Az utóbbi évek egyik legpontszegényebb szezonkezdetén van túl a Ferrari – ilyen téren még a történelmi mélypontot jelentő 2020-as idénynél is rosszabbul állnak három versenyt követően –, ráadásul miközben az egykörös tempót illetően nőtt a lemaradásuk a Red Bullhoz képest, addig a futamokon megmaradtak ugyanazok a gumikezelési gondok, mint tavaly.
Mindezek ellenére Carlos Sainz összességében mégis elégedettebb az SF-23-assal, ugyanis az elődje hiába volt alkalmas győzelmekre, sokáig szenvedett az autó megzabolázásával:
„Bizonyos szempontból hiányzik 2022, mert akkor legalább tudtuk, hogy olyan autó van alattam, amellyel győzelmeket és pole-pozíciókat lehet szerezni. Idén kicsit jobban érzem magam az autóban, különösen a futamokon” – nyilatkozta az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén az F1i.com szaklap által idézett spanyol.
„Semmi konkréttal nem küszködök vezetési szempontból, csak még nem sikerült összeraknom egy jó kört, egy jó időmérős kört. Nem végeztem jó munkát a kvalifikációkon. A versenyeken nagyjából kihoztam azt, ami az autóban van, ami nem sok. De várom, hogy meglássuk, hogy a fejlesztések javítanak-e az érzeten és azon, ahogy versenyezni tudunk, mert ezen a téren eléggé korlátozva vagyunk.”
Sainz újból kiemelte, hogy amellett, hogy igen izgága az autó, a gumikopás a legnagyobb problémájuk pillanatnyilag: „Nem igazán tudunk másokkal versenyezni, mert az autó rosszul viselkedik a felkavart levegőben. Zabáljuk a gumikat, így nem tudjuk nyomni a futamokon, hogy előzzünk, ami azt jelenti, hogy nagyjából beragadunk a versenyeken és nem igazán tudunk mit tenni. De ismerjük a gyengeségeinket, és remélhetőleg sikerül javítanunk rajtunk.”