DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
Hírösszefoglaló

Élen a Red Bull, jó az Aston és az Alpine, gondban a Mercedes: a pénteki F1-es hírek

Egy cikkbe gyűjtöttük az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj pénteki napjának minden fontos hírét, hogy ne maradjatok le semmiről.

A pályán is megkezdődött ma a Szaúd-arábiai Nagydíj hétvégéje, és egyelőre az élen érvényesül a papírforma: egyértelműen a Red Bull áll a legjobban. Max Verstappen mindkét szabadedzést az élen zárta, összességében magabiztos előnyben van a világbajnok, mögötte pedig ismét Fernando Alonso tűnik a legközelebbi ellenfélnek: a spanyol délután harmadik, este pedig már Sergio Perezt megelőzve második lett.

Verstappennek a visszaváltásokkal gyűlt meg a baja, Perez pedig egy mechanikai problémára panaszkodott, de összességében semmi okuk nincs a panaszra, egy körön és versenytempóban is nagyon erősnek tűnnek, az első sort célozhatják szombaton.

f1-verstappen-redbull_3



Még mindig Red Bull: dr. Helmut Marko szerint csapatuk egyértelmű első erő, övék az első két hely, mögöttük viszont meglepetéscsatát vár az Aston Martin és az Alpine között, esetleg némi Ferrarival vegyítve, mert szerinte a maranellóiak a megbízhatósági gondok miatt nagyon letekerték a motorjaikat. A Mercedest nem említi.

Ha már Alpine: Esteban Ocon is úgy érzi, hogy most váratlanul jók, nagyon fekszik nekik a pálya, sőt még érez magukban némi fejlődési potenciált is holnapra. Az enstone-iak nagyon gyorsak voltak egy körön, nagyjából ők voltak a harmadik erő a Red Bull és az Aston mögött, de a hosszabb etapjuk is jól sikerült, így egyelőre bizakodóak lehetnek.

Fernando Alonso óvatosan értékelt: azt mondta, hogy bár tényleg jól kezdtek megint, de majd csak az időmérő után lehet beszélgetni arról, hogy jók vagy sem.

A Mercedesnél George Russell a második edzésen betalált a gyorskörön, és futott egy jó időt fél másodpercen belüli lemaradással, ami nem számít rossznak jelenleg, de ő is kiemelte, hogy nem tudják az ellenfelek motorüzemmódjait, Lewis Hamilton pedig egyáltalán nem érezte magát jól az autóban. A W14 túlkormányzott volt, emiatt Hamilton bizonytalanná vált a kanyarbejáratokon, úgyhogy sok időt elveszített, majd a nap végén úgy értékelt, hogy ez az autó semmivel sem jobb a tavalyinál, most is pokolian nehéz vezetni.

Ami a Ferrarit illeti: egyrészt Leclerc és Sainz is új motort kapott a hétvégére, ami nem túl biztató a szezon első futamát követően. Másrészt a gyengébb tempó ellenére mindkét pilóta bizakodó volt: szerintük a motorspórolás miatt kaptak ki, egyébként jobb vezetni az autót, és a versenytempójuk is jobb lehet a bahreininél

A nap legnagyobb híre viszont kétségtelenül nem a szabadedzésekhez kötődik: kollégánk, Mészáros Sándor jelentette ugyanis, hogy elváltak Lewis Hamilton és Angela Cullen útjai. Forrásaink szerint már ezen a hétvégén sem segíti a pilótát a fizio-edző-mentor-barát-lelkitárs-bizalmas, akivel 2016 óta dolgoztak együtt rendkívül szorosan.

Maradjunk a Mercedesnél, a nap közbeni sajtótájékoztatón ugyanis Toto Wolff több érdekes dolgot is mondott. Egyrészt részletesen beszélt a Mercedes döntéshozataláról és az autót érintő változásokról, azok terveiről: elmondta, hogy jelentősen módosítják, mert most már megunta, hogy időt vesztegetnek a papíron gyors, a valóságban vezethetetlen koncepcióra. Másrészt pedig Hamilton esetleges eligazolása, szerződése is szóba került, azzal kapcsolatban is mondott olyanokat, amikre érdemes odafigyelni: ezekről itt számoltunk be!

Szintén ezen a sajtótájékoztatón mondta azt Franz Tost, az AlphaTauri csapatfőnöke, hogy már nem tud megbízni a mérnökeiben, annyira rsoszul sikerült az idei autó.

Ebben a cikkben összeszedtük azt is, hogy mik változtak az autókon erre a hétvégére Bahreinhez képest: több csapat is fejlesztéseket hozott az idény második futamára.

Érdekes hír még erről a napról, hogy immár tilos biciklizni és rollerezni ezentúl az F1-es pályabejáráson. Egyes versenyzők a gyorsaság és kényelem érdekében biciklivel vagy rollerrel gurulnak végig a pályán, de erre többé nincs lehetőség – az FIA úgy döntött, száműz minden kerekes eszközt a pályabejáráson, így a bicikliket, elektromos bicikliket, rollereket és elektromos rollereket. Kivétel nincs, derül ki a csapatoknak FOM által küldött tájékoztatóból, amely a lehetséges büntetési tételekre nem tér ki.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: