DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

„Nem F1-es szint az austini huplik” – Verstappen

Hiába kedveli a COTA nyomvonalát, túlságosan is sok a bukkanó a texasi pálya aszfaltján. Fernando Alonso kiesését is ez okozta vasárnap.

Amióta a Circuit of the Americas versenypálya bemutatkozott 2012-ben a Formula-1-ben, rendre előkerülnek problémaként az aszfalt hepehupái. Ez különösen a MotoGP-s futamon okoz gondot, de az F1-esek is többször felemelték már a hangjukat miatta. Most ebbe a sorba állt be a vasárnapi USA Nagydíjat megnyerő Max Verstappen is:

„Rendbe kell hozni, mert pillanatnyilag érzésre jobban passzolna egy raliautóhoz” – idézi a háromszoros világbajnokot a RaceFans.net szakoldal. „Folyamatosan ugrálok és pattogok. Egy F1-es autóban valószínűleg nem is látszik annyira, mert a leszorítóerő miatt gyakorlatilag hozzá vagyunk ragasztva a földhöz. De azok a huplik és ugratók, amelyek néhány pontok megtalálhatók, túlságosan is nagyok. Nem hiszem, hogy ez F1-es szint.”

f1-verstappen-austin-redbull-1



„Imádom ezt a pályát, őszintén, a nyomvonal lenyűgöző. De egyértelműen új aszfalra van szükség, amelynek sokkal simábbnak kell lennie a következő években, mivel már kérjük ezt egy pár éve, de nem igazán csinálnak vele semmit.”

Verstappennel egybehangzó véleményt fogalmazott meg Lewis Hamilton is, akinek csapatán, a Mercedesen részben épp a hepehupák fogtak ki úgy a beállítások keresésekor, hogy végül a vasárnapi versenyt követően kizárták a hétszeres F1-es világbajnokot (a ferraris Charles Leclerc-rel együtt), miután az autójának alján a kopólemezt túlságosan vékonynak találták az utólagos technikai ellenőrzések során.

„Huplis. Szeretem bizonyos mértékig a bukkanókat, mert hozzáadnak a pálya karakteréhez, de ez túl sok” – fogalmazott Hamilton. „Versenyzőként és a GPDA tagjaival nyitottak vagyunk, hogy beszéljünk velük és segítsünk nekik, például azzal, hogy hátha nem kell az egészet megcsinálni, mert az egy vagyonba kerülhet. Például az utolsó kanyartól a rajtvonalig sima az aszfalt, a többi részen viszont huplis. A bokszutca is sima, de vannak részek, amelyeken nyilvánvalóan tudnánk javítani.”

f1-alonso-aston-austin-1

Alonso kiesését is a huplik okozhatták

Nem elég a Mercedest és a Ferrarit érintő diszkvalifikáció, az Aston Martinnál kieséshez vezetett a pálya huplis karaktere: Mike Krack csapatvezető szerint Fernando Alonso autójának alja is miattuk sérült meg a nagydíjon.

„Brutális ez a pálya, nagyon-nagyon kemény. És volt a padlólemez jobb oldalának egy része, ami egyszerűen letört. Fél méter hosszan eltűnt. Tudjuk, hogy kemény pályáról van szó, amikor idejövünk, mindent megerősítünk, amit csak lehet.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: