A futamgyőztes és a dobogósok
Max Verstappen 68. győzelmét és 122. dobogóját szerezte, utóbbival beérte Sebastian Vettelt az örökranglista harmadik helyén.
Verstappen hetedik győzelmét aratta az USA-ban, ennél több versenyt csak Michael Schumacher és Lewis Hamilton szerzett egy országban – az Egyesült Államokban pedig senki nem nyert még hétszer.
A holland sorozatban ötödik dobogóját szerezte, a 2024-es melbourne-i kiesése óta nem sikerült neki ilyen széria.

Ez volt a 2023-as osztrák hétvége óta az első sprintes forduló, ahol mind a két kvalifikációt és mind a két versenyt ugyanaz a pilóta nyerte – akkor is Verstappen volt az „elkövető”.
2021 óta először tudta a pole-pozíciós megnyerni az austini futamot, és 2019 óta először fordult elő, hogy az első helyről induló pilóta vezetett az első kör végén.
Először fordult elő, hogy egy versenyző rajt-cél győzelmet arat a COTA-n.
A holland 47. pole-pozíciójával immár harmadik az egy csapattal szerzett legtöbb rajtelsőség örökranglistáján, megelőzve a Senna–McLaren párost.
Suzuka, Monaco és Monza után idén negyedszer ugyanolyan sorrendben futott be az első három helyezett, mint ahogy elrajtoltak.
Lando Norris karrierje 41. dobogójával az örökranglista 24. helyén áll Felipe Massával holtversenyben, míg Leclerc a 49. pódiummal megelőzte Gerhard Berger, és 18. az örökranglistán.

Norris és Leclerc továbbra is az egyetlen versenyző, aki háromnál több alkalommal szerepelt itt úgy, hogy minden alkalommal a Q3-ba jutott.
A brit pilóta továbbra is minden USA Nagydíján pontot szerzett, ezzel Sainz, Hamilton és Vettel után a hatodik versenyző, aki az első hat austini versenyén mindig a pontszerzők között ért célba.
A többiek
Lewis Hamilton negyedik helyével átlépte az 5000 pontos álomhatárt – az örökranglistán Verstappen a második 3329,5 ponttal, természetesen a pontrendszerek változásai jelentősen torzítják ezt a statisztikát. A jelenlegi pontrendszerre átszámítva a mindenkori eredményeket Hamilton 5341,5 ponttal vezetne a 3890 pontos Schumacher előtt.
Ez volt Hamilton 11. pontszerzése a COTA-n azt követően, hogy az előző két évben nullázott – ezzel maga mögött hagyta a pályán 10 alkalommal pontot szerző Perezt a helyi ranglista első helyén. Ráadásul a brit a 11 pontszerzése alkalmával nem végzett a 4. helynél hátrébb.
Hamilton az első Ferrari-pilóta, aki 19 futamot teljesített a csapattal dobogó nélkül.

Oscar Piastri tavaly ősz óta először maradt le zsinórban háromszor a dobogóról.
Miután az ausztrál a szezon első tizenhat versenyét egyaránt a legjobb négy közül kezdte, azóta három időmérőből másodszor is kiszorult az első négy (sőt, az első öt) közül.
George Russell sorozatban 11. alkalommal szerzett pontot, és szintén zsinórban 11. alkalommal kvalifikált az első hatba, mindkettő a leghosszabb ilyen sorozat a jelenlegi mezőnyben.
Yuki Tsunoda hetedik helye a 2022-es szezonnyitó óta holtversenyben a második legjobb eredménye a néhány héttel ezelőtti bakui hatodik hely után.
A japán a sprinten (legnagyobbrészt a rajt utáni káosznak köszönhetően) 11 helyet javított, amire sprinten csak kétszer volt példa: Hamilton 2021-ben Interlagosban 15, míg a japán idén Miamiban 14 helyet jött előre.

Tsunodának egyébként fekszik a COTA, hiszen eddigi öt itteni fellépésén negyedszer szerzett pontot – viszont mindössze a harmadik Red Bull pilóta lett két a két négyszeres világbajnok, Vettel (2014) és Verstappen (2018) után, aki nem jut be a Q3-ba Austinban.
Nico Hülkenberg tavalyi nyolcadik helyének megismétlésével a Sauber legjobb itteni eredményét érte el 2013 óta – amikor épp ő végzett hatodikként ezt megelőző egyetlen sauberes idényében.
A német ismételten a 11. rajthelyet szerezte meg, így továbbra is az egyetlen teljes szezont futó pilóta, aki nem szerepelt még idén a Q3-ban.
Oliver Bearman tavasz óta először szerzett zsinórban kétszer pontot, és karrierje során először jutott zsinórban kétszer a Q3-ba. A 8. rajthely karrierje eddigi legjobbja.

Lance Stroll immár a negyedik a győzelem nélkül teljesített futamok örökranglistáján 184 versennyel Hülkenberg (245), De Cesaris (208) és Magnussen (185) után, azaz utóbbit be is érheti a mexikói hétvégén.
Az Alpine sorozatban hatodszor maradt pont nélkül, sőt ezen a hat futamon Colapinto zandvoorti 11. helye volt a csapat egyetlen top15-ös helyezése.
A Holland Nagydíj óta először fordult elő, hogy Pierre Gasly nem az utolsó sorba kvalifikált.
Carlos Sainz idén már negyedszer nem látta meg a kockás zászlót (beleértve Ausztriát is, ahol el sem tudott rajtolni), ami Alonsóval, Antonellivel és Lawsonnal holtversenyben a legtöbb.
A spanyol viszont 2016 óta az első Williams-pilóta lett, aki a Q3-ba tudta vinni a csapat egyik autóját.
A sprint
Az F1 történetének 22. sprintjén Max Verstappen a 13. győzelmét aratta, azaz közel 60 százalékos a sikerességi mutatója. Pole-ok terén „csak” 10-nél jár 45 százalékos mutatóval.
A holland már 234 kört vezetett sprinteken, míg a többiek közül 30-nál többet és csak ketten, Piastri (47) és Bottas (42) – összesen 33 körrel többet, mint mindenki más összeadva, mióta 2021-ben bevezették a sprinteket.
Carlos Sainz karrierje hatodik sprintdobogójával holtversenyben a negyedik helyre jött fel az örökranglistán Verstappen, Piastri és Norris mögé. A Williams lett a hatodik istálló a jelenlegi négy nagycsapat és az Alpine után, akik dobogót szereznek egy sprinten.

A spanyol a harmadik helyért járó 6 ponttal ezen a téren már a harmadik legsikeresebb a sprinteken 78 egységgel Verstappen (133) és Leclerc (80) mögött.