A februári autóbemutatók első hetében a konstruktőri világbajnokság hátsó öt helyezettje villantotta meg új versenygépét vagy legalábbis festését, a második hétben – négy napba sűrítve – az első öt következik. Hétfőn már reggel 9-kor megérkezett az új Aston Martin, az AMR24.
Dan Fallows technikai igazgató szerint az volt a céljuk, hogy egy jobban fejleszthető F1-es autóval álljanak elő 2024-re, és ezt meg is tették: erősebb alap áll rendelkezésükre, az egyenesbeli tempóban pedig javulás várható. Bővebben Fallows szavai a fejlesztésekről itt olvashatók. Szintén tőle származik a hangzatos kijelentés: „Az a hozzáállásunk, hogy abszolút verhető a Red Bull. Ezt hajtjuk, őket célozzuk.”
A csapat nem sokat teketóriázott, a bemutató után rögtön pályára gurították az autót, Silverstone-ban előbb Lance Stroll, majd Fernando Alonso ült volán mögé.
Az újítások így stúdióképeken és pályafotókon is megfigyelhetők voltak. Az AMR24 a legtöbb területen az AMR23 továbbgondolása, a legfontosabb különbség azonban nem saját fejlesztés: a hátsó felfüggesztés a Mercedestől vásárolt, így két nappal a W15 bemutatója előtt kiderült az egyik újdonság, amit Brackley-ben kitaláltak. Az új Aston Martin technikai részleteivel ebben a cikkben foglalkoztunk.
Fernando Alonso az Aston Martin első győzelmére hajt az új autóval – Lance Strollnak pedig vannak ötletei, hogyan tudna jobb teljesítményt nyújtani, de reméli, idén kevesebb probléma hátráltatja majd.
Új tagot jelentett be az Aston Martin fiatal versenyzői programja: az utánpótlásosztályra Jak Crawford került be, aki négy éven keresztül, egészen tavaly novemberig a Red Bull juniorcsapat tagja volt.
Alonso, a Mercedes és Briatore posztja
„Tisztában vagyok a helyzetemmel, ami eléggé egyedi, hiszen csak három világbajnok van a mezőnyben, ráadásul gyors világbajnokok, mivel a múltban voltak talán olyanok, akik nem voltak annyira elkötelezettek az iránt, hogy gyorsak legyenek… És valószínűleg én vagyok az egyetlen, aki elérhető 2025-re” – így fogalmazott Fernando Alonso, aki nagyon is tisztában van pilótapiaci helyzetével, de állítja, az Aston Martin a prioritás, a Mercedesszel pedig nem történt kapcsolatfelvétel.
A Ferrarihoz igazoló Lewis Hamiltonnak azért odamondott egyet: „Tizenkét hónapja vagy két hónapja még nem ez volt a gyerekkori álma, gyanítom, mivel akkor még másféle álmokról beszélt…”
Alonso menedzsere, Flavio Briatore épp a bemutató napján olajat öntött a tűzre: „reggeli Toto Wolff-fal” címmel a közösségi médiában posztolt arról, hogy a Mercedes-csapatfőnökkel kávézott jókedvűen…
79 milliárdba kerül a Hungaroring felújítása
Ebből egyelőre 12 milliárdot fizettek ki, a beruházást pedig a Miniszterelnökség felügyeli – a jogdíjakon viszont a felújításért cserébe 102 milliárd forintot spórol a magyar állam.
A Magyar Nagydíjat idén és jövőre is meg lehet tartani a beruházás közepette is, és a 2026-os F1-es futam lesz az első, ami már a befejezett, felújított Hungaroringen kerül megrendezésre. Részletek.
A Ferrari ismét becserkészi a Red Bull technikai főnökét?
Sajtóhírek szerint a Scuderia újfent kivetné a hálóját Pierre Wachére, aki állítólag Adrian Newey-nál is fontosabb szerepet tölt be az F1-es Red Bullnál. Részletek a Hamilton-faktor szerepével itt találhatók.
Levette a felelősség súlyát embereiről James Vowles, a Williams csapatfőnöke, akinek egyértelmű célja van a britek élén: a világbajnoki címért való küzdelem és diadal. Ezeket mondta Vowles.
Az utóbbi egy hét legfontosabb F1-es híreit beszéltük át Pitwall című műsorunk legfrissebb adásában, kiemelt figyelmet szentelve a Horner-ügynek és az autóbemutatóknak.
Pályán az új F2-es autók
A bahreini előszezoni tesztek alkalmával gördültek pályára a Formula-2-es bajnokság kívül-belül teljesen megújult autói. A biztonság és teljesítmény terén is előrelépést mutató új versenygépeket a jelenlegi F1-es autók képére tervezték – a róluk készült fotók elárasztották a közösségi médiát.
MotoGP: Változatlan versenyzői párosítás a Red Bull KTM-nél, változatlan színvilág a motorokon: lehullt a lepel Brad Binder és Jack Miller gyári RC16-osáról.