A futamgyőztes
Ez volt a Formula–1 történetének leggyorsabb világbajnoki futama: Max Verstappen 250,706 km/órás átlagsebességgel nyert, a teljes versenytávot 1:13:24,325 alatt teljesítette. A korábbi rekordot szintén Monzában állították fel: Michael Schumacher 2003-ban 1:14:19,838-as idővel, 247,585 km/órás átlagtempóval nyert.
Az elmúlt 54 évben mindössze ez a második alkalom, hogy megdőlt a leggyorsabb futam rekordja. Ráadásul ezúttal az első hét helyezett egyaránt gyorsabb volt, mint az eddigi csúcstartó. A témáról bővebben itt.

Ez Verstappen harmadik győzelme az idényben és pályafutása 66. sikere. A második helyen ezúttal is Lando Norris végzett – 2025-ben mindhárom Verstappen-győzelem alkalmával ő lett a második.
A 2025-ös Olasz Nagydíj volt az első alkalom 2019 óta, amikor a monzai pole-pozíciós meg tudta nyerni a futamot.
Verstappen immár hetedszer nyert Olaszországban: háromszor Monzában, négyszer Imolában. Ezzel csatlakozott Lewis Hamiltonhoz és Michael Schumacherhez – csak ők hárman tudtak egyazon országban legalább hét győzelmet aratni.
A zandvoorti második helyével együtt ez volt az első alkalom a 2024-es szingapúri és austini versenyek óta, hogy Verstappen két egymást követő futamon is dobogóra állt.

A 2025-ös Olasz Nagydíj időmérőjén Verstappen pályafutása 45. pole-pozícióját szerezte meg, méghozzá a Formula–1 történetének leggyorsabb körével: 1:18,792-es ideje új pályacsúcsot jelentett Monzában, 0,095 másodperccel megdöntve Lewis Hamilton 2020-as rekordját.
Ez volt a Red Bull 108. pole-pozíciója, amellyel a csapat megelőzte a Lotust az örökranglista ötödik helyén. Verstappen ezzel megelőzte Sebastian Vettelt is a Red Bull színeiben szerzett pole-ok számában (45), és immár negyedik helyen áll az egyetlen csapattal szerzett pole-pozíciók örökranglistáján.
A dobogósok
Ez volt Lando Norris 39. dobogós helyezése, amivel beérte Sergio Perezt az örökranglista 25. helyén.
Norris futotta meg a verseny leggyorsabb körét is: 1:20,901-es idővel, azaz 260,71 kilométer per órás átlagsebességgel a Formula–1 történetének „leggyorsabb leggyorsabb köre” volt ez.
A brit pilóta továbbra is hibátlanul teljesít Monzában: mind a hét Olasz Nagydíján pontszerző volt – ilyen sorozatot senki más nem tudott felmutatni az első hét monzai szereplése során.

Oscar Piastri pályafutása 24. dobogós helyezését szerezte, amivel beérte honfitársát, Alan Jonest és három másik versenyzőt az örökrangsor 46. helyén.
Piastri sorozatban 44. célba érkezésével megelőzte Max Verstappent, és immár övé a Formula–1 történetének második leghosszabb célba érési szériája Lewis Hamilton mögött (48). A sorozatos pontszerzéseket illetően a harmadik hely az övé.
Piastri eddigi 62 futamából 59-et befejezett, ami 95,16 százalékos átlagot jelent. Senki másnak nincs ilyen erős mutatója azok közül, akik legalább 10 versenyen indultak.

A pontszerzéseket illetően egyébként csak a negyedik legjobb százalékos arány az övé a legalább 10 versenyen induló pilóták közül Hamilton, Fangio és Verstappen után – közvetlenül Norris és Leclerc előtt.
Piastri sorozatban 12 verseny óta vezeti a világbajnokságot, ami a 20. leghosszabb sorozat az F1 történetében. Még hat verseny kell a top10-hez.
Az ausztrál az egyetlen pilóta, aki mindig bejutott a Q3-ba Monzában, azok közül, akik egynél többször indultak itt.
A többiek
A Williams 2017-ben 83 pontot szerzett. Ezt követően hét év alatt 2018 és 2024 között összeadva 84-et. Idén eddig 86-ot.
Gabriel Bortoleto az elmúlt hat futamból négyszer szerzett pontot, és ez volt eddigi pályafutása második legjobb eredménye. A nyolcadik hely a Sauber szempontjából is kiemelkedő: 2013 óta ez volt a csapat legjobb olaszországi eredménye, akkor Nico Hülkenberg ötödikként ért célba.
Kimi Antonelli az elmúlt tíz versenyből csupán harmadszor szerzett pontot.
Isack Hadjar a bokszutcából rajtolva a tizedik helyen végzett, így pontot szerzett – ez volt az első alkalom, hogy egy bokszutcai induló bejutott a top 10-be Monzában.

Ez mindössze a harmadik alkalom az elmúlt 12 idényben, hogy a Red Bull juniorcsapata pontot szerzett az Olasz Nagydíjon.
Hadjar pályafutása 16. F1-es versenyén először esett ki az időmérő első szakaszában. Mivel csapattársa, Liam Lawson is a Q1-ben búcsúzott, ez volt a csapat első kettős Q1-es kiesése a 2024-es Spanyol Nagydíj óta.
Carlos Sainz 11. helyével sorozatban hatodik versenyén maradt pont nélkül. Emellett az elmúlt kilenc időmérőből nyolcszor nem jutott be a Q3-ba – ez volt az első alkalom 2017 óta, hogy az olasz futamon nem kvalifikált a top 10-be.
A Haas mindkét versenyzője a Q2-ben búcsúzott. Az elmúlt nyolc futamon mindössze egyszer, Ollie Bearman révén a Brit Nagydíjon jutott be a Q3-ba a csapat.

Franco Colapinto harmadszor is legyőzte Pierre Gaslyt az időmérőn az idény során. A francia utoljára 2019-ben kapott ki csapattársától Monzában a kvalifikáción.
Zsinórban negyedik éve esett ki az időmérő első szakaszában Lance Stroll Monzában – ez volt a kanadai pilóta hatodik Q1-es búcsúja az elmúlt hét futamból.
Két versenyző nem ért célba: egyikük el sem tudott indulni. Nico Hülkenberget a felvezető körön szólították ki a bokszba, így nem vett részt a versenyen. Ez volt negyedik alkalom, hogy nem tudott rajthoz állni, legutóbb 2020-ban, a Racing Point beugrójaként történt vele hasonló.
Ez volt az első verseny az idényben, amelyet Hülkenberg nem fejezett be.
Fernando Alonso a 23. körben kiesett, de mivel teljesítette az első 16 kört, ő lett az első versenyző, aki 1000 nagydíjkört teljesített Monzában.

Sorozatban harmadik évben telt el az Olasz Nagydíj biztonsági autó vagy virtuális biztonsági autó nélkül.