Múlt héten hullt le a lepel a Williams 2024-es versenygépéről, az FW46-ról. James Vowles, aki 2023 eleje óta tölti be a csapatfőnöki pozíciót az istállónál, most először irányított végig egy csapatot a teljes autótervezési folyamaton legfőbb vezetőként, így nem meglepő, hogy a nagy felelősséggel járó feladat okozott pár álmatlan éjszakát a brit szakembernek.
„Ami engem illet, talán nem realizáltam igazán, mekkora nyomás nehezedik a vállamra, de a végsőkig elmentünk és a határainkat feszegettük, ehhez nem férhet kétség. Nem szégyellem bevallani, hogy voltak olyan napok, amikor egyáltalán nem aludtam, mert tudtam, hogy 1000 emberért vállalok most felelősséget. Biztos vagyok benne, hogy amit csinálunk, az megfelelő a jövőre nézve, és ez a magabiztosság az, ami megengedi nekem, hogy összehívjam az embereimet és átbeszélhessem velük a dolgokat. Pontosan ezt tettük az elmúlt pár hétben, majd csapatként összegyűltünk és beindítottuk az autót, ami hatalmas jelentőségű esemény volt” – mondta Vowles.
Az elmúlt évekhez képest előrelépést mutatott 2023-ban a Williams: Alexander Albon több alkalommal is az első tíz között harcolt a pontokért, az év végén pedig a hetedik helyet csípték meg csapatként a konstruktőri bajnokságban. Az istálló vezetője azonban nem elégszik meg ennyivel, ő a csúcsra akarja visszajuttatni a legendás alakulatot.
„Világossá tettem mindenki számára, hogy a kudarc súlya az én vállamon nyugszik. Nem szeretném, hogy bárkit is visszatartson a sikertelenségtől, vagy a kényelmes határokon kívülre merészkedéstől való félelem. A támogatásomat élvezik, itt az idő, hogy szakítsunk azzal, amit már tudunk, visszamenjünk az alapokhoz és mindent elölről kezdjünk. Az előrelépés nem azt jelenti, hogy megelégszünk egy nyolcadik vagy hetedik hellyel. Csak akkor leszek megelégedve, amikor világbajnoki címekért küzdünk és meg is nyerjük őket” – jelentette ki a brit szakember.