Az eredetileg április 15-16-ra kitűzött Kínai Nagydíj újbóli elmaradásával az ausztrál és azerbajdzsáni versenyek között három üres hétvégéből álló szünet alakult ki – épp olyan hosszú, mint a Formula-1 hagyományos nyári szünete, amely az évad leghosszabb kimaradása szokott lenni. Mindössze három nagydíj után egy pihenő megtöri a szezon ívét, de van csapat, amely örül neki:
„Ez a szünet nem volt tervben, de örömmel látott szünet lesz mind nagy mennyiségű tartalékalkatrész legyártása, mind a fejlesztés szempontjából” – mondta az Alpine csapatfőnöke, Otmar Szafnauer, akit a RaceFans.net idéz. „Nagy erőfeszítést fordítunk arra, hogy elegendő készüljön el ezekből az alkatrészekből, és biztosan keményen tudjunk hajtani – szóval a szünet egyértelműen segít.”
„Baku kockázatosabb, mivel utcai pálya, a falak pedig közel vannak. Ahogy mondtam, jó ez a háromhetes szünet, hogy rendelkezésre álljon elég alkatrész a sprintre és a futamra is Bakuban. Remélhetőleg rendben leszünk velük és nem szenvedünk Miamiban” – tette hozzá a csapatfőnök. Az év első sprinthétvégéje, Azerbajdzsán után rögtön egy héttel következik Miami, ami logisztikai gondokat okozhat egy csapat számára, ha nem áll rendelkezésre elég tartalékelem. Az Alpine-nak pedig azért is szüksége van tovább alkatrészekre, mert mindkét autója sérült Ocon és Gasly ütközésében Ausztráliában.
Bakura készül az első Alpine-csomag
Egyes csapatok az első európai hétvégét, Imolát választották ki az első nagy fejlesztési csomag helyszínének – például a Ferrari és a Mercedes –, mások viszont a három héttel korábbi Bakut célozták meg. Közéjük tartozik a McLaren átalakított versenygépével, valamint az A523 átfogó módosításaival készülő Alpine.
„A szünet lehetővé teszi további újítások betervezését a szimulációs eszközök segítségével. Tudva, hogy ott a szünet, egy kicsit változik a terv, de ez szintén segít. Jelentős mértékű fejlesztésünk érkezik Bakuba, amit egy héttel követ Miami, ez az oka, hogy siettettük a fejlesztések készülését. A fontos az, hogy mind működjön, amikor felkerül az autóra. Tavaly a korreláció jól bevált, ha pedig ez így marad továbbra is, az újításokkal pedig haladunk, akkor harcban tudunk lenni a fejlesztési versenyben a körülöttünk levő csapatokkal” – ígérte a konstruktőri hatodik helyen álló Alpine feje.