Bő két héttel ezelőtt vált hivatalossá, hogy Adrian Newey a 2025-ös esztendő első negyedében távozik a Red Bull Racingtől, de már addig is háttérbe vonul a Formula-1-es istállóval kapcsolatos teendőktől és helyette az RB17-es hiperautóra fog koncentrálni.
A Miami Nagydíjon Newey arról beszélt, hogy egy időre mindenképp pihenőre fog vonulni, és bár ezt most újfent elismételte, az Oyster Yachts számára Eddie Jordan korábbi F1-es csapatvezető által – akit a szakember a Red Bull közleményében a menedzserének nevezett, aki a távozásában is kulcsszerepet töltött be – készített interjúban már határozottabb utalást tett arra, hogy kiköthet még egy másik istállónál:
„Ha valaki 15 évvel ezelőtt megkérdezi, hogy 65 évesen komolyan fontolóra venném-e a csapatváltást, hogy átmenjek máshova és még négy-öt évig csináljam, azt mondtam volna neki, hogy teljesen őrült” – fogalmazott a tervező, akin potenciális célállomásai közül a Ferrarit tartják sokan a legvalószínűbbnek, de már szóba került az Aston Martin, a Williams és a Mercedes is.
„Nyolc-tíz éves korom óta tervezőként akartam dolgozni az autósportban. Elég szerencsés voltam ahhoz, hogy valóra váltsam ezt az álmot, hogy megkaptam az első munkámat és azóta is az autósportban dolgozom. Minden nap egy bónusz, egyszerűen imádom, amit csinálok. Tartok egy kis szünetet. Ahogy Forrest Gump is mondta a nagy futása végén: ’kicsit fáradt vagyok’. De egy ponton talán újra belevágok.”
„A nagyszerű az autóversenyzésben, hogy bár nagyon fájdalmas tud lenni, de nagyjából kéthetente tudod, mit fogsz csinálni” – folytatta Newey. „Szerintem ez a visszajelzés teszi élettel teli az egészet. És azt hiszem, ez az, amihez hozzászoktam az évek során, és tudom, hogy hiányozna, ha nem csinálnám. De visszatérve a kezdő kérdéshez: újra belevágok-e vagy csak élvezni fogom-e a jachtomat és elhajózom a naplementébe…?”
Penske és Ecclestone hatása
Newey az interjúban azt elárulta, hogy beszélt Roger Penske-vel és Bernie Ecclestone-nal, akiket egyaránt rendkívül tisztel és akik egyaránt életkoruk ellenére is folyamatosan folytatták a munkát, és megkérdezte tőlük, hogy mi a titkuk: „Mindketten azt mondták, hogy az agy olyan, mint az izom: edzésre van szüksége, így folytatod, amit csinálsz.”
A világbajnok F1-es autók sorát tervező szakember elismerte: a két héttel ezelőtti Miami Nagydíjon furcsán érezte magát, mivel ugyan ott ült a Red Bull bokszfalán, de a stratégiai és mérnöki megbeszéléséken már nem vett részt. „Igazából csak a sajtó számára voltam oda kitolva. Sosem gondoltam volna, hogy ez akkora hír lesz, kicsit sokkolt, hogy ezzel voltak tele az újságok” – fogalmazott Newey, aki azt is kényelmetlennek érezte, hogy épp május 1-jén, Ayrton Senna halálának 30. évfordulóján adták ki a búcsújáról szóló sajtóközleményt.