Elfogadhatatlannak találja a melbourn-i időmérő edzésen történteket Sergio Perez, miközben az AlphaTauri első embere már Mexikó hősének utánpótlásán gondolkodik, és meg is van a jelöltje. Ausztráliában Carlos Sainznak még annyi oka sem volt az örömre, mint Pereznek, a spanyol ennek és a gyenge szezonkezdetnek ellenére is megtalálta a pozitívumot a Ferrari idei autójában, mellyel kapcsolatban a csapatfőnök óriási előrelépésről beszélt.
Ha pedig valahol igazán szomorú arcokat lehetett látni az Ausztrál Nagydíj leintését követően, az mindenképpen az Alpine volt, akik nagyon komoly pontmennyiséget hagytak a kettes kanyar kijáratában a harmadik rajtot követően – Bakuban komoly fejlesztésekkel vigasztalódhatnak. Az Aston Martin szintén várja a fejlesztéseket, amire szükségük is lesz Lawrence Stroll vágyának beteljesítéséhez. Apropó, Stroll: a kanadai milliárdoshoz jó barátja, Toto Wolff is csatlakozott a leggazdagabb F1-es személyiségek listáján a Forbes kimutatásában.
Izgalmas pletykáról számoltak be német források: a Pirellinek konkurense lehet az F1-es gumitenderen, méghozzá a Bridgestone – és szintén az abroncsokhoz kapcsolódó hír, hogy közzétették a következő hétvégék kínálatát: debütál az idei leglágyabb gumi. Hasonlóan izgalmas felvetés a közös F1- és MotoGP-hétvége terve, habár rövidtávon aligha valósulhat meg.
Több korábbi klasszis is véleményt fogalmazott meg a hétvégi futammal kapcsolatban: Jean Alesi kiállt a versenyigazgatás mellett, Damon Hill pedig Fernando Alonso helyzetfelismerését méltatta, s Michael Schumacherhez hasonlította őt. Ahhoz a Schumacherhez, akinek szülőháza a legújabb hírek szerint megmenekül a falurombolástól – öccsének pedig nagy tervei vannak a szintén kegyelemben részesülő gokartpályával.
A nap legjobb poénját a műbajuszt öltve ügyfélszolgálatosnak álló Daniel Ricciardo szolgáltatta, akinek 2024-es szerződtetését nem zárta ki a Haas – azt meglátjuk, hogy Steinerrel tudnak-e majd együtt nevetni…
FormulaPlusz rovatunkban ezúttal Marc Marquez nagy vihart kavaró büntetésével foglalkoztunk, de nem ez volt az egyetlen F1-en kívüli tartalmunk ma: egy igazi nagyágyú csatlakozott a Kárai Motorsport csapatához a nyirádi Eb-futamra, ahol összesen 10 magyar indul – míg a spái 24 óráson annyi jelentkező volt, hogy egyeseket kénytelenek voltak eltanácsolni a versenytől.