DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Hírösszefoglaló

Imolába érkezett az F1-es mezőny – csütörtöki hírek

Vettel vezette a Senna-megemlékezést, Newey elhintette az F1-es folytatás lehetőségét, Hamilton Antonellit ültetné a Mercedesbe: a nap hírei.

Megérkezett a Formula-1-es mezőny az Emilia-romagnai Nagydíj helyszínére, Imolába, ahol csütörtökön a sajtónap mellett a visszavonult négyszeres világbajnok, Sebastian Vettel vezetésével a 30 éve itt elhunyt Roland Ratzenbergerre és Ayrton Sennára emlékeztek a pilóták: egy kört futottak (vagy épp bicikliztek) a pályán, megállva a Tamburello-kanyarban felállított szobornál.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

 

Karun Chandhok, korábbi F1-es versenyző véleménye szerint kulcsfontosságú hétvége vár a mezőnyre Imolában, ahol kiderülhet, hogy a riválisok mekkora kihívás elé állítják a Red Bullt 2024 hátralévő részében.

Ennek oka mindenekelőtt az, hogy több istálló is fejlesztésekkel érkezik Olaszországba. A legkomolyabb csomag a Ferrarinál gurul majd pályára, Charles Leclerc és Carlos Sainz is jelezte azonban, hogy a vizuálisan jelentős átalakítás ellenére se legyenek senkinek hamis várakozásai az újítások hatékonyságát illetően. Leclerc amúgy egyúttal is arról beszélt, hogy a csapat döntése volt a versenymérnöke, Xavi Marcos leváltása, és nem számít fennakadásokra a helyére lépő Bryan Bozzival sem.

A McLaren két hete Miamiban vetett be jelentős fejlesztéseket, amelyeknek (is) köszönhetően Lando Norris győzni tudott, ugyanakkor a brit továbbra is a harmadik helyre teszi az erősorrendben a wokingiakat: bár Imolában még jobban működhet a csomagjuk, szerinte több kell tőlük ahhoz, hogy rendszeresen felvehessék a harcot a Ferrarival és a Red Bull-lal.

Téma volt csütörtökön a pilótapiac állása is. A Williamsszel a minap hosszabbító Alexander Albon például elismerte, hogy más csapatokkal is egyeztetett, ugyanakkor hisz James Vowles csapatfőnökben, az egész projektben és a csapatnál zajló „szeizmikus változásokban” – bővebben itt.

Lewis Hamilton eközben arról beszélt, hogy ha ő lenne Toto Wolff helyében, akkor Andrea Kimi Antonellit ültetné a maga helyére a Mercedesbe. A másik potenciális jelölt, Carlos Sainz eközben csupán annyit tudott jelezni a jövőjével kapcsolatban, hogy nem mostanában várhatók fejlemények, mert „lassan haladnak a dolgok”.

Nem versenyzői, de potenciális átigazolásról lehet szó Adrian Newey-nál is, a Red Bulltól a 2025-ös év első negyedében távozó tervező ugyanis először tett határozott utalást arra, hogy komoly fontolgatja, hogy más istállónál folytassa az F1-ben – a szakember szavai ide kattintva olvashatók.

Pénteken lesz egy beugró versenyző is a mezőnyben, ugyanis Oliver Bearman vezetheti a Haast az első szabadedzésen. A Ferrari neveltje ennek ellenére arról beszélt, hogy nem veszi készpénznek, hogy ő lesz az amerikai istálló egyik választottja a 2025-ös évadra.

f1-magnussen-haas-miami



Sajtóértesülések szerint az FIA készen áll szigorúbban – konkrétan áthajtásos büntetésekkel – szankcionálni azokat az F1-es pilótákat, akik ismétlődő módon pályalevágással tartják meg a pozíciójukat. Kevin Magnussen, akinek Miamiban bemutatott taktikázása révén naprendre került a téma, viszont arról beszélt Imolában, hogy szerinte nem jó irány, hogy olyan apróságokért, mint „fehér vonalak átlépése”, az eltiltás küszöbére lehet kerülni – emiatt amúgy elismerte, hogy alighanem kénytelen lesz változtatni a vezetésén mostantól, hiszen két büntetőpontra van ettől.

Hoztunk egy exkluzív interjút is, pontosabban annak második részét. Mit vár a Red Bull a Visa Cash App RB istállótól és mit tesz a célokért a csapat? A Formula.hu erről is megkérdezte Laurent Mekies csapatfőnököt a Miami Nagydíjon – az interjú második felvonása itt olvasható.

S ha már Visa RB: Daniel Ricciardo a Miami GP sprintversenyén nyújtott teljesítménye és az ezáltal visszaszerzett önbizalma révén alig várja, hogy újra autóba ülhessen.

Végezetül pedig egy kis időjárás-jelentés: az előrejelzések szerint nem lehet kizárni, hogy a 2021-es és a 2022-es futamok után zsinórban a harmadik eső által megzavart versenyt rendezhetik majd Imolában – részletek itt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: