Sajtótájékoztatót tartott ma délelőtt a Hungaroring a pálya folyamatosan zajló felújításával kapcsolatban
„Az a döntés állt előttünk, hogy marad-e Magyarországon az F1, vagy elmegy innen, mert miközben a sorozat szervezői nyitottak voltak arra, hogy hosszú távú megállapodást kössünk, addig elvárták, hogy a rendkívül leromlott állapotú pályát és kiszolgáló épületeket újítsuk fel. Cserébe a jogdíj kapcsán sikerült egy kedvező megállapodást kötni” – mondta Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter, aki azt is elárulta, hogy ezzel az eredeti tervhez képest 102 milliárd forintot spórol a magyar állam 2032-ig.
A miniszter azt is elmondta, hogy egy nyolc-tíz éve esedékes felújításról van szó, amiről tavaly hozták meg a döntést, hiszen Magyarországnak érdeke az, hogy itt maradjon az F1.
A tavaly áprilisban megkezdett első felújítási ütem során megújult a közműhálózat, felépült egy új fogadóépület kávézóval, bolttal, műveleti központtal, a második ütem pedig 2023 októberében kezdődött, és jelenleg is tart.
Gulyás Gergely hozzátette, hogy a legolcsóbbnak bizonyuló 79 milliárd forintos árajánlat nyerte a közbeszerzést, amihez társul egy tízszázalékos tartalék keret, és az építkezés jelenlegi fázisáig 12 milliárd forint kifizetése történt meg.
A Magyar Nagydíjat idén és jövőre is meg lehet tartani a beruházás közepette is, és a 2026-os F1-es futam lesz az első, ami már a befejezett, felújított Hungaroringen kerül megrendezésre.
Gulyás azzal zárta mondandóját, hogy a beruházást a Miniszterelnökség felügyeli, Gyulay Zsolt elnök-vezérigazgató pedig kiemelte azt is, hogy a folyamatok gyorsítása érdekében került át a Hungaroring tulajdonosi joggyakorlása a Miniszterelnökséghez.
Gyulay azt is elmondta, hogy havonta be kell számolni a munkálatok állásáról a Liberty Media felé, és az is elvárás, hogy minden futam előtt 60 nappal vissza kell kapni a pályát a kivitelezőtől.
Mészáros Sándor videós bejelentkezése itt tekinthető meg: