A 2024-es esztendő eddigi legfontosabb Formula-1-es történése Lewis Hamilton ferraris átigazolása volt, így aligha meglepő, hogy az Aston Martin bemutatója kapcsán tartott sajtóbeszélgetésen Fernando Alonso sem kerülhette ki az erre irányuló kérdéseket. Már csak azért sem, mert mindez az ő szempontjából is érdekes, hogy így előtte is megnyílt például a lehetőség a Mercedes-ülésre. Az erre irányuló kérdésre azonban a pilóta elárulta: nem történt kapcsolatfelvétel a Mercedesszel:
„Egyáltalán nem. A pilótapiac előbb mozgásba lendült idén, mint szokott, inkább június-július szokott lenni a megszokott időpont. De ez egyáltalán nem fog érinti engem a szezonra való felkészülésben.”
Alonso ezen a ponton egyébként egy hosszú monológot szúrt be arról, mennyire igazságtalannak tartja, hogy versenyzőnként mindössze másfél tesztnap áll rendelkezésre a felkészülésre: szerinte négynaposra lehetne bővíteni a tesztet, amelyen két autóval is körözhetnének, ha már amúgy is Bahreinben lesz az egész istálló az azt követő héten esedékes évadnyitó miatt. Majd így folytatta:
„Mivel ennyire limitált az időnk, nem gondolkodok sokat jelenleg a jövőn. Meg kell várnom néhány versenyt. Tisztában vagyok a helyzetemmel, ami eléggé egyedi, hiszen csak három világbajnok van a mezőnyben, ráadásul gyors világbajnokok, mivel a múltban voltak talán olyanok, akik nem voltak annyira elkötelezettek az iránt, hogy gyorsak legyenek… És valószínűleg én vagyok az egyetlen, aki elérhető 2025-re.”
„Úgyhogy jó helyzetben vagyok, ugyanakkor amikor dönteni fogok arról, hogy továbbra is versenyezni akarok-e a jövőben vagy sem, először egyedül az Aston Martinnal fogok beszélni, mivel ez az egyetlen prioritásom” – hangsúlyozta.
A spanyol elmondta: úgy érzi, még néhány év mindenképp van benne, de azt egyelőre nem tudta megmondani, hogy el tudja-e képzelni magát 50 évesen is akár a versenypályákon, mivel más dolgok is érdeklik az életben. És ez jelenthet akár más autósportot is az F1-en kívül – árulta el, amikor újfent felmerült a jövőjét és a szerződését érintő kérdés:
„Az első néhány hónapban ez lesz a kérdés, úgy érzem… De ahogy mondtam, előbb túl kell lennünk néhány versenyen. Először magamnak kell dönteni arról, hogy mit akarok csinálni a jövőben, hogy újra el akarom-e kötelezni magam még néhány évig erre a sportra, amit imádok.”
„De imádok vezetni, egész télen különböző autókat vezettem: DTM-autót, autókrosszt, raliautót, még gokartot is. Szóval imádom a Formula-1-et, de általánosságban is imádok vezetni. Úgyhogy ha nem F1, akkor az autósport bármely más formájában is meg fogom találni a boldogságot, és talán több időm lesz a magánéletemre is, ami szintén fontos ebben az életkorban.”
„De ezt a döntés magamnak kell meghoznom, át kell gondolnom, hogy aztán elkötelezhessem magam egy csapat mellett, amely a következő néhány évben az időm száz százalékát ki fogja tölteni. Amint ez a döntés megvan, leülünk majd az Aston Martinnal, elmondom a döntésemet, hogy szeretném folytatni ezt a projektet.”
„Úgy gondolom, nagyot léptünk előre közösen tavaly, sok dolgot építettünk fel együtt, itt van ez az új létesítmény, és mindenünk megvan, hogy sikeresek legyünk a jövőben, és bízom ebben a projektben. Úgyhogy ez az első prioritásom, először az Aston Martinnal akarok beszélni, mert nagyon is a projekt részének érzem magam.”
„De ha nem tudunk megállapodni, és továbbra is az F1-ben akarok versenyezni, akkor tudom, hogy kiváltságos helyzetben vagyok, valószínűleg vonzó vagyok más csapatok számára, látták a tavalyi teljesítményt és elköteleződést. Mint mondtam, csak három világbajnok van a rajtrácson, és közülük csak egy elérhető.”