DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Egy rosszul felmért helyzet: így bukta el újra a bakui győzelmet Leclerc

A monacói elismerte: azt hitte, könnyedén vissza tudja majd támadni Piastrit az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíjon – a McLaren viszont kifogott rajta.

Charles Leclerc ezúttal sem tudta győzelemre váltani a pole-t a Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíjon, ugyanis hiába vezetett magabiztosan az első etapban, a bokszkiállás után Oscar Piastri visszaért rá, és egy bevállalós bevetődéssel át is vette tőle a vezetést, amit már nem tudott visszaszerezni a monacói.

A Ferrari pilótája a leintés után is elismerte, hogy talán ott úszott el a győzelme, amikor nem védekezett elég keményen Piastri manővere ellen, mivel azt gondolta, később lesz esélye visszatámadni. Később az FIA sajtótájékoztatóján Leclerc részletezte, mit nézett be és miért nem sikerült nyernie:

f1-leclerc-ferrari-baku-2



„Igen frusztráló verseny volt. Két eltérő konfigurációval mentünk. Ők szerintem alacsonyabb leszorítóerős csomagot választottak. Nekünk kicsivel több leszorítóerőnk volt, amitől elég gyorsak voltunk a kastély körüli szekcióban. Ugyanakkor az összes egyenesben szárnyaltak. És valószínűleg ott buktam el a versenyt” – mutatott rá Leclerc.

„Rosszul mértem ezt fel. És amikor Oscar megelőzött az 1-es kanyarban, akkor sem aggódtam túlságosan. Csak DRS-távolságon belül akartam maradni és életben tartani a gumikat, majd később megpróbálkozni egy előzéssel. Ugyanakkor ez a lehetőség sosem adódott újra, egyszerűen azért, mert túl lassúak voltunk az egyenesben. Igen, kicsit rosszul mértem ezt fel, aminek komoly következményei lettem.”

„Olykor ez fáj, ahogy most is. De ez van. Másfelől viszont elég jó néhány versenyen vagyunk túl teljesítmény szempontjából. A mostani hétvége nem alakult nagyszerűen, hiszen Carlos jó pozícióban haladva sem tudta befejezni a futamot. De jó helyzetben vagyunk, jó a hangulat a csapatban, és ebbe az irányba kell tovább haladnunk” – tette hozzá.

f1-leclerc-ferrari-baku-1

Arra a kérdésre, mikor érezte azt, hogy a kemény gumikon már nincs meg a tempója, így felelt Leclerc: „Azonnal. Amint kijöttem a bokszból a kemény gumikon, nem találtuk ugyanazt a tapadást, mint a McLaren” – fogalmazott, hozzátéve ismét, hogy utána csak menedzselte a gumikat, mert azt gondolta, lesz még esélye, de a végére a 20-25 megtett kör a piszkos levegőben kivégezte az abroncsait.

Leclerc arra is válaszolt, hogy váratlanul érte-e Piastri előzése: „Nem igazán ért meglepetésként, hiszen nem teljesen mögöttem haladt, kicsit balra ment tőlem. Szóval láttam a tükrökben, hogy ott volt és lehetősége volt bemenni oda. De ahogy mondtam, nem tudtam túl agresszív lenni, még mindig hidegek voltak a gumik, nemigen tudtam felmelegíteni őket.”

„Azt gondoltam, nem nagy ügy, ha megelőz a verseny azon pontján, mert még hosszú volt a futam, és a DRS segíthetett volna másodpercen belül maradni hozzá, és amikor bemelegszenek a gumik, majd vissza tudom előzni őt. De mint mondtam, ezt kicsit rosszul mértem fel.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: