Bár helyi idő szerint vasárnap esti hír, de magyar idő szerint hétfő reggel szembesülhettek vele a Formula.hu olvasói, hogy utólag kizárták Lewis Hamiltont és Charles Leclerc-t a Formula-1-es USA Nagydíjról. Történt ugyanis, hogy a futamot követő technikai ellenőrzésen túl vékonynak találták az autóik alján lévő kopólemezt – bővebben ide kattintva.
Toto Wolff Mercedes-főnök minderre reagálva elismerte, hogy nekik nem sikerült jól belőni a beállításokat a sprintformátum, a COTA huplijai és a fejlesztésük tükrében, míg más csapatoknak igen, míg maga Hamilton is inkább a pozitívumokra koncentrált az elvett második helyezése ellenére – a nyilatkozataik itt olvashatók.
A kizárások nagy nyertese egyébként Logan Sargeant volt, aki így a 12. helyről a 10.-re lépett előre, s ezzel megszerezte F1-es pályafutása első pontját: „Csodálatos hazai pályán megszerezni első F1-es pontom egy ilyen kihívást jelentő hétvége befejezéseként. Nagyon büszke vagyok a csapatra és magamra is a kemény munkáért és fejlődésért, amit ebben a szezonban tettünk.”
Mindezekről egyébként Pitwall című hírműsorunk friss adásában is beszéltünk, ahol ezek mellett szót ejtettünk a nagy port kavart egymilliós pénzbírságokról, az Andretti terveiről, valamint Mick Schumacher WEC-tesztjéről is:
Max Verstappen szerint amúgy Hamilton akár nyerhetett is volna egy jobb stratégiával (mármint a kizárás nélkül): a háromszoros világbajnok holland és Red Bull-os főnöke a pilótát vasárnap kínzó fékproblémákról beszélve jutott erre a következtetésre – részletek itt.
Verstappen és Hamilton az említett huplikról is beszélt: előbbi konkrétan úgy fogalmazott, hogy hiába tartja nagyszerűnek a COTA nyomvonalát, a bukkanók miatt ebben a formájában „nem F1-es szintű” a pálya. Ami pedig a Verstappent a díjátadó során kipfujoló nézőket illeti: a Red Bull-ost nem zavarta a dolog, elvégre mint mondta, a trófeát ő vihette haza a nap végén…
A Mercedes részéről George Russell is újabb elszalasztott lehetőségről beszélt Austin után, bár szerinte a texasi hétvége az egész 2023-as idényét jól jellemezte.
A Ferrari részéről Frederic Vasseur beismerte, hogy hibáztak Charles Leclerc egykiállásos taktikájával: a csapatfőnök szerint a gondot az okozta, hogy nem voltak biztosak a dolgukban, mivel a számok azt mutatják, az egy kiállás is gyors lehet. Leclerc-t amúgy emellett még komoly fogfájás is kínozta a hétvégén.
A visszatérő Daniel Ricciardo is szenvedett, ám neki nem a nemrég még törött kezével adódott gondja, hanem az AlphaTaurija sérült meg: az ausztrál értékelése az USA GP-ről itt található.
Lance Stroll még a verseny előtt követett el egy kínos bakit, ugyanis bár az Aston Martinok a bokszutcából vágtak neki a futamnak, a kanadai az ismerkedős köre után tévedésből nem oda hajtott vissza, hanem a rajtrácsra. Az esetet a felügyelők is vizsgálták, de büntetés nem lett belőle – bővebben itt.
Az F1-en kívül is akadtak azért híreink. A Mercedes például bejelentette, hogy 17 éves tehetsége, a bajnoki címeket halmozó Andrea Kimi Antonelli jövőre egyből a Formula-2-ben debütál a Formula Regionalban aratott sikerei után – részletek ide kattintva.
Beszámoltunk természetesen a NASCAR vasárnapi versenyéről is, ahol Bell óriásit hajrázott, Larson pedig hatalmasat hibázott – szöveges és videós összefoglaló egyaránt itt.
Végezetül pedig ajánljuk még a Formula Motocast friss adását, amelyben Jorge Martin felesleges kockáztatásairól, Francesco Bagnaia nagy mentéseiről, Johann Zarco első győzelméről és Marc Marquez szenzációs átigazolásáról is beszéltünk az Indonéz és Ausztrál GP-k után: