DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Lehullt a lepel az Aston Martin új F1-eséről

Az Aston Martin nyitotta az F1-es bemutatók második hetét: a tavalyi erős alapokra építkezve újult meg Alonso és Stroll zöldben pompázó AMR24-ese.

Hétfő reggel az Aston Martin folytatta a Formula-1-es autóbemutatók sorát: leleplezték az AMR24-es nevet viselő versenygépet, amellyel újfent Fernando Alonso és Lance Stroll száll majd harcba. A csapat mottója hetek óta a „hiperfókusz” a 2024-es idényre: Mike Krack csapatvezető a bemutató kapcsán elárulta, hogy ez azt takarja, hogy a javuláshoz lényeges részekre koncentráltak a munka során.

„Büszkén mutatjuk be az AMR24-est” – fogalmazott Krack. „Ez az egész csapat óriási erőfeszítéseinek eredménye, és lehetővé teszi, hogy még egy lépést tegyünk előre 2024-ben. A 2023-as szezon utolsó versenye óta mindenki arra hiperfókuszált, hogy minden területen fejlődjünk, arra koncentrálva az erőfeszítéseinket, ami valóban különbséget jelent és ami tényleg számít ahhoz, hogy jobbak legyünk.”

f1-aston-1



„Szinte az autó összes részén finomítottunk és javítottunk, építve az erősségeinkre és alkalmazva az előző idény tanulságait. A 2023-as volt eddig a legjobb szezonunk, a célunk pedig az, hogy rendszeresen pontokat és dobogókat szerezzünk, és harcolhassunk az első zöldben szerzett győzelmünkért.”

 

Finomítás sok újítással

Az AMR24-es, amely az első F1-es autó, amelyet már az Aston új silverstone-i technológiai központjában terveztek, idén is az ikonikus brit versenyzöldben pompázik, és bár követi a számos dobogós helyezést elérő előd tervezési filozófiáját, eközben számos új elem is található az autón. A csapat szerint mindez egy könnyebb és aerodinamikailag is hatékonyabb gépet eredményez, amely reményeik szerint szélesebb működési tartománnyal rendelkezik majd – Dan Fallows, az Aston Martin F1-es technikai igazgató így beszélt minderről:

f1-aston-2 

„Még a stabil szabályok ellenére is végtelen lehetőség adódik a finomításra. A tavalyi autó erős továbbfejlesztésének nevezném az AMR24-est, és valóban eltérően néz ki azzal, hogy új elemek vannak rajta, amelyek erős alapot adnak nekünk a fejlesztéshez. A karosszériadizájn új, ahogy az orr, az első szárny, valamint az első és hátsó felfüggesztés is. Szeretnénk felvenni a kesztyűt idén a fejlesztési versenyben, és úgy terveztük ezt az autót, hogy ezt meg tudjuk tenni.”

„A másik terület, amire koncentráltunk, hogy szélesítsük az autó működési tartományát. Arra fókuszáltunk, hogy sokoldalúbbá váljon az autó többféle karakterisztikájú pályákon. Olyan versenyautót akarunk, amely sokkal inkább sokoldalú. Hisszük, hogy az AMR24-es ideális platformot jelent a szezonközi fejlesztésekhez és egy egész idényen át kitartott küzdelemhez.”

f1-aston-3

Büszkeség és éhség

A két pilóta közül a tavaly nyolcszor is dobogóra álló Alonso így nyilatkozott a leleplezés kapcsán: „Hihetetlenül büszke vagyok a csapatra és arra, amit ilyen rövid alatt elértünk. Nemcsak a pályán mutatott fejlődésre, hanem az Aston Martin technológiai kampuszának minden területén történt befektetésekre. Mindig élveztem ezt az érzést egy új bajnokság kezdetén, és ez már a 21. idényem lesz versenyzőként az F1-ben. Az egész csapat teljes gőzzel dolgozott azon, hogy az AMR24 készen álljon az új szezonra, de rengeteg kérdést kell megválaszolni a teszten és az első néhány futamon. Izgatottan várom, hogy beülhessek a volán mögé és megkezdhessem a második szezonomat zöldben.”

A csapattárs Stroll a következőket mondta el: „Igazi zsongás jellemezte az Aston Martin technológiai kampuszát a télen. Még mindig fiatal csapat vagyunk, de gyorsan fejlődünk. Érezhető az éhség és a hit, ahogy sétálunk a kampuszon: elismerés illeti az összes ott dolgozó lenyűgöző embert. Mindnyájan szeretnénk tovább hajtani onnan, amit tavaly elértünk, különösen az évad utolsó részében, ahol erős fejlődést értünk el, jobban kiismerve az autót. Úgy vélem, ez jól megalapozza az új szezont, és alig várom, hogy elkezdődjön.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: