A Ferrari a múlt héten jelentette be, hogy a szervezeten belüli átalakítások révén lecserélik Charles Leclerc eddigi versenymérnökét, Xavi Marcost, aki a monacói 2019-es csapathoz való csatlakozása óta betöltötte ezt a tisztséget. A helyét Bryan Bozzi veszi át, aki eddig a versenyző teljesítménymérnöként tevékenykedett.
A pilóta és a versenymérnök kapcsolata kulcsfontosságú az eredményesség szempontjából, így a harmónia megbontása akár zökkenőkhöz is vezethet. Leclerc azonban nem számít ilyesmire – minderről már az Emilia-romagnai Nagydíj helyszínén beszélt a Formula.hu jelenlétében:
„Nyilván nagyon szoros a csata az élen, és minden különbséget jelenthet. Ugyanakkor a döntés a csapat és Xavi között született meg. Más terveik voltak a fejükben, gondolom. Felém rögtön Miami után kommunikálták ezt.”
„Bryan azonban, aki mostantól átveszi Xavi szerepét, egy olyan személy, akivel azóta együtt dolgozom, hogy megérkeztem a Ferrarihoz. Mindig is ő volt a teljesítménymérnököm, szóval pontosan tudja, mi hogyan működik.”
„Nem arról van szó, hogy nulláról indulnánk és teljes egészében alkalmazkodnunk kellene. Eddig minden nagyon simán ment, és biztos vagyok benne, hogy így lesz a továbbiakban is. Már ettől a hétvégétől kezdve százszázalékosak leszünk, ennyit mondhatok.”
Leclerc korábban többször elmondta már, hogy amióta Frederic Vasseur átvette a Ferrari F1-es csapatának irányítását, sokat javult a kommunikáció az istállón belül. Ennek ellenére azért többször hallhattunk feszültebb párbeszédet a monacói és mérnöke között, de a pilóta ilyen tekintetben sem számít gondokra az átállás kapcsán:
„Úgy vélem, a kommunikáció mindig is fontos volt, mióta együtt dolgoztunk Xavival. Mindig igyekeztünk a lehető legtöbbet kommunikálni. Így próbálok dolgozni és a legjobb összképet kapni. Mint mondtam, igyekszünk a lehető legsimább átmenetre koncentrálni, aztán pedig azokra a dolgokra fókuszálunk, amelyek számítanak. Nem hiszem, hogy volt konkrét probléma a múltban.”