A napot a Formula Podcast nagy nyári kérdezz-felelek adásának második felvonásával indítottuk. Ki lehet Sainz utóda, kit ültetnénk Verstappen mellé, hogy érkezhet meg az első kínai gyártó, van-e dohányzó pilóta a mezőnyben? Hol juthat F1-es üléshez Alex Palou? Mit hozhat a jövő a Stroll-klán számára? És ki tudják-e mondani Sanyi nevét a paddockban? Többek között ezekről beszélgettünk:
A szerdai nap kétségtelenül legőrültebb, első és sokadik hallásra is döbbenetes és hihetetlennek tűnő pletykája, hogy Lance Stroll azt fontolgathatja, hogy az F1 helyett teniszre váltson: erről a The Race podcastjában beszélt Ben Anderson újságíró – részletek itt.
Különleges festést visel majd az Alfa Romeo a Holland Nagydíjon, melyet BOOGIE, a német graffitiművész álmodott meg. Természetesen nem az év elején bemutatott Art Car gördül majd pályára, ezt csupán kiállítják Zandvoortban, de a csapat közleménye szerint Bottas és Zhou C43-asa is olyan dizájnt visel majd, mely különböző elemeiben ezt a speciális festést idézi fel. A csapat erről egy kedvcsináló videót is közzétett – ide kattintva mutatjuk.
Reagált a Felipe Massa-ügyre a Ferrari, pontosabban Frederic Vasseur csapatfőnök: nem akarta ugyan kommentálni a brazil lépéseit, de szerinte furcsa lenne 15 év után belenyúlni a végeredménybe.
Ha már Ferrari: Vasseur arról is beszélt, hogy minden téren fejlődniük kell, a fő cél pedig az, hogy tempóban utolérjék a Mercedest – bővebben itt. Szintén a maranellóiakkal kapcsolatos hír, hogy a hétvégi Holland Nagydíj első szabadedzésén autóba ül (egész pontosan Carlos Sainzéba) Robert Svarcman.
Minden futamon dobogóra állna Sergio Perez: ez a célkitűzése a mexikói Red Bull-osnak az F1-es szezon második felére – bár tudja, már a zandvoorti verseny is trükkös lehet.
Pierre Wache technikai igazgató szerint Adrian Newey vezetése alatt a Red Bull mérnöki csapata ki tud bontakozni – ez pedig kulcsfontosságú az alakulat sikerességéhez.
Sokat tanul Hamiltontól és Russelltől, s annak is megvan az előnye, hogy a garázsból nézi a versenyeket – mercedeses munkájáról nyilatkozott Mick Schumacher, aki boldog édesapja volt csapatánál.
Miért nincsen F1-es Német Nagydíj? Az ország jelenlegi egyetlen versenyzőjének, Nico Hülkenbergnek érdekes véleménye van arról, miért esett vissza az F1 népszerűsége hazájában – főnöke, Günther Steiner viszont Német és Dán Nagydíjat is szeretne.
Imola ismét jelezte, hogy extra nagydíjat szeretne a májusban az áradások miatt elmaradt idei futam helyett: https://formula.hu/parc-ferme/36333
Végezetül pedig egy kis MotoGP: friss adással jelentkezett a Formula Motocast, amely a helyszínről követte végig az Osztrák Nagydíj eseményeit, így első kézből szereztünk tapasztalatokat arról, mire számítson az, aki a jövőben kilátogatna Spielbergbe. De persze beszéltünk arról is, ami a pályán történt: Francesco Bagnaia domináns produkciójáról, a sprinten történt incidensek kétes megítéléséről, valamint az egyre érdekesebb fordulatokat produkáló átigazolási piacról.