A győztes
Lando Norris karrierje 10. futamgyőzelmével ismét megelőzte Oscar Piastrit az örökranglistán – ő a 36. versenyző az F1 történetében, aki tíz futamot is meg tud nyerni, egyúttal Michael Schumacher után mindössze a második, aki az első tíz győzelmét tíz különböző helyszínen aratta.
A brit 14. rajtelsőségével az örökranglista 24. helyére lépett előre, holtversenyben két világbajnokkal és két ezüstérmessel, Ascarival, Hunttal, Petersonnal és Barrichellóval.

Norris mind a 14 rajtelsőségét különböző helyszíneken érte el, így már csak két pályát kell „meghódítania” ahhoz, hogy az első tízbe kerüljön a különböző pályákon megszerzett pole-ok ranglistáján.
A legutóbbi 14 mexikói futamon 13 különböző pilóta szerzett rajtelsőséget, egyedül Leclerc tudott „duplázni”.
Ez volt Norris 3. rajt-cél győzelme, amivel az örökranglistán többek között Fernando Alonsót és Kimi Raikkönent érte utol. Az aktív versenyzők közül csak ketten állnak előtte, a lista tetején Ayrton Sennát (19) közrefogó Hamilton (23) és Verstappen (17).

Ami pedig a dobogókat illeti, a brit karrierje során 42. alkalommal állhatott fel a pódiumra, amivel Damon Hillt és Mark Webbert érte utol az örökranglista 22. helyén.
Norrist 30,324 másodperc előnnyel intették le az első helyen, amivel a ground effect-éra második legnagyobb különbségű győzelmét aratta a 2023-as Magyar Nagydíj után, melyet Verstappen 33 másodperc feletti előnnyel nyert meg épp Norris előtt.
A dobogósok
Charles Leclerc karrierje 50. dobogóját szerezte, az F1 történetében 18. versenyzőként jut el eddig a számig, és a 13. pilóta, aki egy csapattal szerez ennyit (egyébként egyetlen versenyző, Sebastian Vettel érte el az 50-et két istállóval is. Leclerc még „csak” az ötödik a Ferrari házi ranglistáján, de ha még szerez öt pódiumot, feljön a második pozícióba.

Max Verstappen karrierje 123. dobogós helyezésével letaszította Sebastian Vettelt az örökranglista harmadik helyéről. Schumacher 32, Hamilton 79 dobogóval jár előtte.
A holland zsinórban hatodszor lett dobogós, ez az F1 történetének 62. ilyen szériája. Az elmúlt tíz évben rajta kívül Hamilton, Rosberg, Piastri, Vettel és Bottas tudott ilyen sorozatot felmutatni – neki magának ez volt a hatodik „hatosa”, és volt három ennél hosszabb szériája is.
2016 óta először fordult elő, hogy Verstappen nem az első vagy a hatodik helyen végzett Mexikóban, az előző hét itteni futamon öt győzelem mellett két 6. helyet szerzett.

Norris, Lerclerc és Verstappen 5. alkalommal álltak együtt dobogón, ha meglesz egy hatodik is, azzal már a valaha volt 20 leggyakoribb dobogós hármas közé kerülnek oda. Leclerc és Verstappen a 13., Norris és Verstappen pedig a 17. leggyakoribb együtt pezsgőző páros az F1 történetében.
Verstappen és Leclerc, továbbá Hamilton és Piastri minden mexikói versenyükön pontot szereztek.
A hátraeső listavezető
Oscar Piastri 15 nagydíj után elveszítette a világbajnoki tabella első helyét, ezzel véget ért minden idők 18. leghosszabb ilyen sorozata.
Aki korábban ilyen hosszan vezette a tabellát, kivétel nélkül bajnok lett, a szezonon átívelő sorozatok esetén legalább az egyikben. A leghosszabb címszerzés nélküli vb-vezetési széria 11 futam: Prost (1984) és Hamilton (2007).

Azzal, hogy összesen 15 futamon át állt a bajnoki tabella élén, Piastri az örökranglista 22. helyén áll, megelőzve 11 világbajnokot , köztük Raikkönent is.
Csak egy pilóta vezette a tabellát nyolcnál több futam végén úgy, hogy karrierje során egyszer sem lett világbajnok, és egyetlen pilóta vezetett zsinórban öt futamnál többet úgy, hogy sosem lett bajnok, méghozzá Carlos Reutemann (sorozatban 10, összesen 13).
A pontszerzők
Oliver Bearman természetesen karrierje legjobb eredményét érte el a negyedik hellyel, amivel egyúttal beállította a Haas történetének legjobb helyezését – hét évvel ezelőtt Ausztriában Romain Grosjean szintén negyedik lett.
Bearman a legutóbbi három időmérőn szerezte meg karrierje három legjobb rajthelyét, egy nyolcadik és két kilencedik pozíciót azt követően, hogy előtte sosem indulhatott a 10. helynél előrébbről.

Kimi Antonelli először végzett csapattársa előtt egy nagydíjon.
George Russell sorozatban 30. alkalommal ért célba, amivel a 9. leghosszabb ilyen sorozat az övé az F1 történetében. Mivel Hamiltonnak és Verstappennek két ilyen szériája is van, csak hatan, az említettek mellett Piastri, Ricciardo, Heidfeld és Sainz tudtak zsinórban ennél is többször célba érni.
Mivel mindketten bejutottak a Q3-ba, a Mercedes továbbra is elmondhatja magáról, hogy a verseny modernkori történetében minden alkalommal mindkét autóval ott voltak a harmadik szakaszban.
Lewis Hamilton nyolcadik lett, ezzel mindössze másodszor nem zárt az első négy között Mexikóban, és 2015 óta az első Ferrari-versenyző lett, aki nem az első hatban ér célba a Rodriguez-testvérekről elnevezett versenypályán.

Hamilton annak viszont örvendhetett, hogy 20. ferraris időmérőjén először a legjobb háromba tudta kvalifikálni magát.
Miután első hét itteni futamukon csak egy pontszerzést tudtak felmutatni, a Haas zsinórban másodszor ünnepelhetett kettős pontszerzést Mexikóban.
Esteban Ocon Monza óta először nem esett ki a Q1-ben, és Belgium óta először zárt az első 14 között egy időmérőt. Ilyen hosszú Q1-es kiesési sorozata nem volt az első, Manornál töltött félszezonja óta.
A többiek
Lance Stroll utolérte Kevin Magnussent a győzelem nélkül teljesített nagydíjak örökranglistájának harmadik helyén.
Nico Hülkenberg idén először esett ki, de már harmadszor nem került be a végeredménybe: Bahreinben kizárták, Monzában pedig el sem tudott rajtolni.
Nem szerencsés a 13-as Mexikóban: utoljára 2021-ben ért célba itt a 13. helyről rajtoló pilóta.

Alonso sorozatban negyedszer esik ki Mexikóban, és kilenc itteni fellépése során összesen három pontot szerzett: egy 9., egy 10. és egy 13. hely mellett hat kiesést tud felmutatni. Senki nem esett még ki hatszor ezen a helyszínen.
Az Aston Martin zsinórban negyedszer nullázott Mexikóban, és a silverstone-i csapat sorozatban hetedszer nem jutott egyik autójával sem a Q3-ba.
Sainz sorozatban másodszor nem ért célba, utoljára bő három évvel ezelőtt történt vele ilyesmi.