DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

„Meg kell mutatnom, hogy készen állok” – Bearman nagyon figyel az F1-es beugrásra

Oliver Bearman szerint az F2-es szereplése mellett a hat F1-es szabadedzés döntheti el, hogy jövőre megérkezhet-e a száguldó cirkuszba.

Ismét F1-es autóba ülhet ezen a hétvégén Oliver Bearman: a Ferrari 19 éves (május 8-án volt a születésnapja) tehetsége a Haast vezetheti majd a pénteki első szabadedzésen Kevin Magnussen helyett – idén összesen hat ilyenre lesz majd lehetősége, ez az első ilyen ezek közül.

Bearman az imolai F1-es paddockban ugyanakkor cáfolta, hogy ő lenne a kiválasztott a Haas egyik 2025-ös ülésére – a hírek szerint a britnek szinte bérelt helye lesz jövőre az istállónál a Ferrarinak köszönhetően.

Hogy hogyan áll eddig a 2025-ös rajtrács, azt itt szedtük össze!

„Nyilván úgy látom a helyzetet, mint egy esélyt, de csak azért, mert van egy szabad ülés, még nem jelenti azt, hogy jogosult vagyok. Azt ki kell érdemelnem az F2-ben nyújtott jó teljesítményemmel, és még inkább a hat F1-es szabadedzésen, amelyen részt vehetek” – mondta Bearman Imolában.

2400041-scuderia-ferrari-oliver-bearman_2a8c175f-b58f-4e34-be4e-be78f0ef9930_resize



„Jól kell teljesítenem, és meg kell mutatnom, hogy készen állok a jövő évi F1-es beugrásra. Nem állítottam fel semmilyen célt, de a nyomás nagyrészt saját magamtól érkezik, mert általában nagy terhet rakok magamra” – tette hozzá.

Bearman szívesen harcolna az F2-es bajnoki címért is, de a szabadedzéses lehetőségek miatt már inkább erre a feladatra koncentrál – a Prema gyengébb kezdete miatt amúgy sincs igazán reális esélye az F2-es elsőségre idén.

„Természetesen nem állok jól, de még bármi lehetséges, most jön az európai szezon, ahol ismerjük a pályákat. Már jobban megértettük az autót, szóval nem látok okot arra, hogy miért ne harcolhassak a bajnoki címért. Ez motivál, de ez a hat F1-es szabadedzés nagyszerű lehetőség arra, hogy bizonyítsam a tehetségem, és azt, hogy mire vagyok képes.”

„Persze nem értékelem többre azokat, mint az F2-t, mert azt is meg kell mutatni, hogy jól tudok versenyezni és versengeni: az F1 nemcsak arról szól, hogy a leggyorsabb kört fussuk meg, 50-50 a helyzet.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: