is. A második vagy harmadik körben éreztem, hogy éppen DRS-távolságon belül vagyok, de nem tudtam teljesen kiaknázni azt a lehetőséget. Úgy érkeztem meg az egyenes végére, hogy azt gondoltam, ha pár dolgot másképp csinálok itt, akkor talán lehet esélyem. Szóval amikor a bokszkiállás után hasonló esélyem nyílt, meg kellett ragadnom. És anélkül nem is ülnék most itt.”

„Elismerés Charles-nak, hihetetlenül fair volt” – tette hozzá. „Szerintem lehet, hogy azt gondolta, hogy ki fogok vitorlázni a bukótérbe, de kellemesen meglepett, hogy be tudtam venni a kanyart. Nagy kockázatú, nagy eltökéltséget kívánó manőver volt, de meg kellett próbálnom.”

f1-piastri-leclerc-mclaren-baku-1

A munka maradék 60 százaléka

Piastrinak azért több mint 20 körön át így is védekeznie kellett Leclerc ellen, aki csak az utolsó fázisban maradt le DRS-távolságon kívülre a McLarentől. Az ausztrál szerint ez a része még nehezebb is volt a futamnak, mint az előzés:

„Hihetetlenül kemény volt olyan sokáig állni a nyomást. A vezetés megszerzésével, mondjuk úgy, a munka 40 százaléka el volt végezve, de tudtam, hogy azt megtartani volt a maradék 60 százalék.”

„Tudtam, hogy eléggé keményen használtam a gumikat ahhoz, hogy megpróbáljak az élre kerülni, és azt is tudtam, milyen hatása volt ennek az első etapban, és csak reméltem, hogy a tiszta levegő segíteni fog nekem elöl maradni. Talán kicsit így volt, de természetesen sok időt veszítesz a DRS miatt, szóval rendkívül stresszes volt, ahogy próbáltam magam mögött tartani Charles-t.”

„Egyetlen hibát sem követhettem el. Csináltam néhányat, de egy olyan pályán, mint Baku, képtelenség padlógázzal menni úgy, hogy hibátlan maradj. Szóval szerencsés voltam, hogy nem voltak túl nagyok ahhoz, hogy sokba kerüljenek. Úgy vélem, ez volt az egyik legjobb versenyem.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: