DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Elismerte a Ferrari: hibáztak Leclerc taktikájával

Frederic Vasseur szerint a gondot az okozta, hogy nem voltak biztosak a dolgukban, mivel a számok azt mutatják, az egy kiállás is gyors lehet.

Hiába indulhatott a pole-pozícióból Charles Leclerc a Formula-1-es USA Nagydíjon, csupán a hatodik helyen ért célba a versenyen. Mindez nagyrészt annak volt köszönhető, hogy egykiállásos taktikát választottak – igaz, végül ez sem számított, hiszen technikai szabálytalanság miatt utólag kizárták a monacóit.

Leclerc a leintés után arról beszélt, hogy „rosszak voltak a számok”, amelyek alapján az egy kiállás mellett döntöttek, de egyébként meg mindegy volt a stratégia, hiszen eleve lassú volt az autójuk. A taktikai hibát aztán a Ferrari csapatvezetője, Frederic Vasseur is elismerte:

f1-leclerc-ferrari-austin-1



„Egyértelműen vegyesek az érzések. Mert a garázs egyik oldalán Carlosszal elég jól teljesítettünk. Negyedik helyről indultunk, negyedikként is végeztünk, két vagy három másodperccel Norris mögött értünk célba, és szerintem minden jól ment” – kezdte értékelését a Motorsport.com hasábjain Vasseur, utalva a negyedikként befutó, de Lewis Hamilton diszkvalifikálása után a dobogó alsó fokát megöröklő Carlos Sainz futamára.

„Charles-lal viszont, aki 12 kör után tíz másodperccel ment Carlos előtt, az egy kiállás mellett döntöttünk, ami nem volt jó választás, ez nyilvánvaló. Valószínűleg a problémát az jelentette, hogy nem volt tiszta képünk a futam előtt, kicsit hezitáltunk, és ő maga is hezitált az első etapban, hogy nyomja-e vagy sem. És hibáztunk.”

„Nem volt annyira tiszta a futam előtt a dolog. Két opciónk volt, és a számokat tekintve nagyon-nagyon közel voltak egymáshoz. Szerintem abban követtünk el hibát, hogy arra számítottunk, hogy a mezőny fele-fele arányban dönt majd egyik vagy másik taktika mellett, és egyáltalán nem ez volt a helyzet.”

f1-leclerc-ferrari-austin-2

Vasseur hozzátette: azt várták, hogy például a Mercedes-pilóták is egykiállásos taktikán lesznek, szerinte Hamilton sem volt messze ettől, George Russell pedig szintén azt tervezhette, csak a boly végén autózva könnyebben tudott váltani menet közben. A Scuderia vezetője szerint az sem segített Leclerc-nek, hogy a mezőny többsége más taktikán volt:

„Ez azt jelentette, hogy sokkal nagyobb a forgalom körülötted, mert nem mindenki ugyanazt a versenyt futja, mint te, hanem nem lehet tiszta futamod, hiszen nem vagy szinkronban velük, egyszer vagy kétszer is megelőznek téged. És minden egyes előzéssel veszítesz két másodpercet. Vagyis ha négy srác duplán megelőz, az másfél másodpercekkel számolva is 12 szekundum a forgalom miatt.”

Arra a kérdésre, hogy mit érhetett el volna a monacói, ha ő is két kiállással megy, nem akart válaszolni Vasseur: szerinte nem a „mi lett volna, ha” a lényeg, sokkal inkább a hibára és annak okaira kell fókuszálni, hiszen ahogy azt maga a pilóta is jelezte, valamiért nem voltak helyesek az előzetes számaik a stratégiák kapcsán.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: