Néhány órával az austini futam leintése után érkezett a hír, hogy Lewis Hamilton és Charles Leclerc autója is megbukott az utólagos technikai ellenőrzésen: mindkét autónál a padló alján találhatón kopólemez bizonyult az előírt minimumnál vékonyabbnak. Emiatt mindkét pilótát kizárták: Hamilton egy második, Leclerc egy hatodik helyet bukott ezzel.
Mindezek ellenére a Mercedesnél igyekeztek inkább az F1-es USA Nagydíj során szerzett pozitív tapasztalatokra fókuszálni, hiszen Toto Wolff csapatfőnök szerint működtek a most bevetett fejlesztéseik, ami a jövőre nézve töltheti el őket optimizmussal:
„Rengeteg pozitívumot tudunk elraktározni az autó mai teljesítményéről. Utálunk ennyire közel kerülni a győzelemhez és lemaradni róla. De ez egy olyan pálya, ahol még néhány versennyel ezelőtt sem teljesítettünk volna ilyen jól a gyors, sodró kanyarok miatt. Úgy fest, a fejlesztések révén jobb lett az autó ezeken a területeken, az irány szempontjából ez egy nagyon jó jel.”
„Ami a versenyeredményt és a kizárást illeti, a beállítások kiválasztása mindig kihívást jelent a sprinthétvégéken az egyetlen egyórás szabadedzéssel, és ez még inkább igaz egy olyan huplis pályán, mint a COTA, ráadásul egy új csomaggal. De végső soron mindez nem számít: mások jól csinálták, míg mi nem, és nincs mozgástér a szabályokban. Ezt el kell viselnünk, tanulnunk kell a leckéből, és erősebben visszatérnünk a következő hétvégén” – fogalmazott Wolff.
Maga Hamilton is hasonlóan nyilatkozott a Mercedes közleményében: „Olyan hangulatban érkeztem ide, hogy keményen harcoljak, érezzem jól magam és roppant elégedett vagyok a teljesítménnyel. Összességében viszont így sem teljesítettünk ma optimálisan. Jó tempónk volt és jól éreztem magam az autóban. Kemény versenyt vívtunk a körülöttünk lévőkkel, hiszen gyorsak voltak, de sok dologgal elégedettek lehetünk. Bizakodó vagyok, ahogy haladunk előre, még úgy is, ha azt nézzük, hogy akár nyerhettünk is volna. Természetesen csalódáskeltő, hogy utólag kizártak, de ez nem vesz el a hétvégén mutatott fejlődésből.”
De mi is történt?
Az már a felügyelői dokumentumokból kiderült, hogy a Mercedes és a Ferrari is azzal magyarázta a lemez túlzott kopását, hogy a sprintformátum miatt egyetlen szabadedzés alatt kellett volna megtalálniuk az ideális beállításokat egy egyenetlen felszínű pályán.
Ezt a magyarázatot osztotta meg a Ferrari videójában a maranellóiak sportigazgató, Diego Ioverno is: a szakember elmondása szerint úgy érezték, hogy a beállításaik megfelelők lesznek, de az említettek mellett ráadásul még az előrejelzésekhez képest intenzívebbé váló szél is belejátszott abba, hogy végül szabálytalannak találták Leclerc autóját.